Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Veloflex banden rijden vaak lek (?)

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 25 apr 2011 02:07

Blacks slijten zeker wel sneller dan bv een 4000s bandje. De achterband gaat niet veel langer dan 2000km mee denk ik.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 26 apr 2011 04:11

Hoi,
poulain schreef:De 5.000 km die fdegrove noemt, haal ik zeker niet met de Blacks; de achterband heeft het beste nu wel gehad; het voorbandje is nog wel goed.

Nav wat EM opmerkt: monteren was bij mij ook een drama; zo'n beetje de lastigste band die ik heb meegemaakt.


Veel hangt af hoe agressief er mee wordt gereden, de ondergond en de bandenspannig. Knalhard optrekken uit de bocht maakt nu eenmaal slijtage.

Zelf heb ik Carbons hangen die echt wel meer dan 10.000 km hebben gebold en nog goed zijn voor enkele duizenden km toe.

Anderzijds kan ik me zeer goed voorstellen dat je er bij extreem gebruik geen 1500km me doet.

Eens je doorhebt wat de gedachtengang is bij Veloflex bij het maken van hun produkt en je verdiept je een beetje in hoe ze worden vervaardigd snap je al gauw dat het een bandje is dat gewoon beter wordt met voldoende "rijping".
Niet alleen wordt het bandje er minder snel lek door, het wordt ook een stuk slijtvaster. In se vrij logisch allemaal.

Wat betreft de montage, gewoon de muis van je duim gebruiken. Nooit of te nimmer de draad van een clincher met een of andere hefboom tillen want dan rek je die lokaal op.
Dat icm een latex biba is gewoon nefast, dan rij je zo om de haverklap lek en wordt, zoals zo vaak de verkeerde schuldige veroordeeld.

En nogmaals, dit soort banjes niet direct gaan rijden, net zoals bij de betere tubes eerst voldoende laten "drogen", een half jaar of beter nog een jaartje.
Pas dan haal je het maximale rendement uit je investering. Want dat is het toch, een investering die leidt naar de ultieme voldoening.
Het maximale rendement, het maximale comfort.

Ciao, )
Snobisme is een dure hobby...

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 28 apr 2011 22:13

fdegrove schreef:Hoi,
poulain schreef:De 5.000 km die fdegrove noemt, haal ik zeker niet met de Blacks; de achterband heeft het beste nu wel gehad; het voorbandje is nog wel goed.

Nav wat EM opmerkt: monteren was bij mij ook een drama; zo'n beetje de lastigste band die ik heb meegemaakt.


Veel hangt af hoe agressief er mee wordt gereden, de ondergond en de bandenspannig. Knalhard optrekken uit de bocht maakt nu eenmaal slijtage.

Zelf heb ik Carbons hangen die echt wel meer dan 10.000 km hebben gebold en nog goed zijn voor enkele duizenden km toe.

Anderzijds kan ik me zeer goed voorstellen dat je er bij extreem gebruik geen 1500km me doet.

Eens je doorhebt wat de gedachtengang is bij Veloflex bij het maken van hun produkt en je verdiept je een beetje in hoe ze worden vervaardigd snap je al gauw dat het een bandje is dat gewoon beter wordt met voldoende "rijping".
Niet alleen wordt het bandje er minder snel lek door, het wordt ook een stuk slijtvaster. In se vrij logisch allemaal.

Wat betreft de montage, gewoon de muis van je duim gebruiken. Nooit of te nimmer de draad van een clincher met een of andere hefboom tillen want dan rek je die lokaal op.
Dat icm een latex biba is gewoon nefast, dan rij je zo om de haverklap lek en wordt, zoals zo vaak de verkeerde schuldige veroordeeld.

En nogmaals, dit soort banjes niet direct gaan rijden, net zoals bij de betere tubes eerst voldoende laten "drogen", een half jaar of beter nog een jaartje.
Pas dan haal je het maximale rendement uit je investering. Want dat is het toch, een investering die leidt naar de ultieme voldoening.
Het maximale rendement, het maximale comfort.

