Alles over vakanties op én met de fiets

Classico Borettie 2014, wat vonden jullie ervan

ckeckin
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:46
Locatie: Zuid / Noord Holland

ckeckin 04 mei 2014 16:04

Zaterdag 3 mei de Classico Boretti gefietst, dit jaar in een andere omgeving, Wat vonden jullie ervan ?

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 04 mei 2014 16:28

wat vond je er zelf van, laten we daar eerst eens mee beginnen

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 04 mei 2014 17:09

Ik heb de 165 km gefietst. Het middenstuk was na de eerste bevoorrading was prima. Aan het eind waar alle afstanden bij elkaar kwamen werd het erg druk. Vooral op de smalle fietspaden was het moeilijk inhalen. De omgeving was top.

Regelmatig gevaarlijke situaties gezien.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 04 mei 2014 17:09

pluspunten:
- 165 km was een leuke gevarieerde route met een aantal leuke klimmetjes
- startpakket met eten en drinken
- uitgebreide informatie
- het gedrag van de deelnemers (in mijn ogen), ik heb eigenlijk geen gekke rare dingen gezien of meegemaakt. We hebben met diverse groepjes meegereden en was overal gezellig
- eten en drinken op de verzorgingsposten en inzet van de vrijwilligers.

aandachtspunten:
- parkeerchaos (maar dat kan bijna niet anders met zoveel deelnemers)
- toegang tot het terrein om je in te schrijven, complete chaos. Je kunt geen 4 richtingsstromen van mensen kwijt door 1 poort waar ook nog eens auto's doorheen worden geleid, in het bijzonder een bus+aanhanger van een mtb-clinic???
- laatste stuk van de route langs een druk bezochte dierentuin + parkeerplaats zonder verkeersregelaars. Het zal mee echt meevallen als daar geen ongelukken zijn gebeurd.
- in het stuk van de tijdrit stond in mijn 2e doorkomst een colonne van antieke tractors opgesteld die de weg op wilden draaien. Oftewel, geen doorkomen aan, idee tijdrit mislukt. Zijn diverse evenementen in dezelfde gemeente niet af te stemmen op elkaar?

Al met al heb ik me prima vermaakt en heerlijk gefietst. Het was mijn 1e massale toertocht, heb me geprobeerd niet te druk te maken bij het parkeren en inschrijven (zat ruim 1,5 uur tussen...) en heb onderweg genoten van het fietsen en de sfeer.

Gebruikersavatar
Jannijm
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2013 20:35

Gebruikersavatar Jannijm 04 mei 2014 17:22

.
Laatst gewijzigd door Jannijm op 02 dec 2014 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 04 mei 2014 17:23

De route was prima, maar het was echt belachelijk druk. Zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt. Zowel de start als toen alle routes weer bij elkaar kwamen tot aan de finish in de file gefietst...
dus eigenlijk precies wat Matthijs1973 zegt.
accepteren kun je leren!

JanWielrenner
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 feb 2014 08:29

JanWielrenner 04 mei 2014 21:46

Pluspunten:
- De route van 165 km was mooi.
- Het weer was goed.
- De vrijwilligers die de bevoorrading bemanden en het verkeer regelden deden hun werk goed en waren zeer vriendelijk.

Minpunten:
- Chaotische start van de dag, wachttijden om de startnummers op te halen en om daadwerkelijk te starten liepen op tot ruim een uur, maar waarschijnlijk nog wel langer.
- Plekken waar geparkeerd kon worden werden slecht aangegeven.
- De bevoorrading was matig, als je 100 km fietst zou iets van een sportdrankje wel lekker zijn. Alhoewel ik erg heb genoten van de krentenbollen, weer eens wat anders dan die zoete muesli repen.
- Op de plaatsten waar alledrie de afstanden samen kwamen was het erg druk.
- Er waren op het start/finish terrein meerdere horecapunten maar alleen binnen werd er bier geschonken.

Mijn ervaring:
Over het algeheel een geslaagde dag. Ik ben zonder fiets en met mijn trainingsbroek aan langs de dikke rij gelopen om de startnummers van mijn vrienden en mij te halen. Niemand die me betichtte van voordringen. Volgens mij had de wachttijd veel minder lang kunnen zijn als meer mensen zich dit hadden bedacht. Je hoeft toch niet allemaal persoonlijk en met je fiets in de hand de startnummers (shirt, bidon en weet ik veel wat nog meer) op te halen? Ik werd in ieder geval erg snel geholpen toen ik eenmaal op het terrein was. Vervolgens via een zijweggetje makkelijk bij de start gekomen.
De tocht was erg mooi. Een afwisselende route en het was zeker een goede keuze om de 165 km te fietsen, dan kwam je ook over de Posbank en de Emmapiramide. Aan het begin en het einde (waar de drie afstanden samen kwamen) was het wel erg druk. Ook waren sommige paden erg smal en dan is het toch wel vervelend als mensen twee aan twee al pratend naast elkaar fietsen, soms in pelotonnetjes! Inhalen is dan bijna onmogelijk, zeker als er ook nog af en toe tegenliggers zijn. Fiets gewoon achter elkaar, dan houd je elkaar ook nog uit de wind!
Ik heb gezien dat er iemand in de berm bij een van de klimmetjes (ik geloof op de Italiaanseweg) werd gereanimeerd. Daarna zit je met een heel ander gevoel op je fiets en dat merkte je aan iedereen om je heen. Ik heb geen idee hoe dat is afgelopen, maar het zag er niet best uit.
Na afloop was het heerlijk om een beetje pasta te kunnen eten. Wel vond ik het vreemd dat er meerdere horecapunten waren op het terrein maar alleen binnen in de tent werd er bier geschonken. Ook werd er nauwelijks gebruik gemaakt van de fietsenstalling, iedereen kwakte z'n fiets gewoon ergens op het terrein neer.

