Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 01 mei 2014 12:07

Ik zie bij Wheeltec dat ze een nieuwe serie hebben, de Inferno. Dat is een full carbon clincher velg met een aluminium remrand. Dat zou een groot verschil zijn met de meeste fabriekwielen welke een laagprofiel aluminium velg met een losse carbon huls of een carbon laminaat aanbrengen.

Weten jullie hoe dat zit met de Carbon/Alu wielen van bijv. FarSports?

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 01 mei 2014 13:24

Spaaknippels zitten op/in de carbon rand, dus denk dat het ook bij farsports structureel carbon is?

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 01 mei 2014 15:32

JordyFr schreef:Spaaknippels zitten op/in de carbon rand, dus denk dat het ook bij farsports structureel carbon is?
Dat zegt niets. Ook bij de spaaknippels op het carbon kan de basis velg van alu zijn met daarop de carbonnen constructie. De spaken kunnen daar weer op worden gemonteerd. Zie de foto hieronder (van de Gipiemme velgen welke ik zelf ook heb gehad).

Afbeelding

Ik denk zelfs dat het zelden of niet voorkomt dat de basis juist vol carbon is en er alleen een alu remstrip op gelijmd wordt. Maar... de vraag is makkelijk te beantwoorden, check je velg als er geen band en velglint op zit en je weet het.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 01 mei 2014 18:39

karluk schreef:
FranX78 schreef: en...hoe rijden ze?

Ik hoop dat ik je dat over een paar dagen kan zeggen. Ben van plan mijn fiets morgen/overmorgen af te maken en ga dan een testritje maken.

JoostG heeft dezelfde en is er tevreden over. Hopelijk bevallen ze mij ook.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 01 mei 2014 20:53

FranX78 schreef:
karluk schreef:
FranX78 schreef: en...hoe rijden ze?

Ik hoop dat ik je dat over een paar dagen kan zeggen. Ben van plan mijn fiets morgen/overmorgen af te maken en ga dan een testritje maken.

JoostG heeft dezelfde en is er tevreden over. Hopelijk bevallen ze mij ook.
laat maar weten, die van mij komen pas over een week of 2 a 3

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 01 mei 2014 20:58

Ik heb nu zo'n 2500 km gereden op mijn 50mm Farsports wielen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben. Ze zien er schitterend uit, zijn kaarsrecht, en heerlijk stijf.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5893
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 mei 2014 10:53

BonoCross schreef:Zijn hier mensen die wat meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de carbon clinchers van Helin Liu aka carbonspeedcycle op eBay? Zijn t.o.v. bijvoorbeeld Farsports een stuk voordeliger en ze hebben op eBay bijna alleen positieve feedback.
Inmiddels de eerste 200km achter de rug en kan zeggen dat de carbon clinchers van Helin Liu's Store (Carbonspeedcycle) mij prima bevallen. Ongeveer 2 weken terug ontvangen en omdat de Schwalbe Ultremo tubeless banden niet (meer) op voorraad waren voorlopig mijn Rubino Pro overgezet. In het begin nogal voorzichtig gereden, krijg ik nu het vertrouwen erin en ga ik er nu weer voor. De wielen lopen strak, zijn stijf, geen zijwaardse speling ook niet bij het aanzetten b.v. na een bocht. Ik kan alleen maar zeggen dat ik tot nu zeer tevreden ben, de wielen zien er verder schitterend (3k glossy, rode nippels, rode naven) uit. Had gedacht dat de Novatec naven veel luider zouden zijn, maar het geratel van de freewheel valt mee en is zeker niet luider dan mijn Mavic. Alleen is mij al wel opgevallen dat de remblokken snel slijten en door de bruine kleur een wat bruine aanslag achterlaten op de velgen. Al-met-al zeer tevreden met Helin wielen. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 05 mei 2014 13:39

Heb je wel remblokken voor carbon wielen gebruikt?
Heb je een foto? Ben benieuwd hoe ze er uit zien.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5893
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 mei 2014 14:23

FranX78 schreef:Heb je wel remblokken voor carbon wielen gebruikt?
Heb je een foto? Ben benieuwd hoe ze er uit zien.
Ja zeker, Helin levert bij zijn carbonwielen standaard remblokken, snelspanners en reservespaken+nippels bij. Hier staan een paar foto's toen ik ze heb ontvangen. Als je de foto's in een apart tabblad opent kan je ze iets vergroten. ;)

En in de fiets gemonteerd:
Afbeelding

Inmiddels heb ik al een keus gemaakt voor de blauwe Reynolds remblokken of de Swisstop Black Prince, beide voor carbonwielen, zodra deze zijn versleten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 05 mei 2014 19:35

Complimenten!!
Ziet er goed uit. Hopelijk blijven je bandjes wit ;)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5893
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 mei 2014 09:16

FranX78 schreef:Complimenten!!
Ziet er goed uit. Hopelijk blijven je bandjes wit ;)
Dank je wel. :)

Btw, ik rij al jaren met Rubino Pro met witte bies en heb me tot op heden niet druk gemaakt over het wit blijven, want ze blijven wit zoals op de foto en anders een sopje bij het schoonmaken van de fiets. Maar dat is natuurlijk niet meer zo wit als toen ze nieuw waren. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

method1.1
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:34

method1.1 06 mei 2014 20:26

JordyFr schreef:Afbeelding
Afbeelding
dit is 3k matte new u-shape
Dit is basalt remoppervlak dan?

Plaats reactie