hè hè, dat zit erop... wat een kolere eind
Om 06u20 gestart op de Diemerzeedijk. Hoopte ingehaald te worden door groep uit Purmerend, helaas. Na Hollandse brug ff de weg kwijt (geen pijlen en naar later bleek moest je onlogisch terug rijden om onder spoor/weg door te gaan, dus dan maar over de zeedijk naar Lelystad. heeeel veel vliegjes happen. Die groene zijn nog niet rijp...
In Lemmer eindelijk aan kunnen pikken bij 3 man. stoempen richting Makkum. Hoezo weinig wind? Voelde als meer.
Na Makkum met 3 man de afsluitdijk over. na 10km ging bij mij het licht uit, kom wel in wiel blijven maar draaien ho maar (buikpijn en stuiterende koppijn).
Na stop in ? (Wervershoof? Zwaagdijk? café De Prins, ging het een tijdje beter, nu met 2. Na Hoorn weer minder, laten lopen en rustig aan naar Purmerend. Daar het nodige zout genomen en dat hielp! (zout op rug van hand strooien en oplikken en water erachter aan Als je dat lekker vind heb je echt zouttekort. Deed me weer aan mijn tropentijd aan boord denken).
Laatste 15km naar huis ging weer als vanouds. Daar enige buitje van de dag opgepikt, niet erg.
Moe maar voldaan thuis. Er stond 275km op de teller, stuk van Centrum naar Diemerzeedijk zit daar niet bij. Bruto tijd 10u17, en netto 9u19. Vind ik mooie tijden, maar alleen te danken doordat ik een wieltjeszuiger was vandaag
Leuk om gedaan te hebben, maar zal deze ronde niet snel nog een keer doen, daarvoor vind ik het landschap net niet interessant genoeg (die stukken langs de zeedijken... zucht)...
Net naar de proloog gekeken met een bord risotto op schoot... heerlijk, tja, die 5871cal (volgens mijn hac5), moeten wel aangevuld.