Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Ervaring Cycletours

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 05 feb 2013 18:56

Niet twijfelen, gewoon doen. Ik ben gek op reizen en heb al erg veel groepsreizen gedaan in bijvoorbeeld Laos, Thailand, Australie en Nieuw Zeeland en het is nog nooit tegen gevallen. Altijd zijn er wel mensen bij waar je het goed kunt vinden. Fietsreizen zijn niet anders. Boeken en verslag uitbrengen hier ;)
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 15 mar 2013 08:23

Voor mij is het inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik met Cycletours ben meegeweest, in de Alpen - maar ik vond het toen superleuk! Eén keer was ik de enige vrouw in een groep van 19, en daar heb ik nog een goeie vriend/fietsmaat aan overgehouden ook. Verder vond ik het ook prima, leuke positie zo, al die mannen houden rekening met je (-; en zonder bijbetaling een eenpersoonskamer!

Meer in het algemeen vond ik Cycletours goed georganiseerd en begeleid, ook in vergelijking met andere groepsreizen. De lunch onderweg, ah, heerlijk!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 15 mar 2013 21:47

Ik hield aan een Cycletoursreis (Equador) ook een fietsmaat over... mijn man! En ondertussen wonen en werken we al weer 5 jaar in Frankrijk om daar in de zomer lekker met fietsers (race en mountainbike) bezig te zijn.

Na Equador niet meer van Cycletours mee geweest, maar tot die tijd altijd erg tevreden.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

judith85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2010 18:25

judith85 26 apr 2013 12:18

Zeker doen! Niets dan lof voor Cycletours reizen. Aanrader is de Alpes Maritimes reis, van de zee naar de bergen en terug. En idd; koop een 2 of 3 sec. tent, zo klaar!

Nicami
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013 19:21

Nicami 16 aug 2013 13:22

Vorig jaar met Cycletours mee geweest, weliswaar een familiereis en geen wielrenvakantie. Maar ik vond de organisatie écht top, perfect georganiseerd!
Complimenten voor de kok die mee was, ongelovelijk hoe zij het iedere dag weer voor elkaar kreeg om een 3-gangen menu klaar te maken waar je je vingers bij aflikte en waar bij ze rekening hield met alle dieetwensen. De fietstochten waren mooi (ook al zijn we met een groepje 1 dag van de geplande route afgeweken) en toen een medereiziger materiaalpech kreeg en de fietser én cycletours het onderdeel niet bij zich hadden (zeer specifiek onderdeel) zijn ze op zoek gegaan naar een fietsenmaker om daar het onderdeel te halen wat hun nog gelukt is ook!
Ik zou zo weer gaan!

hi2uall
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2014 12:27

hi2uall 09 apr 2014 12:34

ik ben een beetje klaar met die grote organisaties. ik ga liever naar een kleine organisatie die mij meer maatwerk biedt en die wat meer is ingesteld op wat ik en mijn maten willen dan een groep. voor mij is cycletours een machine geworden in de loop der jaren, beetje jammer.

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 09 apr 2014 12:47

@hi2uall Bijzonder, zo'n 1e post. Je geeft niet bepaald argumenten waarom Cycletours of een andere grote organisatie voor jou niet voldoet. Wat is dan de meerwaarde van deze mededeling?

Plaats reactie