Mij is dat ook verteld.
14xx gr is het gewicht van de "oude u-shape". Nog even wachten en dan kun je wegen wat het echte gewicht id.
Carbon clinchers uit China vragen
op mijn factuur staat 1575 gram +/- 30 gram, dan heb ik de Novatec naaf, Bitex is volgens mij 10 gram lichter
Ik rij nou al een tijdje op mijn China-clinchers icm Conti 4000S 25mm, 23 vond en vind ik erg iel aanvoelen (bijna niet op de wielen te krijgen overigens).
Super mooie en knalstijve wielen, eerst met de bijgeleverde bruine remblokken en gelijk daarna met een setje Reynolds blauw voor carbon. Die bruine poeierden als een gek, mijn witte fiets was helemaal bruin van het remstof en piepen/schreeuwen dat die dingen deden. Het poeieren is met de Reynolds beduidend minder, maar het piepen/schreeuwen is niet veel minder geworden.
Iemand die raad weet, is dit puur een kwestie van "toe"-afstellen van de remblokjes? of heb ik iets anders aan de hand?
Ik moet het zien op te lossen, want het geluid gaat je door merg en been.
Super mooie en knalstijve wielen, eerst met de bijgeleverde bruine remblokken en gelijk daarna met een setje Reynolds blauw voor carbon. Die bruine poeierden als een gek, mijn witte fiets was helemaal bruin van het remstof en piepen/schreeuwen dat die dingen deden. Het poeieren is met de Reynolds beduidend minder, maar het piepen/schreeuwen is niet veel minder geworden.
Iemand die raad weet, is dit puur een kwestie van "toe"-afstellen van de remblokjes? of heb ik iets anders aan de hand?
Ik moet het zien op te lossen, want het geluid gaat je door merg en been.
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
na een kilometer of 7000 valt me vandaag tijdens het poetsen op dat er een kleine bobbel in de velg zit:
iemand een idee of dit kwaad kan / nog veilig is?
iemand een idee of dit kwaad kan / nog veilig is?
Als controle zou je in ieder geval de band eens van de velg kunnen halen om te zien of de bobbel ook aan de binnenkant te vinden is.tom de groot schreef:na een kilometer of 7000 valt me vandaag tijdens het poetsen op dat er een kleine bobbel in de velg zit:
iemand een idee of dit kwaad kan / nog veilig is?
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
van binnen zie ik zo niks vreemds.
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
Normaal gesproken heb je ze binnen 3 dagen (misschien gaat het weekend er nog overheen)Punk86 schreef:Mijn setje van Helin Liu ligt sinds gisteren bij 'customs' te amsterdam. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze het doorsturen naar postNL, en ook wat voor financiele verassingen mij nog te wachten staan
Wat zegt de leverancier/fabrikant hier over, neem aan dat jij hem daarover hebt geïnformeerd? Het lijkt mij niet normaal dat er een bult ontstaat aan de zijkant van de velg, het lijkt erop dat de lijm tussen de carbonlagen onderling loslaten.tom de groot schreef:van binnen zie ik zo niks vreemds.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hoe weet jij dat ze bij 'customs' te Amsterdam zijn, via de internationale track en trace die je van de leverancier hebt ontvangen? Als men het pakket kan inklaren dan ontvang je m.i. niets en staat ineens (binnen een paar dagen) de postbode voor de deur met een factuur. Anders sturen ze, net als bij mij, een brief met formulier wat je moet invullen en terugsturen. Dan duurt het wat langer, maar toch hooguit een week. Wat de kosten betreft heeft @FranX78 hier een en ander duidelijk uitgelegd.Punk86 schreef:Mijn setje van Helin Liu ligt sinds gisteren bij 'customs' te amsterdam. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze het doorsturen naar postNL, en ook wat voor financiele verassingen mij nog te wachten staan
Ben benieuwd wat voor wielen jij bij Helin hebt genomen? Ik ben er vooralsnog zeer tevreden over en vind ze ook nog eens uitstekend afgewerkt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless