Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 10 jul 2014 16:01

Weer 2 mooie chinese fietsen! erg mooi!

Rufus Red
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2014 07:23

Rufus Red 10 jul 2014 18:27

http://www.graphicshack.co.uk

Lukt het iemand om daar wieldecals te bestellen? Mij lukt het niet meer in tegenstelling tot 2 weken geleden.
Maar toen was ik nog op de wielen aan het wachten.

Aeo
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2013 11:28

Aeo 10 jul 2014 18:35

Ziet er naar uit alsof je een wachtwoord nodig hebt om de site te kunnen bekijken...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 jul 2014 20:20

Je kan ook gewoon in NL bestellen: http://frame-stickers.nl/

Heb ik goede ervaringen mee.
Afbeelding

jj5
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2012 17:31

jj5 11 jul 2014 21:17

Afbeelding

Bijna af, krijg alleen de voorderailleur niet afgesteld. Lijkt wel alsof de bevesteging niet recht is gemonteerd...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jul 2014 07:41

Ik zou vooral het zadel afstellen...

m0217585
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 12 jul 2014 09:15

Rufus Red schreef:FranX78, ik heb het spuiten zelf gedaan. Uiteraard wel met een degelijke 2-komponenten lak. http://www.nonpaints.com/nl/ levert deze kwaliteitslak in spuitbussen.
Kost je ongeveer €35 aan huis geleverd. Wel al het spuitwerk in één keer doen, de spuitbus blijf eenmaal aangebroken maar een paar dagen goed. Daarna is de lak te dik.
Beste Rufus Red,

Heb je je frame eerst met iets behandeld voor het spuiten?

Rufus Red
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2014 07:23

Rufus Red 12 jul 2014 11:57

m0217585, ik heb eerst het te spuiten deel ontvet. Dan afplakken met een smalle tape die ze in de autospuiterij gebruiken, die is 3mm breed en je kan die makkelijk iets uitrekken om bochten te maken. Vervolgens de rest afplakken. Schuren met een Scotchpad, lijkt een beetje op de groene zijde van een schuursponsje, en daarna met een plakdoekje afvegen. Plakdoekjes gebruiken ze ook in de autospuiterij. Daarna is alles spuitklaar.
Denk er wel aan dat de gebruikte spuitbus na enkele dagen uitgehard is, dus alles liefst in één keer lakken.

jj5
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2012 17:31

jj5 12 jul 2014 13:02

havana schreef:Ik zou vooral het zadel afstellen...
Die zit nog niet vast :mrgreen: test zadel van Fizik dat ik net had opgehaald. Sowieso moet ik straks nog even alles finetunen ook stuurhoogte etc is nog niet definitief die zal nog wel wat zakken.

Maar goed dan moet ik eerst mijn voor derailleur er goed op krijgen lijkt erop dat ze in china het montagepunt verkeerd hebben gemonteerd. Zal nu iets van een shim oid moeten fabrieken om hem er in lijn met de tandwielen op te krijgen.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 12 jul 2014 13:44

jj5 schreef:
havana schreef:Ik zou vooral het zadel afstellen...
Die zit nog niet vast :mrgreen: test zadel van Fizik dat ik net had opgehaald. Sowieso moet ik straks nog even alles finetunen ook stuurhoogte etc is nog niet definitief die zal nog wel wat zakken.

Maar goed dan moet ik eerst mijn voor derailleur er goed op krijgen lijkt erop dat ze in china het montagepunt verkeerd hebben gemonteerd. Zal nu iets van een shim oid moeten fabrieken om hem er in lijn met de tandwielen op te krijgen.
Loopt hij aan op het buitenblad? Dan heb je te weinig spanning op de kabel.
Is op de lossen met een kabelversteller, had dit probleem ook, kennis zei dat 11 speed bijna niet is af te stellen zonder een kabelversteller
Afbeelding

jj5
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2012 17:31

jj5 12 jul 2014 18:03

Hij loopt inderdaad aan op het buitenblad. Maar dat komt in eerste instantie omdat hij er schreef opzit. Hierdoor kan hij niet ver genoeg naar rechts want het achterste gedeelte wijst verder naar buiten waardoor het al tegen de kettingblad aanzit voor de voorkant uberhaupt genoeg speling heeft.

Is op te lossen door de de sleuf iets breder te maken dan kan die onder de juiste hoek worden gemonteerd.Maar voor ik me frame met een Dremel te lijf ga heb Ik de vraag uitgezet bij Chris van velobuild. Benieuwd of en hoe die reageert.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 jul 2014 19:34

jj5 schreef:
havana schreef:Ik zou vooral het zadel afstellen...
Die zit nog niet vast :mrgreen: test zadel van Fizik dat ik net had opgehaald. Sowieso moet ik straks nog even alles finetunen ook stuurhoogte etc is nog niet definitief die zal nog wel wat zakken.

Maar goed dan moet ik eerst mijn voor derailleur er goed op krijgen lijkt erop dat ze in china het montagepunt verkeerd hebben gemonteerd. Zal nu iets van een shim oid moeten fabrieken om hem er in lijn met de tandwielen op te krijgen.
Het lijkt mij ook dat jouw stuurpen verkeerd is gemonteerd, n.l. met de 6° naar boven wijzend i.p.v. zoals gebruikelijk naar beneden, scheelt een paar centimeter. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie