Volgens mij wachten we nog steeds op de foto's van:
1983 Gazelle CM Campa 50th Anniversary & 1978 Gazelle CM Campa Super Record panto
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!

gazelle79 schreef:M'n balhoofdstel heeft 't leven gelaten.
Je hebt je vraag (bewust?) tweemaal gepost, ook bij Ervaring met staal. Doch dit even terzijde. In principe past de 1" versie natuurlijk gewoon op je Gazelle. Je schrijft niet welk type balhoofd er nu op je fiets zit, maar van belang is de dat opbouwhoogte (stack height) van het nieuwe balhoofd gelijk aan of eventueel iets lager is dan die van het oude. Als de opbouwhoogte (veel) groter is, loop je kans dat je te weinig draad op de vorkbuis overhoudt voor de bovenste moer (de borgmoer). Is de opbouwhoogte van het nieuwe balhoofd lager, dan kun je altijd een klein stukje van de vorkbuis vijlen om het balhoofd goed af te kunnen stellen en te borgen. Maar het makkelijkste is natuurlijk als beide balhoofdstellen min of meer dezelfde opbouwhoogte hebben. Of het past hangt dus ook af van hoeveel ruimte je nu hebt, m.a.w. of de vorkbuis ruim of krap passend (= op lengte) is gemaakt.gazelle79 schreef:M'n balhoofdstel heeft 't leven gelaten. Past dit http://chrisking.com/headsets/hds_2nut op m'n Champion Mondial?...


gazelle79 schreef: Teveel van de WD40 zitten snoepen? Zeg dan niks....
Een stadsfiets heeft trappers, een racefiets heeft pedalenVrno schreef:Bedankt om er al eens naar te kijken, jongens! Inderdaad TTT zadel en stuurpen (belangrijk?). Shimano trappers en versnellingen. Hier wat meer detail foto's...
@Wiliertoerist het heeft inderdaad zo geen stickertje onder de zadelbuis, is dat belangrijk? Wat zegt dat?
theodorocampagnolo schreef:gazelle79 schreef: Teveel van de WD40 zitten snoepen? Zeg dan niks....
Haha! Nee man ik zit je een beetje te plagen om dat gekke voorwieltje want hoe langer de spaken, hoe meer vering in 't wiel dus hoe minder gebonk op je balhoofdlagers.


