Alles over vakanties op én met de fiets

Les Trois Ballons 2014

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 04 mei 2014 21:26

chinook schreef:Ik ga dit jaar ook mee doen aan l3b, voor het eerst.
Hoe hebben jullie je voorbereid of bereiden jullie nu voor?
Gewoon veel kilometers maken? aangezien klimmen in nederland niet altijd makkelijk is...

Alvasy bedankt.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar wat mij heeft geholpen is dat ik mezelf min of meer ten doel had gesteld om vanaf maart elke week minimaal twee honderd kilometer te rijden, verdeeld over twee of drie ritten per week. Ik woon in Maastricht en hoogtemeters maken gaat dan vanzelf. Vanaf April heb ik tot aan de grote dag zelf wel minimaal vier tochten van +/- 160km gereden met rond de 2500 hoogtemeters. Als laatste test heb ik samen met de mannen waarmee ik naar de Vogezen ben geweest de Waalse Pijl gereden. 180km met zo'n 3400 hm. En de week erna heb ik op - voor mij - redelijk lage gemiddelde hartslag 'n rit van 200km naar de Eifel gemaakt met 3000 hm. Tijdens Waalse pijl ben ik in de laatste kilometers echt gestorven. Die rit heeft me wel echt sterker gemaakt want de 200 km rit reed ik met twee vingers in de neus en was daarbij ook nog aanzienlijk sneller.

Bottem-line voor mij is (achteraf) steady vanaf nieuwjaar genoeg kilometers maken met de piek in intensieviteit twee weken voor de grote dag. Zelf heb ik het gevoel gehad dat ik de laatste twee weken nog iets te veel had getraind. Rust pakken is ook erg belangrijk!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

chinook
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 feb 2014 20:18

chinook 05 mei 2014 11:35

Bedankt voor jullie reacties.

Zelf woon ik in de kop van Noord Holland dus weinig heuvels te vinden om te trainen en Zuid-Limburg dus dan toch al een stukje rijden :( Het enig wat ik hier heb is wind.

Ik heb wel vorige maand een tocht van 140km in Limburg gedaan en dat ging me goed af. Ik ga ook de klimclassic rijden dus ik maak wel wat klimmetjes maar niet te veel.
Voor de rest train ik als ik in Nederland ben(werk twee op af in het buitenland) 3x per week (1x duur training van 120/140/160km) een maal interval (75km) en een maal een ander type training (als ik me goed voel gewoon 70km knallen ander 50km uit fietsen).

Geen idee of dit voldoende is... we gaan het mee maken..

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 05 mei 2014 12:55

Zoals DaPoker al zegt, kilometers maken Chinook. Wennen aan uren in het zadel zitten. Ik ben een van de jongens die met hem mee was naar de Vogezen en voor mij heeft dat geholpen. Ik woon in Breda en maak dus ook niet zoveel hoogtemeters op een jaar. Ik was dan ook de traagste van ons vieren, maar heb de 3B prima kunnen uitrijden.
Als ik zo lees wat jij traint is dat prima. Toch zou ik je aanraden nog een paar echt lange (qua uren) ritten te maken. Bijvoorbeeld een 180 km in de heuvels, dan ben je zeker 7 uur aan het fietsen. Dat zijn de ritten waar je lichaam aan moet wennen.
Verder idd goed rusten, eten en drinken. En zorg dat je wat proviand bij je hebt de dag zelf, de Franse bevoorrading is niet echt geweldig.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 05 mei 2014 13:59

magoo schreef:...de Franse bevoorrading is niet echt geweldig.
Da's nogal een understatement.
Ik had 4 krentenbollen, 2 gelletjes en 6 isostar oplos-tabletten bij me en heb alles nodig gehad.
Want op een paar partjes banaan, 'n sinaasappel, 'n handje vol gummi-snoepjes en 4 Tuc-jes; daar rij ik geen cyclo op uit.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 06 mei 2014 00:06

dapoker schreef: Da's nogal een understatement.
Niet als je van broodjes brie en vette worst houdt ;)

Wat pas echt lachwekkend is (maar niet op dat moment) is de bevoorrading van water. Bovenop een steile col, iedereen nogal dorstig, staan ze daar rustig flessen bronwater uit te schenken in bidons...
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2014 06:49

En later op de dag was het water op...

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 06 mei 2014 08:58

Net voor de afdaling van de Grand Ballon stonden ze met 2 grote water tanks .. Was iemand vergeten om aan de bovenzijde de deksel eraf te halen, terwijl ze met het kraantje onderaan de tank water aan het tappen waren . Gevolg .. die hele tank trok langzaam vacuum en ging vervormen . Kregen ze natuurlijk die deksel er niet meer af !! Wat een amateurisme , haha .. Hoop geduw en getrek bij die andere tank .. pff ik ben maar snel afgedaald ! Typisch gevalletje 'met de franse slag' :)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2014 09:08

Vorig jaar schreef ik het onderstaande stukje, ik ben benieuwd of het dit jaar beter is...
Als je in elke afdaling het bord "gevaarlijke afdaling" neerzet dan verlies je al snel je geloofwaardigheid.

Wat mij betreft hebben die Fransen er geen pepernoot van gebakken. 41 euro's hebben we betaald en wat krijgen we daarvoor terug?

- Een chaos bij de start
- te weinig water in Le Markstein, latere deelnemers kregen helemaal niks meer
- de laatste bevoorrading die te laat kwam (ongeacht hoe die aangekondigd stond)
- nergens sportdrank gezien
- geen extra waterstop i.v.m. de warmte zoals bij La Marmotte wel gebeurt
- te weinig personeel bij alle stops, daardoor lange wachttijd
- slechte uitpijling, serieus een aantal keer getwijfeld

Op de keper beschouwd een rip-off.

Het enige positieve wat ik kan noemen is de pasta bij de finish (was aardig te eten, niet meer dan dat) en de seingevers. Om nu te zeggen dat ik teleurgesteld ben, nee, want ik had niks anders verwacht van Sportcommunication. Eten had ik zelf bij me, zo ook Isostar tabs en extra water heb 2x gepakt bij een waterbak.

Ik zou graag zien dat Golazo het evenement organiseert. Kan de prijs gehalveerd worden terwijl de kwaliteit 2x hoger is.

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 06 mei 2014 09:19

Ach .. ik vind het al heel fijn als ik in zo'n mooie omgeving mag fietsen met mede wieler-mongolen ;) Je komt altijd wel aan wat te eten en drinken .. De start was inderdaad niet ideaal, duurde veels te lang . Dat was in de 'oude' startplaats beter geregeld !

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 21 mei 2014 11:28

Heeft iemand nog het route info kaartje van 2013, dat je krijgt bij je startnummer ed?

chinook
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 feb 2014 20:18

chinook 22 mei 2014 08:44

Goudhaantje, route kaartje heb ik niet maar misschien heb je wat aan onderstaande link.
http://ridewithgps.com/trips/1397921

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 22 mei 2014 08:50

chinook schreef:Goudhaantje, route kaartje heb ik niet maar misschien heb je wat aan onderstaande link.
http://ridewithgps.com/trips/1397921
Dank voor je reactie. De route ken ik, het gaat mij om het kaartje waar de verschillende plaatsen op staan met afstanden ed.

Plaats reactie