Alles over vakanties op én met de fiets
-
dapoker
- Forum-lid
dapoker
03 aug 2014 22:07
Ik woon zelf in Maastricht en vanaf april tot sepember vind je mij in het weekend niet snel meer in het veel te drukke heuvelland. Als je een fietscomputer hebt met gps-navi functie hebt dan kan je eigenlijk het best in OpenStreetMap alle niet hoofdwegen wel intekenen om mooi en lekker rustig te fietsen.
Hier heb ik zelf nog een mooie route op m'n site staan.
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/?page_id=433
Onderin kun je een gps route downloaden.
Wat misschien nog wel het leukste is, is gewoon de grens oversteken en een beetje van plaats naar plaats rijden en dan vooral de kleine zijweggetjes nemen. Zo heb ik de streek ook goed leren kennen. Ondertussen ken ik zo'n beetje elk klimmetje wel hier in het Heuvelland, Voerstreek, Eifel (rondom Rursee) en groot deel van de Ardennen. Dus... Gewoon rijden, je komt vanzelf wel weer thuis

-
stevendbr
- Forum-lid
stevendbr
04 aug 2014 08:38
Thanks, erg bruikbaar.
Mooie site houd je bij overigens, leuk geschreven.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX
-
davekuh
- Forum-lid
davekuh
04 aug 2014 23:00
Een aantal jaar geleden ging ik bij Epen de grens over. Richting Sippenaeken, Gemmenich enz... Daar viel het ook mee met de drukte in het weekend.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
05 aug 2014 00:17
even zoeken op strava naar de groep limburg cycling dan heb je in 1 klap 50 man die routes uploaden waarvan maar 1 of 2 buiten limburg wonen

Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
-
Dagmar
- Forum-lid
Dagmar
22 aug 2014 23:13
Voie des Morts in Mortroux, ( nee je gaat niet dood maar kijk boven even om naar het Maasdal aub) richting Val Dieu. Reu des Platanes opvolgend richting Saint Jean Sarts en natuurlijk niet te versmaden vanuit Goe (Limbourg) de Reu des Hestreux, richting Baraque Michel. Ik fiets all 35 jaar in deze streek, in een woord geweldig. De wegen zijn vaker wel slecht maar dat hoort erbij. Vanuit Remersdaal richting Aubel is ook nog een mooie klim. Of twee klimmetjes vanuit Teuven richting Nederland ! Richting heijenrath en kasteel Beusdaal.
Wat erg leuk is om de Vennbahn te doen. Een oude spoorlijn waar ze een fietspad hebben langs gelegd. Met de trein naar Troisvierges (Luxemburg) en dan 125 km naar Aken. Geen verkeer! Stijging maximaal 2 tot 3 % maar wel vermoeiend. Vorige week nog gedaan terug naar Valkenburg in totaal 140 km. In Roetgen afzwaaien naar Kelmis en Sippenaeken en dan terug via Epen en Wittem.
Als mensen interesse hebben wil ik wel eens een rondje doen met de meeste leuke onbekende klimmetjes! Je waant je in het buitenland. Stukje rijstevla, een leffe, of een friet met belgische mayonaise.
O ja vraag me niets over GPS en dergelijke daar weet ik niks van...
-
JM_H
- Forum-lid
JM_H
23 aug 2014 08:42
Ik wil best eens een rondje meedoen als dat in de agenda past.
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
23 aug 2014 09:09
mensen mogen mij in ieder geval altijd benaderen om te fietsen
ivm werk is het overdag alleen op zondag en maandag de rest van de week ga ik in de ochtend
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike