Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuze uit 2 2e hands fietsen

toinster
Forum-lid

toinster 04 jul 2010 23:06

Beste fietsforumgebruikers,

Ik rij sinds maart van dit jaar op een crosshybride gazelle xr4 fiets. Dit bevalt me tot nu toe prima (ongeveer 1200 km mee gereden) en wil eigenlijk toch wat meer. Ik merk dat ik eigenlijk alleen maar op de weg rij en wanneer ik een keer de bossen in wil huur ik een fiets.

Ik heb de afgelopen tijd zeer eigenlijk alle recente topics gelezen op dit forum en ben daardoor een hoop wijzer geworden in de wereld van wielen, versnellingen en frames. Nu ben ik van de week eens actief marktplaats gaan afzoeken en ben uiteindelijk twee (denk ik) mooie 2e handsjes tegen gekomen. Nu twijfel ik echt heel erg tussen deze 2.

De eerste is een scott speedster s10 uit 2008. Afgemonteerd met shimano ultegra en volgens de verkoper originele shimano 20 spaaks wielen (whr10?)
Scott speedster s10

De tweede is een Ridley pegasus uit 2005/2006. Afgemonteerd met shimano 105 en inclusief schoenen en wat kleding.
Ridley pegasus

Beide fietsen moeten ongeveer rond de 700 euro kosten en beide fietsen hebben <500km gereden, dus praktisch nieuw.

Nu zit ik dus sterk te twijfelen, de Ridley heeft als voordelen dat deze fiets redelijk dure wielen heeft (mavic ksyrium equipe) en dat er schoenen, een helm en wat kleding bij zitten. Bij de scott zitten geen trappers, dus kan daar mtb trappers voor kopen, want deze spd schoenen heb ik wel. Nadelen zijn dat de groep minder is (105) en dat de fiets al wat ouder is, bij shimano zitten ze ook niet stil.

Voordelen van de Scott zijn dat de fiets nieuwer is, wat ik over de fiets kan vinden zijn lovende reacties. Verder is de groep beter dan de Ridley, namelijk ultegra. De nadelen zijn dat deze fiets wat mindere wielen heeft en minder accesoires worden mee gegeven.

De Ridley is 50 euro goedkoper.

Wie kan mij helpen met deze keuze? Ik ga de fiets hopelijk gebruiken voor een km of 100-200 per week met mooi weer, anders kan het wel eens wat minder worden.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 04 jul 2010 23:20

Als ik jou was zou ik de Scott aanschaffen.
Beter wielen kan je achteraf nog altijd kopen, eventueel op dit forum.

Succes nog met wat je ook beslist.
There's a time to live, but isn't it strange
That as soon as you're born you're dying

toinster
Forum-lid

toinster 05 jul 2010 14:43

Ok, betere groep zou de voorkeur hebben begrijp ik. Zijn er nog meer mensen met tips?

toinster
Forum-lid

toinster 06 jul 2010 00:31

Is de prijs van 750 euro goed voor de scott?

buddo
Forum-lid

buddo 06 jul 2010 14:22

Toinster schreef:Is de prijs van 750 euro goed voor de scott?

Allereerst de vraag wat het referentiepunt van de verkoper is... de 1800 die hij noemt in de advertentie heeft hij er misschien voor betaald. Maar een nieuwe Speedster S10 heeft een adviesprijs van 1600 euro. En dus te koop voor minder...

Een nieuwe alu fiets van een ander merk (zoals bijv. Bulls) met Ultegra afmontage kun je krijgen voor onder de 1000 euro.

Deze info geeft je misschien al wat houvast. Daarnaast speelt natuurlijk de staat van onderhoud van de Scott mee. Indien perfect onderhouden (geen krassen ed en goede tandwielen/ketting) dan blijft het nog een tweedehandsfiets. Gevoelsmatig vind ik 750 euro dan nog wel veel...

Plaats reactie