Omdat mijn oude fiets aan vervanging toe is, mag ik een nieuwe fiets uitzoeken. Het budget is ca. 2000 euro. De eisen die ik heb zijn een carbon frame en een 11 speed Shimano groep.
Ik ben nu zelf op de volgende fietsen uitgekomen:
* Giant TCR Composite 1
* Sensa Calabria Ltd 2014
* Sensa Guilia
* Andere goede suggestie?
De fiets zal vooral gebruikt gaan worden voor wat langere toertochten en af en toe eens een wedstrijd. Ik rijd nu op een Giant OCR uit 2001, maat M (55.5 cm bovenbuis, 14.5 cm balhoofdbuis) die voor mijn lengte van 1.72 eigenlijk net aan de lange kant is (rijd nu met een 9 cm stuurpen).
Vind vooral de Calabria met de Supra RC58 wielen er erg strak uitzien, maar ik kan weinig over dit frame vinden. Behalve dat de Guilia beter zou zijn? Kan iemand me het verschil tussen deze twee frames uitleggen?
Advies nieuwe fiets
-
Bidonhouder
- Forum-lid
Supra rc58 wielen zijn niet echt geweldig wat ik er zo van gehoord heb. (Heb ze daarom ook zelf niet gekocht)
Wat betreft een geschikt geometrie is ook je bbl van belang en de huidige set-up. Dus zaken als drop etc om een geschikt framemaat te kunnen aangeven.
Wat betreft een geschikt geometrie is ook je bbl van belang en de huidige set-up. Dus zaken als drop etc om een geschikt framemaat te kunnen aangeven.
-
Bidonhouder
- Forum-lid
Mijn binnenbeenlengte is 82 cm. Rijd nu op een frame met 55.5cm bovenbuis en 14.5cm balhoofdbuis zonder spacers, de geometrie is verder redelijk vergelijkbaar met die van de TCR, Giant is pas later gaan variëren met de geometrie.
Ik heb wel het gevoel dat dit frame net aan de grote kant is. Ik voor mijn gevoel is de bovenbuis nu net te lang en ik zou nog iets dieper kunnen zitten.
Ik heb wel het gevoel dat dit frame net aan de grote kant is. Ik voor mijn gevoel is de bovenbuis nu net te lang en ik zou nog iets dieper kunnen zitten.