Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke (zone) hartslagmeter

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 15 jul 2010 12:54

Ik ben opzoek naar een hartslagmeter, type horloge, waar ik kan zien in welke zone ik fiets en achteraf kan bekijken hoelang ik in de verschillende zones hebt gefietst.

Zo rond de prijsklasse van €120,-

Welke raden jullie aan?

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 jul 2010 13:07

Met hartslagmeters heb ik de ervaring dat je altijd voor kwaliteit moet gaan. Dus wat dat betreft zou ik Polar aanraden.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 15 jul 2010 13:49

Ik heb de Polar CS300, meteen ook fietscomputer. Je kan zelf de grenzen van de zones instellen of ze voor je training door het ding laten bepalen.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 22 jul 2010 11:05

Bibske,

De Polar CS300 is volgens mij wel wat ik zoek. Jij bent er over te spreken?
En die fietsfuncties werken goed?

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 23 jul 2010 11:34

Ik ben zeker te spreken over het gemengde gebruik, als hartslagmeter is het ideaal omdat je hem altijd en overal kan gebruiken. Als fietscomputer ben ik iets minder te spreken maar ik denk dat je dezelfde problemen/storingen tegenkomt bij de andere goedkopere computertjes van Polar.
Ik heb zelf net een nieuwe computer gekocht, de Polar kan "maar" op 2 fietsen worden gebruikt. Verder wilde ik een cadansmeter en voor de prijs van de sensor bij Polar had ik een compleet nieuwe computer. Ik moet ook nog even uitvissen of het fijn werkt om de hartslagmeter om mijn pols te hebben, misschien ga ik alsnog een houdertje op mijn stuur zetten voor de Polar.

- Hartslagmeter: nog niet vaak problemen gehad, misschien dat het in 2.5jaar 3 keer is voorgekomen dat ik me afvroeg of de maximale hartslag wel klopte.

- Fietscomputer: bij 1 op de 3 ritten heb ik het vermoeden dat de max snelheid niet klopt omdat het signaal kort gestoord is. De gemiddelde snelheid en afstand worden daardoor niet echt beinvloed, ik stoor mij er ook niet echt aan.

- Prijs van de sensoren is erg hoog, 30E. Als de batterij van de snelheidssensor op is moet je eigenlijk een nieuwe sensor kopen (of gaan prutsen met secondelijm).

- Link met computer: gaat via de microfoon van je computer en werkt eigenlijk voor geen meter. De hoeveelheid data die per rit wordt opgeslagen is ook niet zo veel, als je het wil bijhouden kan je net zo makkelijk zelf even een lijstje invullen.

- Looks: je hebt een houder waarmee je het horloge op je stuur vast kan zetten en dat is niet echt elegant.



marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 23 jul 2010 22:59

Bedankt voor je info!

Dan denk ik toch dat ik naar een ander model ga kijken, omdat ik in de winterperiode graag ga hardlopen en ik net een nieuwe tellertje hebt gekocht.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5948
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 jul 2010 23:05

[quote="Aristos"]Met hartslagmeters heb ik de ervaring dat je altijd voor kwaliteit moet gaan. Dus wat dat betreft zou ik Polar aanraden.[/quote]

Van deze uitspraak snap ik dus niets.

In mijn ogen is Polar namelijk een prut merk.

Ik heb drie Polars gehad en ik vond ze alledrie erg matig van kwaliteit.
Live fast; die young. mijn blog

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 24 jul 2010 01:48

[quote="rob74"][quote="Aristos"]Met hartslagmeters heb ik de ervaring dat je altijd voor kwaliteit moet gaan. Dus wat dat betreft zou ik Polar aanraden.[/quote]

Van deze uitspraak snap ik dus niets.

In mijn ogen is Polar namelijk een prut merk.

Ik heb drie Polars gehad en ik vond ze alledrie erg matig van kwaliteit.[/quote]

Mee eens, Polar is al lang niet meer wat het geweest is. Zeker de CS serie is zeer matig te noemen.
...Only dead Fish go with the Flow...

Plaats reactie