Alles over vakanties op én met de fiets

La Chouffe of JN Classic op 24 mei

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 26 mei 2014 16:11

Respect hoor! Opstaan om 3,45 dat gaat mij toch echt te ver.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 26 mei 2014 16:15

was inderdaad wel op het randje, vandaar heb ik in mijn conclusie ook de opmerking over een pensionnetje opgenomen
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
janus
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 04 aug 2005 13:29

Gebruikersavatar janus 26 mei 2014 23:02

Ook ik heb zaterdag Chouffe Classic gereden. Prima organisatie in bekende omgeving. De wegen zijn zoals bekend wat minder strak dan in Nederland, maar had speciaal hiervoor 25 mm op mijn Zipps gezet.

Mooie tocht met goede verzorging (ik proef nu nog de honing wafels :P :P ). Het enige nadeel was ons hotel. Deze lag zo ongeveer naast de Chouffe stop. :D :D en het was verleidelijk om te stoppen omdat we 's morgens ook al Longue Virée hadden gefietst

Uiteindelijk toch maar weer op de fiets gestapt om Longue Virée dus voor de tweede keer te beklimmen en tenslotte de Rue de Saint-Roch te beklimmen.

Uiteindelijk geklokt op 196 km tegen 26.1 gemiddeld en krappe 7 1/2 uur

Binnenkort weer naar Houffa maar dan weer met mijn long travel hardtail :mrgreen: :mrgreen: Maar volgend jaar zien mij zeker weer met de racer
ik fiets ook

Gebruikersavatar
dmnq10
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 sep 2011 18:30
Locatie: Kerkrade

Gebruikersavatar dmnq10 27 mei 2014 10:25

Ik ook samen met een vriend la chouffe gedaan. We hebben het geluk dat we in Zuid-LImburg wonen en niet al te ver moesten rijden. Was werkelijk een prachtige tocht, maar ik heb zelden zo afgezien. Het lijkt daar bij die Belgen nooit een meter vlak te gaan en over de wegen maar te zwijgen nog haha. Bergop goed doorgekomen, vanaf km 140 was het wel erg zwaar. Al met al wel perfect georganiseerd, enkel de splitsing 119/179 was ietwat onduidelijk als je kwam aanrijden.
Volgend jaar weer hopelijk met een beter gem. dan 23 van dit jaar

Het viel trouwens op dat wij met onze 20 en 22 toch een van de jongste waren, voor zover ik dat heb kunnen zien tussen alle deelnemers
Shut up legs

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 27 mei 2014 10:33

Die laatste gemiddelden komen beter overeen met mijn idee van gemiddelde snelheid.
Ik zat, met 54 jaar, ook rond de 23. Toen ik over de "finish" kwam na de 180km vond ik het een beetje tegenvallen, maar had ook het idee dat ik in ieder geval niet heel veel sneller kan. (werd nog gedemotiveerder toen ik hier las van 30 gemiddeld...) Maar nu ik terugklijk vind ik eigenlijk dat ik een hartstikke leuk rondje heb gefietst en dat dit is wat er in zit :lol:
Allard

VengineNL
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011 22:41

VengineNL 27 mei 2014 17:26

Ik heb ook zaterdag de Chouffe gereden in het kader van de voorbereiding op La Marmotte. Zoals altijd inderdaad goed georganiseerd. Start- en finishlocatie ligt wel wat in de verdrukking, zo middenin het dorp. Je weet van tevoren dat het wegdek slecht kan zijn in dit deel van België, maar nu waren sommige stukken ècht erbarmelijk. Verder een mooie route door prachtige natuur. Leuk ook dat sommige klimmen tijdsregistratie hadden (inclusief filmbeelden). De laatste klim, Rue de Saint Roche, was niet erg fijn, na bijna 180km... Al met al een prima dag dus!

Plaats reactie