Bryton Rider 60
-
- Forum-lid
De Facebookpagina van Bryton is meer een fanpage. Wat je wel kan proberen is de beheerders een PM te sturen. In het verleden had ik een 50. Uiteindelijk, ondanks de tips, vond ik de Bryton een onding en heb ik m weer verkocht. Wat mij betreft mag de techniek wel een spurt maken. Waarom maakt TOMTOM ze nog niet?? 

Dit vraag ik me al jaren af, volgens mij slaapt TomTom..Jordipordie schreef:De Facebookpagina van Bryton is meer een fanpage. Wat je wel kan proberen is de beheerders een PM te sturen. In het verleden had ik een 50. Uiteindelijk, ondanks de tips, vond ik de Bryton een onding en heb ik m weer verkocht. Wat mij betreft mag de techniek wel een spurt maken. Waarom maakt TOMTOM ze nog niet??

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- alliance_0
- Forum-lid
Jordipordie schreef:De Facebookpagina van Bryton is meer een fanpage.
Dat is toch ook de bedoeling van een Facebookpagina. Als je problemen hebt met een apparaat ga je naar de zaak waar je het gekocht hebt, of je neemt contact op met de fabrkant of importeur, of je stelt je vraag op een forum als dit.Vwb de NL Bryton Facebookpagina, denk ik dat er een hoop bedrijven een puntje kunnen zuigen aan de snelle support die je daar over het algemeen toch krijgt.
Anno 2014 is Facebook gewoon een van de kanalen om te communiceren met de klant en zou het dus meer mogen voorstellen dan de fanpage. Wat ik echt een minpunt vindt aan Facebook is dat mijn vraag, opmerking of klacht geschreven op hun timeline ook te zien is voor mijn vrienden. Dit kan overigens ook ten nadele van Bryton werken.alliance_0 schreef:Jordipordie schreef:De Facebookpagina van Bryton is meer een fanpage.
Dat is toch ook de bedoeling van een Facebookpagina. Als je problemen hebt met een apparaat ga je naar de zaak waar je het gekocht hebt, of je neemt contact op met de fabrkant of importeur, of je stelt je vraag op een forum als dit.Vwb de NL Bryton Facebookpagina, denk ik dat er een hoop bedrijven een puntje kunnen zuigen aan de snelle support die je daar over het algemeen toch krijgt.
Daarnaast heb ik hele andere ervaringen wat betreft de "snelle support", zowel via Facebook en mail. Een eerste reactie wordt inderdaad vlot gegeven, maar support zou ik dat zeker niet willen noemen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Hoe staat het met de "zichtbaarheid" van het scherm waar hier al eerder over werd geschreven. Komt hiervoor nog een update?
Bij de 50 heb je de mogelijkheid om een route te volgen met als optie "Volg het spoor" of "Opn routeren". Is dit ook mogelijk met de 60?
Bij de 50 heb je de mogelijkheid om een route te volgen met als optie "Volg het spoor" of "Opn routeren". Is dit ook mogelijk met de 60?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- alliance_0
- Forum-lid
De zichtbaarheid van het scherm is minder dan bij de 50, dat heeft te maken met het soort touchscreen waarvoor gekozen is (het beste bestand tegen water e.d). Het is echter goed leesbaar zeker als je in ogenschouw neemt dat als je een route volgt, bij een aanwijzing automatisch de achtergrondverlichting aangaat.
Bij de 60 gaat het volgen van een route op de zelfde wijze.
Zoals ik in het Rider 50 topic ook al eens gezegd heb, ga naar de Brytonwebsite download de handleiding en je kan bijna op alle vragen die je hier stelt het antwoord vinden. Gaat ook nog eens sneller dan elke keer een vraag te stellen en te wachten op antwoord.
Ik heb hem nu zelf bijna een half jaar en heb geen spijt van de overstap van de 50 naar de 60, integendeel, ik kan hem zeer aanbevelen.
Daarnaast gaat het binnenkort nog leuker worden als ze komen met de app voor de telefoon.
Bij de 60 gaat het volgen van een route op de zelfde wijze.
Zoals ik in het Rider 50 topic ook al eens gezegd heb, ga naar de Brytonwebsite download de handleiding en je kan bijna op alle vragen die je hier stelt het antwoord vinden. Gaat ook nog eens sneller dan elke keer een vraag te stellen en te wachten op antwoord.