Ciao, )




Geld dat rijpen ook voor de Vitorria Open Corsa?

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 29 apr 2011 21:43

Bedankt voor jullie reacties.
Ik vind het overigens vreemd dat Veloflex nergens aangeeft dat je de banden moet laten 'rijpen'...

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 30 apr 2011 03:55

Hoi,
HD schreef:
fdegrove schreef:Hoi,
poulain schreef:De 5.000 km die fdegrove noemt, haal ik zeker niet met de Blacks; de achterband heeft het beste nu wel gehad; het voorbandje is nog wel goed.

Nav wat EM opmerkt: monteren was bij mij ook een drama; zo'n beetje de lastigste band die ik heb meegemaakt.


Veel hangt af hoe agressief er mee wordt gereden, de ondergond en de bandenspannig. Knalhard optrekken uit de bocht maakt nu eenmaal slijtage.

Zelf heb ik Carbons hangen die echt wel meer dan 10.000 km hebben gebold en nog goed zijn voor enkele duizenden km toe.

Anderzijds kan ik me zeer goed voorstellen dat je er bij extreem gebruik geen 1500km me doet.

Eens je doorhebt wat de gedachtengang is bij Veloflex bij het maken van hun produkt en je verdiept je een beetje in hoe ze worden vervaardigd snap je al gauw dat het een bandje is dat gewoon beter wordt met voldoende "rijping".
Niet alleen wordt het bandje er minder snel lek door, het wordt ook een stuk slijtvaster. In se vrij logisch allemaal.

Wat betreft de montage, gewoon de muis van je duim gebruiken. Nooit of te nimmer de draad van een clincher met een of andere hefboom tillen want dan rek je die lokaal op.
Dat icm een latex biba is gewoon nefast, dan rij je zo om de haverklap lek en wordt, zoals zo vaak de verkeerde schuldige veroordeeld.

En nogmaals, dit soort banjes niet direct gaan rijden, net zoals bij de betere tubes eerst voldoende laten "drogen", een half jaar of beter nog een jaartje.
Pas dan haal je het maximale rendement uit je investering. Want dat is het toch, een investering die leidt naar de ultieme voldoening.
Het maximale rendement, het maximale comfort.

Ciao, )




Geld dat rijpen ook voor de Vitorria Open Corsa?


Op papier niet, nee.

Vittoria banden worden anders vervaardigd. Men gebruikt het vulvanisatie proses ten volle. Zodoende is het produkt direct bruikbaar. Met pro's en contras.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 30 apr 2011 04:07

Hoi,
R600 schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik vind het overigens vreemd dat Veloflex nergens aangeeft dat je de banden moet laten 'rijpen'...


Dat moet ook niet.
Een perfect product leidt onvermijdeljikerwijs tot faling van het bedrijf.
Veloflex is al "close to the edge" omdat het economisch gezien veel te goede kwaliteit levert...

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 01 mei 2011 10:17

fdegrove schreef:... vulvanisatie proses ...


Typo van het jaar :D:D:D:D:D

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 01 mei 2011 15:56

Niet laten uitdrogen dus!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 02 mei 2011 21:09

Dat moet ook niet.
Een perfect product leidt onvermijdeljikerwijs tot faling van het bedrijf.
Veloflex is al "close to the edge" omdat het economisch gezien veel te goede kwaliteit levert...

Ciao, ;)


[/quote]

Sorry, dit begrijp ik niet fdegrove... Eerder schreef je toch dat je de banden moet laten rijpen?

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 03 mei 2011 11:46

@r600:
Je moet de banden dus wel laten rijpen, alleen zal het bedrijf dit zelf niet verkondigen omdat het economisch niet rendabel is voor ze als iedereen ineens twee maal zo lang met dezelfde veloflex band doet.

Plaats reactie