Alles over vakanties op én met de fiets

Villard Notre-Dame ==> Ornon

dale c
Forum-lid

dale c 07 jul 2014 09:59

Weet iemand of de doostreek boven aan de Villard Notre-Dame richting Col d'Ornon 'fietsbaar' is?
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=obo ... anguage=nl Ik lees van alles over gravelpaden*. Nou ben ik niet vies van een beetje slecht wegdek maar onverhard over een paar km lijkt me wat veel van het goede.

*"But, the most important thing I learned about this ride after returning to California is that the “dangerous, private” road past Villard Notre Dame, marked as a hiking trail on the local Michelin map, is ridable. This allows a cyclist to continue on to Col de Saulude and Villard Reymond before descending down to Ornon and looping back to Bourg d'Oisans"

el_loco
Forum-lid

el_loco 07 jul 2014 10:07

Ik zou het gewoon proberen! Zorg wel voor goede verlichting, want de tunneltjes naar naar Villard N-Dame vanaf Bourg zijn pikdonker... (ik ben beide kanten een keer opgefietst, maar heb nooit geprobeerd de doorsteek te maken, dus kan je niet vertellen of het lukt op de racer)

jardinero
Forum-lid

jardinero 07 jul 2014 14:06

Ik heb dit rondje vorig jaar ook zelf gereden. Het onverharde deel is op de vlakke top en lichtjes dalend. Is op de races wel te doen als je rustig aan doet. De echte afdaling is gewoon weer mooi asphalt. Gewoon doen dus en inderdaad is het nogal donker in die tunneltjes.
http://www.strava.com/activities/64843956
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

millen
Forum-lid

millen 07 jul 2014 17:16

Hey, is te doen ik deze verleden gedaan en er is een stukje gravel maar zeker te fietsen.
en ik zou zeggen zeker doen het was een prachtige rit!

dale c
Forum-lid

dale c 07 jul 2014 20:54

Hier kan ik wat mee...lampjes mee en hop naar boven. Thanks.

dale c
Forum-lid

dale c 22 jul 2014 08:58

korte ervaring over colletje (misschien handig voor toekomstige gebruikers).

Superleuk klimmetje! Donkere tunnels maken het extra spannend, achterlampje is zeker een vereiste, voor een pre. Op sommige plekken komt er water naar beneden; ook zo nu en dan een greppel aan de zijkant van de weg in de tunnel dus netjes in midden blijven want je ziet echt vrij weinig. Views op het dal zijn supermooi! In het dorpje Villard Notre Dame zit een restaurantje en kun je water bijtanken. Hieronder wat pics van het gravelpad bovenin/ doorsteek ri. Villard Reymond. prima te doen, beetje kijken waar je rijdt ivm steentjes/gravel. Na regen schijnt het minder fijn te rijden zijn volgens de locals en werd afgeraden.
Na de afdaling van de D526 (vanuit Ornon ri. Bourg d'Oisan) klimmetje naar Oulles nog even gedaan bij 35 deg...pfff....
Hoe dan ook, een leuk tochtje en goeie appetizer voor de route van de Marmotte die we zaterdag hebben gereden vanuit Le Verney/Allemont.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

el_loco
Forum-lid

el_loco 22 jul 2014 09:55

Mooie foto`s! Ziet er inderdaad uit of het redelijk te doen is. Klim naar Oulles is ook prachtig, wel een beetje warm in de zon en lekker steil maar de moeite waard. Blijft schitterend daar!

dale c
Forum-lid

dale c 22 jul 2014 10:14

Ik zag op mijn Garmin op een gegeven moment 38.5 graden....en geen zuchtje wind. Poeh...dat was wel even zwaar bij stukken 11%. Ik was blij dat er bovenaan een watertapje was. Wel een lekker rustig klimmetje.

laurens87
Forum-lid

laurens87 23 jul 2014 11:50

Handig dit topic!! Ik ga vrijdag naar Allemond, dus ik heb ook al zitten zoeken naar mooie dingen in de omgeving. En deze staat op het lijstje, en de vraag voor het onverharde had ik ook al bedacht. Hier een nuttig antwoord gevonden!
Bedankt!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

amro
Forum-lid

amro 23 jul 2014 12:10

Vorig jaar zelfde rondje gereden, een erg mooie route. Alleen zou ik een lampje voor geen pre noemen, maar echt een vereiste. En het liefst een goede lamp. De eerste tunnel ging nog wel, maar er is er een met een bocht waar je echt helemaal niets ziet zonder licht.

dale c
Forum-lid

dale c 23 jul 2014 15:10

meer worteltjes eten ;)

Je hebt gelijk, een goede lamp helpt, maar even van de fiets af en even stukje lopen is ook geen schande. Dat gaat prima met weinig licht

P_Roeske
Forum-lid

P_Roeske 24 jul 2014 14:20

Kan iemand misschien toelichten hoe lang het onverharde stuk is? Ik probeer aan de hand van bovenstaande foto's en Google Maps een indicatie te krijgen, maar dit lukt nog niet helemaal.

Zoals ik het nu zie is de web tot aan Villard Notre Dame helemaal verhard en lijkt de weg vanaf Villard Reymond naar de Ornon ook verhard te zijn?

Ik hoor het graag

Plaats reactie