Gisteren brak mijn Haicom fietshouder voor mijn telefoon af tijdens een hobbelig stukje asfalt en hierdoor viel mijn telefoon met 30km/u op het asfalt. Wonderbaarlijk genoeg geen schade aan de telefoon, maar ik ga dat risico niet nog een keer lopen. Daarom ben ik nu opzoek naar een fietscomputer.
Ik heb mij al een beetje georienteerd op mogelijk fietscomputers. Ik zou graag een computer willen die ik later eventueel ook kan uitbreiden met een hartslagmeter en cadansmeter. Hierdoor kwam ik bijvoorbeeld uit op de "Bryton Rider 20 +E GPS" en de "Pro scio ant+". De 1 maakt gebruik van een wielsensor en de andere van GPS om de snelheid te bepalen. Ik heb hierover 2 vragen:
Ik vroeg mij af hoe goed de GPS is in het realtime weergeven van de snelheid. Op mijn telefoon had ik het gevoel dat het even duurt voordat die de snelheid kan weergeven. Is dit met fietscomputers met GPS ook een probleem?
Tot slot, als je gebruik maakt van een wielsensor kan je dan langer doen met je batterij? Of verbruikt de ant+ verbinding net zoveel energie als de GPS?
Andere tips voor de aanschaf van een fietscomputer zijn uiteraard ook welkom.