Op 21-07-14 heb ik een ongeluk gehad op de Mt-Ventoux. Helaas ben ik toen afgevoerd met de ambulance (geen drama's, alleen een beetje cosmetische schade en ribben) waardoorik geen info van Gendarmerie of getuigen heb ontvangen. Gendarmerie heeft niets opgesteld.....
Echter nu ben ik op zoek naar getuigen. Hoewel het er erg druk was is de kans klein maar ik wil het juiste verhaal op papier hebben!
Voor mij betrof het een afdaling naar Bedoin en voor mij was het kort voor het Le Mas de Vignes.De tegenpartij geeft een ander verhaal op dan het zich in werkelijkheid voor deed. Bestuurder geeft aan dat ik de bocht uit vloog, terwijl zij met een inhaalactie berop bezig waren en daardoor mij tegemoet reden op mijn weghelft. GPS data geeft aan dat ik 34km/u reed in die bocht.
Ventoux 21-07-'14 val - getuigen
AU! Gelukkig niks ernstigs. Vraagje: waarom heb je getuigen nodig; wil je de cosmetische schade claimen, of claimt tegenpartij juist bij jou?
Als ik het goed lees geeft tegenpartij aan dat hij zelf (ook?) op de verkeerde kant van de weg zat terwijl hij inhaalde voor/in een bocht. In dat geval zit hij hoe dan ook fout toch?
Als ik het goed lees geeft tegenpartij aan dat hij zelf (ook?) op de verkeerde kant van de weg zat terwijl hij inhaalde voor/in een bocht. In dat geval zit hij hoe dan ook fout toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Helaas, de tegenpartij reed mij inderaad tegemoet en was in de bocht aan het inhalen. Daardoor reden zij op mijn weghelft. Alleen nu laten zij in hun verklaring, het "inhalen" achterwegen en geven aan dat ik uit de bocht ben gevlogen.
Nu accepteren zij de aansprakelijkheid niet (staat deels los van de schuld vraag). Om mijn verhaal kracht bij te zetten zouden getuigen nodig zijn. Het gaat om de materiele schade en immateriele schade.
Niet echt prettig is dat het Franse recht van toepassing is. Hoewel daar de niet gemoteriseerde deelnemer nog beter beschermd is als in Nederland.
Nu accepteren zij de aansprakelijkheid niet (staat deels los van de schuld vraag). Om mijn verhaal kracht bij te zetten zouden getuigen nodig zijn. Het gaat om de materiele schade en immateriele schade.
Niet echt prettig is dat het Franse recht van toepassing is. Hoewel daar de niet gemoteriseerde deelnemer nog beter beschermd is als in Nederland.
simpel toch, er meld zich ineens een getuige.......toevallig dat er nog een nederlander reed en het zag gebeuren. tegenpartij kan dit toch niet controleren.
gewoon iemand die je kent een zg verklaring laten opstellen
mijn naam is haas...
mijn naam is haas...
Daar was ik dus ook heel erg bang voor.
Via http://www.dekaleberg.nl is er een oproep gedaan op hun site en daar heeft zich al in een korte tijd een getuige gemeld.
Ben benieuwd of die mijn verhaal bevestigd of die van de tegenpartij!
Via http://www.dekaleberg.nl is er een oproep gedaan op hun site en daar heeft zich al in een korte tijd een getuige gemeld.
Ben benieuwd of die mijn verhaal bevestigd of die van de tegenpartij!
Daar hebben we een woord voor dacht ik; fraude.foilmike schreef:simpel toch, er meld zich ineens een getuige.......toevallig dat er nog een nederlander reed en het zag gebeuren. tegenpartij kan dit toch niet controleren.
mijn naam is haas...
Dat jij daar geen problemen mee hebt is jouw zaak, maar om dat nu actief te promoten via dit forum...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Tja, en dan blijkt later dat er iemand is die toevallig met een gopro reed en dat de andere partij toch gelijk had. Zit je dan met je 'goedbedoelde' actie.foilmike schreef:simpel toch, er meld zich ineens een getuige.......toevallig dat er nog een nederlander reed en het zag gebeuren. tegenpartij kan dit toch niet controleren.
mijn naam is haas...
En dan gaan klagen dat die verzekeringen toch zo duur zijn....idd een goed woord voor :fraude.Nicosch schreef:Tja, en dan blijkt later dat er iemand is die toevallig met een gopro reed en dat de andere partij toch gelijk had. Zit je dan met je 'goedbedoelde' actie.foilmike schreef:simpel toch, er meld zich ineens een getuige.......toevallig dat er nog een nederlander reed en het zag gebeuren. tegenpartij kan dit toch niet controleren.
mijn naam is haas...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.