Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Inruilen bij aanschaf nieuwe fiets

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 04 jul 2010 20:58

Hallo,

ben zo'n 1.5 tot 2 jaar geleden bevangen door het fietsvirus. In eerste instantie een beginnersfiets aangeschaft (Giant Defy Team 1,105 afmontage) en heb nu besloten tot aanschaf van een nieuwe racefiets. Mijn oog is gevallen op een Specialized Roubaix. Heb mijn huidige Giant altijd keurig netjes onderhouden.

Nu vraag ik mij af of ik als toerfietser (+/- 150-200km p/w) mijn huidige Giant-fietsje wel zou moeten inruilen.
Zijn er toerfietsers die meerdere fietsen in hun bezit hebben en zo ja, wat is dan de reden dat u uw eerste fiets niet hebt ingeruild bij de aanschaf van een nieuwe? Een te lage inruilwaarde, het gemak van het kunnen kiezen uit 2 fietsen wanneer byv het weer wat slechter is, het geen afstand kunnen doen van uw eerste racefiets? Of zijn er misschien andere goede redenen om de huidige fiets niet in te ruilen bij de aanschaf van een nieuwe?

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 04 jul 2010 22:08

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van twee racefietsen. De ene is een wat duurdere die ik het meest gebruik, vooral bij droge omstandigheden (een enkel buitje vind ik niet erg). Mijn tweede fiets heb ik aangeschaft om ook bij slecht weer te fietsen. Daarnaast gebruik ik deze fiets vaker bij toertochten omdat het dan toch voorkomt dat je hem wel eens onbeheerd achter moet laten met het risico op diefstal.
Afbeelding

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 jul 2010 22:23

Ja, dat is bij mij ook de hoofdreden om een extra fiets te hebben. Ik ben nogal zuinig op mijn spullen, en dan is het toch wel fijn als je bij bepaalde omstandigheden een "oude" fiets kunt gebruiken.

Plaats reactie