Tube banden vervangen of toch voor binnenbanden gaan
Hallo
Mij race fiets heeft tijdje een lekke achterband. Nu is de voor band ook wat versleten. Ik wil dus beide banden gaan vervangen.
Beide zijn dit Vredestein Fortezza Pro Tricomp tube waar ik met plezier op gereden heb. Alleen een nadeel dat het een Tube band is waar dus geen binnenband in zit plakken gaat dus niet.
Nu zit ik zelf te denken om vouwbanden met binnenband op te zetten zodat ik dit probleem niet meer heb. En het is makkelijk opzetten de tube geeft meer werk zeker met lijmen omdat ik dit nooit gedaan heb weet ik ook niet hoe ik dit moet doen. Of is dit makkelijk te doen?
Alleen vraag ik mij af of dit wel de juiste optie is omdat Tube banden een lagere weerstand hebben. En ik weet niet of ik dit gaat merken.
Mij race fiets heeft tijdje een lekke achterband. Nu is de voor band ook wat versleten. Ik wil dus beide banden gaan vervangen.
Beide zijn dit Vredestein Fortezza Pro Tricomp tube waar ik met plezier op gereden heb. Alleen een nadeel dat het een Tube band is waar dus geen binnenband in zit plakken gaat dus niet.
Nu zit ik zelf te denken om vouwbanden met binnenband op te zetten zodat ik dit probleem niet meer heb. En het is makkelijk opzetten de tube geeft meer werk zeker met lijmen omdat ik dit nooit gedaan heb weet ik ook niet hoe ik dit moet doen. Of is dit makkelijk te doen?
Alleen vraag ik mij af of dit wel de juiste optie is omdat Tube banden een lagere weerstand hebben. En ik weet niet of ik dit gaat merken.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Tube banden hebben helemaal geen lagere weerstand.
Maar als je tube velgen heb kan je hier geen draad banden op monteren.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Ik hoop dat je zelf je vraag nog even terugleest en aanpast naar iets leesbaars (of er in ieder geval een gebruiksaanwijzing bijlevert
)
Vragen zijn nooit dom maar dit is gewoon een op een hoop geveegde en op het forum gedumpte verzameling woorden (niet erg maar dan hoop ik wel dat je geen antwoord verwacht en tegen wat kritiek kunt....)
Vragen zijn nooit dom maar dit is gewoon een op een hoop geveegde en op het forum gedumpte verzameling woorden (niet erg maar dan hoop ik wel dat je geen antwoord verwacht en tegen wat kritiek kunt....)
Tubes kun je zeker (laten) plakken. De draad wordt los gesneden en de binnenband geplakt en vervolgens wordt de tube weer dichtgenaaid.
Ik heb zelf Mavic Aksium velgen ik kan nergens vinden dat deze alleen voor tube geschikt is. Waar kan ik dat zien.japiecarbon schreef:Tube banden hebben helemaal geen lagere weerstand.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Tenzij ik iets gemist heb weet ik eigenlijk wel zeker dat je dan ook geen tubes hebt, aksiums zijn bij mijn weten altijd voor draadbanden.
Als je band toch lek is, haal je hem er gewoon af met bandenlichters, dan is het een band en geen tube. Simple comme bonjour!breaker schreef:Ik heb zelf Mavic Aksium velgen ik kan nergens vinden dat deze alleen voor tube geschikt is. Waar kan ik dat zien.japiecarbon schreef:Tube banden hebben helemaal geen lagere weerstand.
Zoals hierboven beschreven, Mavic Aksium wielen zijn altijd voor gewone bandjes. Oftewel, bandje er af halen, nieuwe binnenband er in en klaar. Eventueel de buitenband vervangen als die ook versleten is, let er dan dus wel even op dat je geen tubes koopt maar gewone draad/vouwbanden.
Of... als het toch allemaal net even iets te ingewikkeld is en je geen ervaring hebt, even langs de fietsenmaker en wat voorlichting vragen om te voorkomen dat je het verkeerde in huis haalt.
Of... als het toch allemaal net even iets te ingewikkeld is en je geen ervaring hebt, even langs de fietsenmaker en wat voorlichting vragen om te voorkomen dat je het verkeerde in huis haalt.
- thestudent
- Forum-lid HC
Aargh ik word zo moe van mensen die tubes en tubeless door elkaar halen... zo moeilijk is dat niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Kennelijk toch wel
!
60 x Ventoux