Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 14 apr 2014 23:39

Poseurs op zoek naar poseurwielen zijn ook niet gevoelig voor eerlijke, zakelijke teksten......
Cheap light strong, choose two

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 18 apr 2014 10:37

De duvel en z'n ouwe moer.....

http://link.marktplaats.nl/m774211287

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 apr 2014 16:29

Zo deze jongen heeft lef. Probeer maar eens een lekker handeltje op te zetten met oa fake campagnolo boras. Het lijkt wel of ik geen echte meer tegenkom tegenwoordig. Beter had hij dat nou niet gedaan. Neem gewoon iets waar je geen moeilijkheden mee gaat krijgen. Jongen die het verkoopt is pas 19. Maar slim is dit daadwerkelijk niet. Campagnolo kan je op dit moment zo voor het gerecht slepen als ze er zin in hebben.
http://link.marktplaats.nl/a1007220201
http://www.cornecobikes.nl/corneco-bikes/wielen/
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 23 apr 2014 16:32

Die naam doet mij eerder denken aan vlees dan aan een fiets.

Corneco kroketten en frikadellen!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5309
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 apr 2014 16:39

thestudent schreef:Zo deze jongen heeft lef. Probeer maar eens een lekker handeltje op te zetten met oa fake campagnolo boras. Het lijkt wel of ik geen echte meer tegenkom tegenwoordig. Beter had hij dat nou niet gedaan. Neem gewoon iets waar je geen moeilijkheden mee gaat krijgen. Jongen die het verkoopt is pas 19. Maar slim is dit daadwerkelijk niet. Campagnolo kan je op dit moment zo voor het gerecht slepen als ze er zin in hebben.
http://link.marktplaats.nl/a1007220201
http://www.cornecobikes.nl/corneco-bikes/wielen/
Kijk ik over de boras heen? Hij verkoopt toch Chinese wielen en frames onder zijn naam?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 apr 2014 17:46

Dat ze in china geen copyright of trademarks kennen, betekent niet dat je deze wielen. in Europa mag verkopen. Ook al is dat onder eigen naam. Had hij gewone Chinese wielen genomen dan had hij geen enkel risico gelopen. Dan had ik hem hier ook niet gepost.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 apr 2014 18:42

Dan mag je mij ook nog even helpen, waar zit de inbreuk in? Is corneco een door campa gedeponeerd merk? Gaat het om het spaakpatroon? De velgvorm? Of de naam "flow ct 38"?

Wat zou campa tegen deze jongen kunnen zeggen? "Hé je verkoopt een carbon wiel!" "Boef!" Afbeelding

Edit/ beetje zoeken doet mij vermoeden dat het in het spaakpatroon moet zitten.. Hij roept op zijn site dat hij gebruik maakt van een g3 spaakpatroon, als ik verschillende andere sites mag geloven is dat door campa gepatenteerd.... maar dat wil natuurijk niet zeggen dat een ander het niet mag gebruiken. Misschien heeft ie ene licentie.. ;)
Laatst gewijzigd door hendrikjan op 23 apr 2014 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 apr 2014 18:52

thestudent schreef:Dat ze in china geen copyright of trademarks kennen, betekent niet dat je deze wielen. in Europa mag verkopen. Ook al is dat onder eigen naam. Had hij gewone Chinese wielen genomen dan had hij geen enkel risico gelopen. Dan had ik hem hier ook niet gepost.
Volgens mij is er niets mis mee. Jong ondernemerschap in racefietsen van het merk "Corneco" met onderdelen geïmporteerd uit China. Zouden wij allemaal kunnen als wij het lef hadden, helaas hebben wij dat niet en hij wel. 8-)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 apr 2014 18:57

hendrikjan schreef:Dan mag je mij ook nog even helpen, waar zit de inbreuk in? Is corneco een door campa gedeponeerd merk? Gaat het om het spaakpatroon? De velgvorm? Of de naam "flow ct 38"?

Wat zou campa tegen deze jongen kunnen zeggen? "Hé je verkoopt een carbon wiel!" "Boef!" Afbeelding
De wielen zijn gewoon regelrechte optische kopieën. Daarnaast zal campa waarschijnlijk ook patent hebben op dit spaakpatroon. Lijkt me dat ze wel een zaak hebben dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 23 apr 2014 19:12

Er is 1 maar. Campagnolo wordt nog steeds door Italianen gerund en niet door Amerikanen met de "see you in court"cultuur. (Specialized)
Het interesseert ze waarschijnlijk niet dat een kleine krabbelaar in NL wat meepikt.
ALS het G3 patroon is gepatenteerd is het wel dom omdat zo openlijk te vermelden ja.
Cheap light strong, choose two

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 apr 2014 21:01

Hmmmm ik dacht altijd Campagnolo SpA eigendom was / is van de Campagnolo familie... Een van de (weinige) fabrikanten die wat dat betreft nog echt Italiaans is in tegenstelling tot bijv. Bianchi wat geproduceerd wordt door Zweden :)
:winkthumb:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 apr 2014 23:37

Volgens mij is dat niet helemaal waar. Kan er in ieder geval zeker niets over vinden. Shimano heeft allerlei merken in handen. Maar ik dacht niet dat campa daar een van was. Dan had het bedrijf namelijk niet meer bestaan. ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie