Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2836
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 25 aug 2014 12:32

Thanks Wasbeer! Een L leek me ook de juiste maat!

revolution
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30

revolution 25 aug 2014 13:03

1.83 m en bbl 87 cm en maat L
Hier een richtlijnen tabel van Cannondale.
http://www.evanscycles.com/product_docu ... -chart.pdf

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2836
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 29 aug 2014 11:19

Die richtlijnen zijn meestal gericht op toerfietsers. Alleen twijfel nog steeds wel een beetje. Denk dat ik er niet onderuit kom ze beide een keer te testen. Zal ik hem toch bij een fietsenmaker moeten kopen ipv tweedehands.

Als ik onderstaande fiets zie neig ik toch weer wat meer naar een xl. Zadel zou bij mij nog een cm hoger moeten staan. Verder zit er niet heel veel verschil tussen L en xl. Een iets langere bovenbuis en de stack is bijna hetzelfde.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... large.html

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 29 aug 2014 13:19

Zelf ben ik 194 (kwam trouwens van 1.96 :x ) en rijd een 60 cm evo (63 eerder gehad maar deze was toch echt te groot) Een super X crosser in de maat 58.

Een 26 cm scalpel gehad in de maat L maar met alle kunst en vliegwerk was deze vond ik te klein. Heb nu een F29 in de maat XL

vetonwheels
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:58

vetonwheels 29 aug 2014 14:06

heeft er iemand ervaring met de customer service van cannondale?

Ik stuurde hen intussen 2 weken geleden een email waarop ik geen antwoord kreeg, vorige week nogmaals gestuurd en nog steeds niks.

Heeft iemand weet of ze normaal vlot antwoorden?

Ik contacteerde hen omdat mijn synaps last heeft van de Crack-ondale ziekte.

Mijn FM (niet waar ik hem kocht, maar de man die mijn spulletjes steevast in orde houd) heeft alles geprobeerd wat hij kon, maar het kraken blijft. Enkel wanneer ik zit.
Bij een passage in een cannondale-verdeler tijdens een reis in België wisten die me te vertellen dat het een gekend probleem is, ligt aan de zadelpen, maar dat er geen oplossing meer is aangezien de zadelpenmaker intussen failliet is en er geen pennen meer voorradig zouden zijn...

Lijkt mij dus een constructiefout die volgens mij onder hun frame-garantie zou moeten vallen.
Heb ik hun dan ook gevraagd maar zonder antwoord...
Lijkt me alsof ze liever niet antwoorden of zijn ze altijd traag?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2836
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 31 aug 2014 09:35

Zoiets moet je dealer gewoon zelf oplossen.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 31 aug 2014 14:06

juizt
ooit allemaal op een Scalpel

vetonwheels
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:58

vetonwheels 31 aug 2014 20:51

toch handig... als je daar niet meteen bij in de buurt woont en je FM een ander merk doet...

filip_vv
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:41

filip_vv 31 aug 2014 21:34

Na een drie-tal jaar geleden mijn eerste tweedehandsfietsje gekocht te hebben (een Specialized Tarmac uit 2008), werd het tijd om mij eens iets nieuws te gunnen.

Zo ben ik terechtgekomen bij Cannondale, en meer specifiek bij deze Synapse Hi-MOD Ultegra 2014. Het betrof een stockmodel. Ik heb de fiets dus ook op voorhand kunnen testen. Ik stond in eerste instantie wat sceptisch tgo dergelijke comfortracers. Maar van die mening ben ik dus helemaal teruggekomen ;)

Heb er ondertussen een kleine 400km mee gereden. En wat een heerlijk fietsje. Ik kan natuurlijk enkel maar vergelijken met mijn Specialized, maar hij rijdt voor mij als een trein. Lekker comfortabel, scherp en stijf. Heb echt niet het gevoel dat ik aan snelheid of stijfheid moet inwisselen.

Er staan wel andere wieltjes in dan de originele, namelijk Shimano WH-RS81. Zo kom ik toch iets dichter in de buurt van de 7kg. ;)

Hierbij ook enkele foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3274
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 31 aug 2014 22:12

@filip_vv
Mooi fietsie!



Even een vraag waar hopelijk hier iemand antwoord op heeft.
Op mijn SuperX zit nu een spacer met kabelstop/haak voor cantileverremmen,
Aangezien ik Tektro's heb gemonteerd ziet het er nu niet uit (vind ik).

Ik had op MP een SuperSix cone gekocht er vanuit gaande dat dat zou passen maar helaas,
Al aardig wat zitten zoeken op het www maar ik kom er niet uit welke spacer wel of niet past.
Iemand enig idee waar ik een vervanger kan vinden?

Het gaat om onderstaande haak.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door NicoNB op 31 aug 2014 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

fietsvogel
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00

fietsvogel 31 aug 2014 22:26

Mooie fiets, prachtige kleur,p en echt mooie witte letters (vaak nu grijs of zilver).
Op de foto's lijkt de "reach" van het compact stuur erg groot.

filip_vv
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:41

filip_vv 31 aug 2014 22:50

lijkt inderdaad een gigantisch stuur op de foto's. gelukkig valt dat in het echt nogal mee heb ik de indruk ;-)

Plaats reactie