Het moment is dan bijna daar...ik ga een nieuwe fiets kopen.
Bijna 5 jaar met plezier op een Wilier Evasion gereden.
Fijne fiets, echter zijn een aantal onderdelen versleten en baal ik te veel van de slechte lak die op de fiets zit, de lak bladert door corrosie.
Mijn Budget is 1500 euro,
Eisen: Ultegra, ontspannen geometrie (ivm klachten nek/schouders bij langere ritten).
Wielen op de fiets maken niet zoveel uit, ik wil namelijk graag mijn huidige wielen,Campa Scirocco(3 maanden oud), overzetten op de nieuwe.
Ik heb mn oog laten vallen op de Merida 905-30 road ride en de Giant Defy 1 of de Giant Tcr Limited.
Beide hebben een redelijk ontspannen geometrie.
Ik vind het echter erg moeilijk om de kwaliteit van deze fietsen te plaatsen, wil ook zeker niet inleveren ten opzichte van mijn huidige fiets.
Wie kan er iets zeggen over de fietsen, stijfheid van het frame?andere alternatieve?en het verschil in de Giant fietsen buiten de afmontage.
Advies over Merida of Giant
De TCR heeft de race-geometrie, dus korter balhoofd, langere bovenbuis, kortere wielbasis en een stijver frame dan de Defy. De Defy is in ieder geval een van de meest comfortabele aluminium frames die je kan krijgen. Zoals bijvoorbeeld bij een test in het Duitse blad Tour aan het licht kwam: comfortwaarde van het frame was de beste waarde van alle 60 frames getest in het april 2010 nummer...
Over de Merida kan ik helaas niks zeggen.
Over de Merida kan ik helaas niks zeggen.
de 905 van merida vind ik heel cool! Deze fiets heeft ook een vrij lange balhoofdbuis en dan zorgt dus voor een hoog stuur-> comfortabel rijden!
Verder spreekt de complete ultegra groep mij ook erg aan! Erg goede wielset die er in zit, met ultega naven. Het frame is ook niet verkeerd natuurlijk!
Verder spreekt de complete ultegra groep mij ook erg aan! Erg goede wielset die er in zit, met ultega naven. Het frame is ook niet verkeerd natuurlijk!
Voor 1500 euro haal je ook een hele mooie Cube Agree Pro 2010 in huis; goed alu frame, redelijke wielen (al maakt jou dat niet zo uit) en op de bracket+crankstel na volledig ultegra. Rij er zelf sinds een week op en vindt het een fantastische fiets!
Tja, wat betreft hoeken en cm's moet je even op de site van Cube kijken. Maar qua gevoel denk ik dat de fiets een redelijk sportieve zit heeft. Kom zelf van een MTB en daar zit ik wel iets rechter op, maar de houding is niet te sportief voor me (ben 1,75m en heb een 56 cm Cube Agree gekocht)