Ik heb hem nu zelf bijna een half jaar en heb geen spijt van de overstap van de 50 naar de 60, integendeel, ik kan hem zeer aanbevelen.
Daarnaast gaat het binnenkort nog leuker worden als ze komen met de app voor de telefoon.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 28 aug 2014 21:24, 3 keer totaal gewijzigd.
- alliance_0
- Forum-lid
spook schreef:
Wat ik echt een minpunt vindt aan Facebook is dat mijn vraag, opmerking of klacht geschreven op hun timeline ook te zien is voor mijn vrienden. Dit kan overigens ook ten nadele van Bryton werken.
Daarnaast heb ik hele andere ervaringen wat betreft de "snelle support", zowel via Facebook en mail. Een eerste reactie wordt inderdaad vlot gegeven, maar support zou ik dat zeker niet willen noemen.
Waarschijnlijk doe ik dan wat verkeerd, want geen van reacties op hun facebookpagina is voor mijn vrienden te zien, en ik heb een openbaar profiel.
Uit eigen ervaring weet ik dat de service en support van Bryton NL (rivosports) van een dusdanige kwaliteit is dat menig bedrijf daar een puntje aan kan zuigen.
Ik hoop oprecht dat andere bedrijven Brytons manier van support geven als voorbeeld gebruiken hoe het NIET moet. Mijn ervaringen kort op een rij:
- mijn apparaat laadt de routes niet op, probleem volgens Bryton is dat ik de verkeerde browser gebruik. "Probeer Chrome eens...", is het advies. Ik gebruik al jaren Chrome.
- na reset doet het apparaat het een tijdje (1 week) en laadt dan weer niet op. Ik doe mijn beklag op Facebook en inderdaad, 's avonds om 22.30 krijg ik nog een reactie. Dat geeft hoop! Al is de reactie niet echt inhoudelijk. Ik reageer daar weer op en 's morgens om 7 uur weer een reactie van Bryton. De vraag is of mijn apparaat zowel niet via de bridge als op de site oplaadt. Dat heb ik al uitgelegd, maar ach, ik doe het weer een keer. 'Nee, in beide gevallen niet'. Vervolgens wacht ik al een week op een reactie.
- Via mail dan maar, ik stuur een mail naar support. Het duurt twee dagen en met excuus wordt dezelfde vraag gesteld. Ik reageer dat ik mijn apparaat maar heb gereset (tracks kwijt natuurlijk) en dat hij het weer doet. Oké, antwoorden ze, maar als hij het niet meer doet, horen ze het graag. Diezelfde middag stuur ik een mail dat hij het weer niet doet. Reactie van Bryton? Radiostilte.
De policy lijkt; als we het niet weten, zeggen we niets meer. Wie weet waait het over.
Het gaat hier om een Bryton Cardio 60 van 18 maanden oud met nog geen 100 tracks. Geen oud en intensief gebruikt apparaat dus.
Bryton, met de hoofdletter B van b-merk, met een bijbehorende support.
Dus alliance, fijn dat je een goede ervaring met ze hebt. Ik flikker mijn apparaat in de vuilnisbak. Wat een prutsers.
- mijn apparaat laadt de routes niet op, probleem volgens Bryton is dat ik de verkeerde browser gebruik. "Probeer Chrome eens...", is het advies. Ik gebruik al jaren Chrome.
- na reset doet het apparaat het een tijdje (1 week) en laadt dan weer niet op. Ik doe mijn beklag op Facebook en inderdaad, 's avonds om 22.30 krijg ik nog een reactie. Dat geeft hoop! Al is de reactie niet echt inhoudelijk. Ik reageer daar weer op en 's morgens om 7 uur weer een reactie van Bryton. De vraag is of mijn apparaat zowel niet via de bridge als op de site oplaadt. Dat heb ik al uitgelegd, maar ach, ik doe het weer een keer. 'Nee, in beide gevallen niet'. Vervolgens wacht ik al een week op een reactie.
- Via mail dan maar, ik stuur een mail naar support. Het duurt twee dagen en met excuus wordt dezelfde vraag gesteld. Ik reageer dat ik mijn apparaat maar heb gereset (tracks kwijt natuurlijk) en dat hij het weer doet. Oké, antwoorden ze, maar als hij het niet meer doet, horen ze het graag. Diezelfde middag stuur ik een mail dat hij het weer niet doet. Reactie van Bryton? Radiostilte.
De policy lijkt; als we het niet weten, zeggen we niets meer. Wie weet waait het over.
Het gaat hier om een Bryton Cardio 60 van 18 maanden oud met nog geen 100 tracks. Geen oud en intensief gebruikt apparaat dus.
Dus alliance, fijn dat je een goede ervaring met ze hebt. Ik flikker mijn apparaat in de vuilnisbak. Wat een prutsers.
Heb 'n jaar geleden zo'n zelfde probleem gehad met mijn Rider50.
Weet niet precies meer hoe maar heb uiteindelijk contact gehad met Sam Lien via sam@brytonsport.com.
Die is van BBTrading, Bryton Zuid Afrika
Hij heeft mbv Teamviewer de Rider50 via mijn laptop opnieuw geprogrammeerd.
Sindsdien werkt ie perfect.
Moeite van het proberen waard.
Enne... als je er toch genoeg van hebt moet je maar ff laten weten waar jouw vuilnisbak staat...
Weet niet precies meer hoe maar heb uiteindelijk contact gehad met Sam Lien via sam@brytonsport.com.
Die is van BBTrading, Bryton Zuid Afrika
Hij heeft mbv Teamviewer de Rider50 via mijn laptop opnieuw geprogrammeerd.
Sindsdien werkt ie perfect.
Moeite van het proberen waard.
Enne... als je er toch genoeg van hebt moet je maar ff laten weten waar jouw vuilnisbak staat...

Ongeveer dezelfde ervaring met Bryton. 3x defect in 20 mnd, reparatie (=vervangen) duren maand tot 6 weken... mits je vaak zeurt via mail en facebook... liever laten ze de klachten en defecten overwaaien. Slechte hardware en dito support...
spook schreef:Ik hoop oprecht dat andere bedrijven Brytons manier van support geven als voorbeeld gebruiken hoe het NIET moet. Mijn ervaringen kort op een rij:
Het is toch bijzonder raar, Bryton neemt al een week op geen enkele manier contact met mij op en negeren mijn reacties per mail.
En misschien word ik paranoïde, maar als ik naar hun facebookpagina ga, kan ik geen reactie meer geven.
Bryton, ik weet dat jullie deze site ook lezen omdat jullie af en toe reageren. Mag ik dan op deze manier vragen wat de reden is dat jullie een complete radiostilte houden richting mijn klacht?
En misschien word ik paranoïde, maar als ik naar hun facebookpagina ga, kan ik geen reactie meer geven.
Bryton, ik weet dat jullie deze site ook lezen omdat jullie af en toe reageren. Mag ik dan op deze manier vragen wat de reden is dat jullie een complete radiostilte houden richting mijn klacht?
Ik heb een rider 50 met een kapot scherm. Ik heb ze via FB gevraagd naar de mogelijkheid onderdelen te leveren. Aangezien ie 25maanden is valt ie een maand buiten garantie. Is onmogelijk was het antwoord. Hierop vroeg ik of ik dan elke 2 jaar maar gewoon een nieuwe moest kopen? Gevolg: bericht verwijderd en ik kan niet meer op FB berichten plaatsen.
Contact op genomen met Bryton service centre. Daar kon ik wel de bryton opsturen kosten me 95.- dan kreeg ik hem na 3 maanden retour. Aangezien ik hem voor 230.- gekocht had vond ik dat wat aan de hoge kant.
Verder werd ik niet geholpen! Voor mij heel duidelijk NOOIT meer een nieuwe Bryton..!
Ook wil jullie graag onder de aandacht brengen van hun zelf geplaatste reaktie op FB (9-Jul om 11.38)
Dat de brief wellicht niet netjes is doet er even niet toe maar dat bryton dit plaatst zegt mij voldoende...
Contact op genomen met Bryton service centre. Daar kon ik wel de bryton opsturen kosten me 95.- dan kreeg ik hem na 3 maanden retour. Aangezien ik hem voor 230.- gekocht had vond ik dat wat aan de hoge kant.
Verder werd ik niet geholpen! Voor mij heel duidelijk NOOIT meer een nieuwe Bryton..!
Ook wil jullie graag onder de aandacht brengen van hun zelf geplaatste reaktie op FB (9-Jul om 11.38)
Dat de brief wellicht niet netjes is doet er even niet toe maar dat bryton dit plaatst zegt mij voldoende...
Als je wilt zeiken..? doe dat dan lekker tegen een boom..!