Verbeterpunten:
Denk volgend jaar beter na over de organisatie! Stuur startbescheiden vooraf thuis en wellicht moet daginschrijving afgeschaft worden bij zo'n grootschalig evenement. Dat voorkomt een hoop chaos bij de start. Zorg ervoor dat er voldoende parkeergelegenheid is en dat iedereen goed wordt begeleid naar de parkeerplekken. Dit voorkomt ook dat deelnemers de auto op plekken neerzetten waar dit niet de bedoeling is. De meeste mensen komen met de auto als de start/finish slecht bereikbaar is met het ov en een stuk buiten de Randstad ligt. Misschien is het goed om de indeling van het start/finish terrein nog wat beter te bekijken. Op zich was er genoeg ruimte, maar de toegang was veel te smal (bottleneck) en het was niet op zo'n manier ingericht dat totale oppervlakte optimaal werd benut. En een bekertje met sportdrank (of je bidon daarmee mogen vullen) bij de verzorgingsposten is bij de langere afstanden geen overbodige luxe!

-

ckeckin
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:46
Locatie: Zuid / Noord Holland

ckeckin 04 mei 2014 21:55

ted038 schreef:wat vond je er zelf van, laten we daar eerst eens mee beginnen
Ik heb dit jaar voor de 110 gekozen,

We gingen rond 08.20 van start, op dat moment werd het wel erg druk om nog je spullen op te halen. de tocht tot de eerste verzorging was goed, er stonden voldoende regelaars. Bij de verzorgingspost ontbrak het drinken, je kan niet van iedereen verwachten dat ze aan de redbull gaan, dat spul is geen sportdrank !. Het vervolg van de 110 km waren de verkeersregelaar op 1 hand te tellen. Ruim voor 13.00 uur weer bij de Finish. hierna direct vertrokken om op het grasveld de auto weer in te stappen voor de drukte.
Voor de organisatie zijn er veel verbeterpunten als ze volgend jaar nogmaals op deze locatie de start en finish willen organiseren. Voor de omgeving, en de route die was uitgezet een dikke voldoende.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8620
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 mei 2014 22:16

Zijn diverse evenementen in dezelfde gemeente niet af te stemmen op elkaar?
Volgende week Zaterdag is er de gert Jacobs classic vanaf Papendal en de Zuid-Veluwe klimtocht vanuit Ede ligt 10km uit elkaar,
En bij mooi weer veel wandelaars-Motoren en fietsers en niet te vergeten de auto's op de Posbank.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik alle kanten op kan kwa heuvels etc etc woon in Arnhem-Zuid.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 05 mei 2014 07:36

En op de Posbank zelf is ook nog een evenement op zaterdag. Zal er druk worden dan.

Ik vond de route mooi, drukte op het startterrein had ik geen last van (was er om 8 uur). Laatste deel waar alle routes samenkwamen was wel erg druk. Die hadden ze misschien later samen moeten laten komen.
Eerste stopplek was idd alleen red bull, beetje vreemd. Zorg dan minimaal ook voor water.
Parkeren op gras ging goed maar heel prettig dat t mooi weer was! Met regen had het kansloos geweest.
Verkeersregelaars vond ik wel goed geplaatst. Na de splitsing van de 110 en de 165 waren er weinig meer, maar vond ik ook niet nodig (165 was blijkbaar ook niet de drukste afstand).

Bier werd trouwens ook buiten geschonken hoor oa direct voor de tent waar je de pasta kon halen.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 05 mei 2014 08:31

Als ik zo de beelden op de site van Classico Boretti zie zal ik daar niet snel aan meedoen. Wat een verschrikkelijk massaal gebeuren helaas.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

ernest69
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 feb 2011 21:06

ernest69 05 mei 2014 08:32

De 165km-route was echt mooi. We zijn vroeg gestart, omdat ik ergens gelezen had dat er 7000 deelnemers zouden zijn. Van mijn auto naar de inschrijving was perfect, stonden er binnen een minuut en 2 minuten later zaten we op de fiets. Bij de eerste pauze-plaats geen redbull gezien, wel (oa) sportdrank. Een vrijwilliger heeft mijn bidon nog gevuld. Bij de tweede pauzeplaats werd mijn bidon opnieuw gevuld, dus erg raar als er later geen sportdrank meer was, want ze wisten hoeveel deelnemers er zouden zijn toch? Het viel mij juist op dat er erg veel over brede wegen gefietst werd en dat het toch een hele mooie route was. Inderdaad wel een paar smalle fietspaden waar de verschillende routes samenkwamen, maar daar was toch geen tijdsregistratie haha. Helaas komt mijn naam/startnummer niet voor op de lijst van de tijdswaarneming, hoop dat dat nog aangepast wordt, blijft toch altijd leuk!
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)

Plaats reactie