Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

RMC
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2013 21:40

RMC 24 jun 2014 09:21

amclassic-fan schreef:Ik snap echt niet wat je met zo'n schema moet. 3 kwart van de info heeft toch totaal geen waarde of kan je zelf wel onthouden?
Je kan het idd ook onthouden, maar een beetje referentie of je nog op schema ligt vind ik best handig.

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 24 jun 2014 10:17

Tracing_NL schreef:Ik heb vorig jaar geen sportdrank gezien, zeker niet toen ik hem het hardst nodig had :D (op de top van de Galibier). Had een deel van mij tabletten aan mijn maat gegeven die ze 's morgens vergeten was :evil:

@ WM; Welke post hadden ze volgens jou sportdrank?

In Vailoire de mintdrank, de citroendrank op de top van de Galibier. Je zat dus wel erg stuk bovenop de Galibier :lol: :lol:

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 24 jun 2014 11:25

Ik kijk al een paar dagen naar de weersverwachtingen in Bourg d-Oisans, maar daar word ik op bepaalde (Franse) websites niet vrolijk van..

Jos85
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2014 08:10

Jos85 24 jun 2014 11:41

RMC schreef:
vrderuiter schreef:Ik heb dit voor mezelf gemaakt.

Afbeelding
screen grab

Eventueel zelf via mijn dropbox aan te passen op basis van leeftijd en gewenste finishtijd https://www.dropbox.com/s/6i9f0mh62nd11 ... -v1.2.xlsx

Let wel: tijden zijn indicatief en zullen niet altijd 100% kloppen voor iedereen. Ik heb er baat bij, maar dat geldt wellicht niet voor iedereen.

Pictogrammen voor eten en drinken zijn de plekken waar de organisatie dit aanbiedt (broodje brie?). Ikzelf maak vooral ook van andere plekken gebruik, maar is (ook hier weer) enkel bedoeld ter indicatie...
Dank voor het delen, netjes gemaakt. Klein maar wel belangrijk detail: Sportcommunication kijkt niet naar je exacte geboortedatum maar naar je geboortejaar voor de categorie. In mijn geval een grensgeval (oktober 1974) maar kreeg er dus pardoes een half uurtje bij. Je hebt het dus eigenlijk te mooi gemaakt ;)
Ik ben van plan om in 2015 de Marmotte te gaan fietsen. Waar vind je het feit dat ze naar het geboortejaar kijken in plaats van naar de geboortedatum? Ik was aan het googlen, maar kan daar niks over vinden. Voor mij is het relevant, omdat ik uit de tweede helft van 1985 kom.

RMC
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2013 21:40

RMC 24 jun 2014 11:49

Jos85 schreef:Ik ben van plan om in 2015 de Marmotte te gaan fietsen. Waar vind je het feit dat ze naar het geboortejaar kijken in plaats van naar de geboortedatum? Ik was aan het googlen, maar kan daar niks over vinden. Voor mij is het relevant, omdat ik uit de tweede helft van 1985 kom.
artikel 17. Kwam er ook pas achter bij de inschrijving hoor..

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 24 jun 2014 11:57

amclassic-fan schreef:Ik snap echt niet wat je met zo'n schema moet. 3 kwart van de info heeft toch totaal geen waarde of kan je zelf wel onthouden?
Misschien vind ik het gewoon leuk om in mijn vrije tijd een half uurtje met excel te knutselen... Of je er iets mee doet of niet: ieder zijn meug.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 24 jun 2014 11:57

@ WM; Heb ik dat echt gemist? dan was ik verder heen dan ik dacht :)

@ RMB/Amclassic: Ik maak ook een schema, ik heb onderweg graag "iets te doen". Bovendien helpt het me als mijn rekencapaciteiten me in de steek laten. Vorig jaar zat ik er op de alp zo doorheen dat ik tot 5 km voor het einde dacht dat ik 15 min tekort kwam voor goud, toen ik over de streep kwam had ik 20 min over! :D :o

@ ArjenV

Dat valt toch wel mee?
http://www.yr.no/place/France/Rhône-Alp ... /long.html
Het is daar toch niet vaak een week aan een stuk mooi weer. Vorig jaar ook twee dagen slecht weer gehad. Als het op de zaterdag zelf maar droog is!

@Jos85: Was voor ons ook een verassing. Ik had dat ook niet begrepen, maar toen we ons in hadden geschreven kwamen we er vanzelf achter (fietsmaat is van 1984) dat hij nu ineens in cat. 30-39 viel.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 24 jun 2014 12:03

RMC schreef:
Jos85 schreef:Ik ben van plan om in 2015 de Marmotte te gaan fietsen. Waar vind je het feit dat ze naar het geboortejaar kijken in plaats van naar de geboortedatum? Ik was aan het googlen, maar kan daar niks over vinden. Voor mij is het relevant, omdat ik uit de tweede helft van 1985 kom.
artikel 17. Kwam er ook pas achter bij de inschrijving hoor..
Apart inderdaad, wist ik ook niet. Even kijken of ik dat er nog in kan proppen...
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 24 jun 2014 12:16

Met een schema rijden vind ik ook heel fijn. Ook de hoogste punten heb ik graag bij me, zodat ik kan zien hoe veel klimwerk ik nog voor me heb. Rekenen en fietsen tegelijk gaat me nooit zo goed af.
Wel onhandig die neutralisatie bij de Glandon .... zou ik dus eigenlijk m'n fietscomputer even op pauze moeten zetten. Wil de hele rit registreren, dus dat gaat niet gebeuren.
Misschien een idee voor @vdruiter om een versie te maken incl de 37 minuten afdaling van de Glandon. Nu moet ik nl alsnog onderweg gaan rekenen :)
Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit natuurlijk aangezien je gewoon moet fietsen :), maar toch.

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 24 jun 2014 12:23

arjenv schreef:Ik kijk al een paar dagen naar de weersverwachtingen in Bourg d-Oisans, maar daar word ik op bepaalde (Franse) websites niet vrolijk van..
Als het idd zaterdag nou maar een mooie dag is.

Aangezien ik geen carpoolers kan vinden, heb ik de ruimte om zowel m'n goeie fiets als m'n reservefiets mee te nemen. Altijd fijn als de fiets waarmee je de Marmotte wil gaan rijden niet net daarvoor door de regen en vuil heeft moeten ploeteren. :)

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 24 jun 2014 13:14

pfff dat weer ziet er idd niet best uit... nu maar hopen dat het veranderlijke weer in de bergen in positieve zin veranderd...
accepteren kun je leren!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jun 2014 13:40

Ik zou ook veel waarde hechten aan een weersvoorspelling in de bergen voor over 1.5 week.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie