Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Advies gevraagd: voorderailleur bevestiging afgebroken

Susannee
Forum-lid

Susannee 27 mei 2014 12:12

Hallo,

Afgelopen weekend is tijdens het schakelen mijn voorderailleur losgebroken. De voorderailleur zelf is niet stuk, alleen het bevestigingsplaatje. Nu ben ik al enige tijd aan het zoeken naar het betreffende onderdeel, maar ik kom er niet uit.

Kan iemand mij adviseren over waar ik eenzelfde bevestigingsplaatje kan bestellen? Al er een alternatief is voor zo`n plaatje hoor ik dat ook graag. :D

Merci!!

Afbeelding

Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 27 mei 2014 13:12

Komt deze van een gewone ronde zitbuis? In dat geval zou ik eventueel nog resterend metaal op de zitbuis voorzichtig wegvijlen/slijpen en een derailleurklemband plaatsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

papsnoetn01
Forum-lid

papsnoetn01 01 jun 2014 20:30

53x11 schreef:Komt deze van een gewone ronde zitbuis? In dat geval zou ik eventueel nog resterend metaal op de zitbuis voorzichtig wegvijlen/slijpen en een derailleurklemband plaatsen.
Waarom? Dit plaatje komt van een frame met blindklinkmoeren ter bevestiging ervan in de zitbuis en het eenvoudigst lijkt me het te vervangen door een gelijksoortig exemplaar, maar dan van staal i.p.v. cast-alu. De breuk die je ziet is opgetreden op het montagevlak van de derailleur, en niet op dat van het frame. Ik denk overigens dat de meeste LBS's zo'n plaatje gewoon hebben liggen.

Plaats reactie