Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerst racer, veel vragen en afwegingen

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 jul 2014 17:22

Als newbie ben je het beste af bij een lokale fm die een beetje met jou meedenkt en naar jouw wensen luistert.
Testrijden als je nog niet echt met een koersfiets hebt gereden brengt weinig bij, elke koersfiets, ook de comfortracers (what's in a name) doet in het begin een beetje pijn, al is het maar zadelpijn.

Beste is om een passende fiets te kopen en gewoon gaan rijden.
Afhankelijk van hoe veel en hoe graag je met de fiets rijdt kan je achteraf nog je wensen bijstellen.

In het begin gewoon gaan voor de fiets die jij mooi vindt, een lelijke fiets laat je na 2 weken al gewoon in de schuur staan :)

Zeker voor iemand die nog nooit op een fiets heeft gezeten is het niet gemakkelijk, niet voor jou maar ook niet voor de fm.
Hoeveel fietsen staan er te koop omdat ze een te hoog balhoofd (omdat de koper juist lager wil zitten) of net een te laag balhoofd (omdat de koper dan weer rechter wil zitten) hebben.

Voor een beginner is een goede fietsenmaker, die eventueel na enige tijd een andere stuurpen, ander zadel wil monteren mogelijk belangrijker dan de beste prijs.

Ik weet nog dat mijn 1e fm, en na 25 jaar nog steeds mijn fm, mij op zo'n pasfiets zette waar je alle buizen kon lager/korter maken.
Na alles opgemeten te hebben mij dan enkele frames voorstelde die gingen passen en uiteindelijk koos ik dan de mooiste en beste fiets binnen mijn budget.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn fm mij een frame heeft aangesmeerd welke ik niet wilde.
Hij had (en heeft nog) misschien wel 100 frames in de winkel hangen maar het mijne moest besteld worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 jul 2014 22:11

Daar ben ik het wel mee eens. En dan ben je bij Beurskens veel beter af dan bij Salden.
Campagnolo Ultra Dork

rvb
Forum-lid

rvb 31 jul 2014 22:22

Campagnolo Veloce schakelt en remt beter. dat andere merk is voor .....

Tux
Forum-lid

Gebruikersavatar Tux 31 jul 2014 22:43

Salden is dus op adviesgebied niet zo sterk als Beurskens begrijp ik hier uit, toch? Maar wat ik zo aantrekkelijk aan Salden vind is dat ze daar veel meer fietsen hebben welke binnen mijn budget vallen en ik ook denk daar van alle fietsen de mooiste gevonden heb (Wilier Carbon Campa of Ridley Carbon) Pfff....vond die gast bij Beurskenss daarnaast wel aardiger/geïnteresseerder overkomen, maar daarnaast komen ze hun afspraak niet na om mij te bellen ivm leertijd van de Focus.

Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.....die tweede fm heeft het er in ieder geval niet makkelijk op gemaakt maar denk dat het wel een verstandige aanbeveling/actie was.
Laatst gewijzigd door Tux op 01 aug 2014 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

buddo
Forum-lid

buddo 01 aug 2014 05:32

Tip; Campo even vervangen door Campa!

Tux
Forum-lid

Gebruikersavatar Tux 01 aug 2014 18:29

buddo schreef:Tip; Campo even vervangen door Campa!
Done ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 aug 2014 08:46

Tux schreef:Pfff....vond die gast bij Beurskenss daarnaast wel aardiger/geïnteresseerder overkomen, maar daarnaast komen ze hun afspraak niet na om mij te bellen ivm leertijd van de Focus.
Een beetje chaotisch is het daar meestal wel en je moet ze inderdaad af en toe achterna bellen. Voor de verbouwing was de winkel ook erg rommelig. Toen ik Ruud Beurskens complimenteerde met de verbouwing en met het feit dat de fietsen zo veel mooier te zien zijn zij hij al lachend: "over een paar maanden staat alles toch weer helemaal vol".

Maar ondanks die chaos is de service er wel top en er is ruim voldoende kennis aanwezig, oa meer dan 10 jaar ervaring als mecanicien in het profpeloton.
Campagnolo Ultra Dork

Tux
Forum-lid

Gebruikersavatar Tux 02 aug 2014 17:39

Denk dat ik de knoop heb doorgehakt (al is een belafspraak van Ruud/Rick van vandaag ook weer eens niet nagekomen).
Inmiddels is de Focus Culebro SL 2.0 2015 uit (adviesprijs 1059) met de nieuwe 105-groep erop en weer wat mooier (vind ik persoonlijk) dan de 2014. Zodra ik eindelijk de levertijd weet (waar ze me dus voor zouden bellen) ga ik een afspraak maken om op te meten. Hoop dat het vanaf nu wat soepeler loopt bij Beurskens. :shock:

Reden om toch voor de Focus te gaan is dat ik toch meer vertrouwen in Beurskens heb dan in Salden.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 aug 2014 18:46

Als de nieuwe 105 groep op de focus al leverbaar is zou ik daar ook voor gaan. Met veel korting ga je die toch niet vinden ergens anders. En hij ziet er inderdaad erg mooi uit!
Campagnolo Ultra Dork

koos1978
Forum-lid

koos1978 02 aug 2014 19:37

Ik ken Beurskens niet, maar ben zelf pas met een maat van mij bij Salden geweest, dit was geen succes. Als beginner is het denk ik geen goed idee daar een fiets te kopen. Dat is meer een zaak waar je voor een lage prijs gaat en de rest zelf regelt.

Tux
Forum-lid

Gebruikersavatar Tux 04 aug 2014 16:23

Fietsje besteld bij Beurksen (na opgemeten te zijn natuurlijk.) Alleen nog wachten tot week 37 :cry:
Maar ja...dan wel een heeeele mooie bike denk ik. (gekozen op basis van plaatje en vage specs ;) )

De Focus Culebro SL 2.0 2015 komt overigens in 2 kleuren. 1 maal zoals vermeld op de site bij 12Gobiking, en 1 maal met AG2R-kleuraccenten (bruin) en hier en daar een klein AG2R-logo. Ik heb die zonder logo besteld. Is wat strakker en tijdlozer vind ik.

Nu wachten , en wachten, en wachten......

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 aug 2014 22:16

Wel jammer van de langere levertijd maar dan heb je wel het nieuwste van het nieuwste. En team replica vind ik ook niks alhoewel het kleurtje van AG2R wel chique oogt.

Post even een foto als hij binnen is, ik ben wel benieuwd. En misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie