ik ga mijn eerst racefiets kopen om hiermee 1 a 2 keer per week een km of 40 a 60 mee te gaan rijden (is het doel althans). Ik woon in midden limburg en vandaar dat iets van heuvels wel regelmatig op mijn vaarwater zal komen
Nu ben ik aan een fiets van rond de 1000 euro aan het kijken en heb de volgende opties voor mezelf op een rij gezet.
optie 1: Focus Culebro SL 2.0 2014 voor € 1.059 bij lokale en zeer gerenomeerde FM
optie 2: Focus Culebro SL 1.0 2014 voor € 999 bij 12Go
optie 3: Bianchi Impulso Campagnolo Veloce 2014 (zwart) voor € 1.149 bij Bike24.de
optie 4: Bianchi Nirone 7 105 10sp Triple Team Belkin 2014 voor € 959 bij Salden (alleen nog maat 57. BBL is 86 a 87 ?)
Ik heb dus een 105, Ultegra en Veloce op het oog en 2 Focus fietsen en 2 Bianchi's. Overige opties zijn al eerder afgevallen omdat ik ze niet mooi vond (denk ik
De vragen welke ik heb zijn:
- is een van de fietsen superieur ten opzichte van de anderen ? Hoe goed is Focus ten opzichte van Bianchi kwam frames ?
- in hoeverre kan 1 maar verschil een issue opleveren ? Ik lees en hoor nl. verschillende verhalen over mensen welke ipv 57 bijv 59 of zelfs 61 rijden en geen probleem hebben na jaren. Mocht dat geen issue zijn, dan kan een internet koop een optie zijn ?
- verder nog zaken om over na te denken ?
Ben benieuwd naar de reacties aangezien ik sta te popelen om een mooie bike te kopen