Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 21 jul 2014 19:06

Heeft er iemand die standaard garmin out front mount? Houdt de garmin daar goed in of komt hij snel los?

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 21 jul 2014 19:20

Vizionary schreef:Heeft er iemand die standaard garmin out front mount? Houdt de garmin daar goed in of komt hij snel los?
Werkt prima, heeft dan ook geen Update nodig !

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 21 jul 2014 19:29

+1 is stevige mount en hij blijf er zeer goed in zitten, ook op slecht wegdek
accepteren kun je leren!

loekoe
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:47

loekoe 23 jul 2014 01:39

Klein vraagje. Ik wil het volgende kunnen doen op Garmin 605 met OpenFietsMap erop.

Ik vind de Routebuilder van Strava verdomd fijn. Komen leuke routes uit :-) Wil deze week wat uittesten. Ik wil gewoon gewoon over de route kunnen navigeren. Strava geeft twee opties voor export: TCX en GPX. Ik kom er oprecht niet uit wat het verschil is, Strava is daar zelf nogal onduidelijk over. De GPX'es die ik tot nu toe op deze manier importeer gaan voor het grote gedeelte goed, maar af en toe geeft hij een aanwijzing niet en mis ik een bocht. Of hij geeft de bocht pas erg laat aan als aanwijzing. Weet iemand wellicht waar dat aan ligt? :)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jul 2014 08:23

@loekoe.
Je stelt je vraag in het Garmin 810 topic. Dit toestel staat ver af van datgene welke jij hebt.
Kijk eens In het Garmin Edge 705, topic.

Als je correcte turnbyturn aanwijzingen wil is er maar 1 correcte werkwijze.

Uit "Het Garmin 800 deel 2 topic"
Lcsmet schreef: Pagina 31
Lcsmet schreef:
Als ik aanwijzingen wil dan download ik NOOIT rechtstreeks van het net op mijn toestel.

Als je een turn by turn wil zonder fouten moet je de track/route downloaden op je PC.
De map op je PC moet identiek zijn als de map op je Garmin.

Dan deze track/route openen in Mapsource (anderen gebruiken BaseCamp) overtrekken met het "routetool".
Dan de track in het bestand verwijderen zodat je alleen de route overhoud.
Route opslaan als gpx bestand en in de map "new files slepen met windows verkenner.

Er zijn ongetwijfeld nog andere manieren maar deze werkt perfect.

Met onze club zo al 100-en routes gereden in Benelux, Frankrijk en Italië zonder ook maar 1 keer mis te zijn gereden.
Behalve bij onvoorziene omstandigheden (wegenwerken/straatfeesten) dan moet je een beetje improviseren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

amaryllie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2012 17:53

amaryllie 24 jul 2014 09:00

Als ik een adres instel om naar toe te navigeren en het is meer als 100 km. Dan loopt het laden soms vast of ik krijg de melding dat ik een via punt moet instellen. Wie weet hoe ik dat moet doen?

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 24 jul 2014 09:29

Dichter bij huis blijven, dit is te ver in 1 keer.

Heeft diverse oorzaken, maar de belangrijkste is dat het aantal wegen en afslagen zo hoog is voor fietsen dat toestellen het opgeven tijdens berekening van routes. In de auto is het heel veel minder complex.

Het advies van het toestel om een viapunt in te voegen is dus eigenlijk eerst ergens op 50km een punt invoegen in de route. Nu kan dit op de computer, en buiten gewoon eerst een plaats/dorp kiezen op 50km of zoveel dichterbij dan nodig.
Marco :)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 jul 2014 10:28

Lcsmet schreef: Als je correcte turnbyturn aanwijzingen wil is er maar 1 correcte werkwijze.
Dit is een correcte werkwijze voor de 800, maar er zijn nog veel meer methodes die ook werken (dat staat zelfs in de quote eronder).

Hou er rekening mee dat de 605/705 toch andere toestellen zijn, waarbij o.a. de routeberekening opties anders zijn wat in heel veel gevallen een ander resultaat geeft.
Voor deze toestellen is een gemakkelijke methode (ook rekening houdend met de rekenkracht van de toestellen) gewoon op www.bikeroutetoaster.com je route tekenen of van een andere bron via GPX importeren en het vinkje "Add course points at junctions" aan te zetten. Daarna exporteren naar je Garmin (Werkt ook met 205/305/500). Herberekenen werkt dan niet, als je van de route afgaat geeft hij alleen aan hoever je van de route zit en welke richting je uit moet.
Afbeelding

amaryllie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2012 17:53

amaryllie 24 jul 2014 12:07

Oké. Gaat ik het zo met de edge 810 proberen.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 24 jul 2014 22:03

Weet er iemand of er een tool is waarmee je een willekeurige rit kan genereren van bv 50 km vanaf thuis een rondje terug naar huis? Een soort van surprise me feature zoals op de mio.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 24 jul 2014 22:26

Marco :)

lange1971
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2013 12:02

lange1971 25 jul 2014 14:56

Kleine vraag is het normaal dat een reparatie van een garmin 810 meer dan 15 werkdagen duurt voordat het behandeld wordt? Dit was het antwoordmail dat ik kreeg van de klanten service. De boven laag van het scherm is aan het los laten, ik weet alleen dat het hoogstwaarschijnlijk geen garantie is omdat het alleen cosmetisch is want het scherm werkt (voorlopig) nog.....Ik denk dat dit mijn laatste Garmin is.

MVG Pieter

Plaats reactie