Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

drako955
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 aug 2010 15:15

drako955 23 mar 2014 22:34

Wojtek schreef:Helaas ook een slechte ervaring. In januari een tweedehands FFWD carbon wielset gekocht. Vandaag gebeld door de FM dat dit geen originele FFWD wielen zijn i.v.m Novitec naven. Ben bezig mijn geld 500€ terug te krijgen. Set ziet er wel zgan uit. Het gaat om onderstaande adverteerder.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/352 ... rentPage=1
Laat ik in eerste instantie zeggen dat ik het heel kut vind voor je, maar ik heb 1 opmerking.

Ik ben zelf ook niet echt een wielenkenner, maar ik was ook op zoek naar zulke wielen en ik weet uit ervaring dat er nep spul rondwaart op mp. Wat ik heb gedaan is naar de originele site gaan van ffwd en heb de zijkant van de naven vergeleken. Ik ben daarbij erachter gekomen dat de naven van broeksma novatec zijn en die gebruikt ffwd niet.

Als je een uitgave doet van zoveel geld op mp moet je eigenlijk wat huiswerk doen van tevoren.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 23 mar 2014 22:59

tsja.

wat doet een FFWD F6 wielset? 1000 euro. en deze knaap verkoopt ze voor de helft.

Dat is net zoiets als dat je een ipad air op marktplaats denkt te kopen voor 250 euro, of het typische Garmin Edge 800 setje wat te koop aangeboden wordt.

Miz je eigen schuld, je vraagt er gewoon zelf om, om opgelicht te worden als je verondersteld een origineel product te kopen voor minder dan de helft van de nieuwprijs terwijl het product als nieuw wordt aangeboden

Ik dacht trouwens ook altijd dat de FFWD wielen een alu remrand hadden en niet een carbon remrand.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 23 mar 2014 23:51

jeroenkuiper schreef: Ik dacht trouwens ook altijd dat de FFWD wielen een alu remrand hadden en niet een carbon remrand.
Beiden, er staat een R of C achter de type aanduiding.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16350
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 mar 2014 00:08

jeroenkuiper schreef:tsja.

wat doet een FFWD F6 wielset? 1000 euro. en deze knaap verkoopt ze voor de helft.

Dat is net zoiets als dat je een ipad air op marktplaats denkt te kopen voor 250 euro, of het typische Garmin Edge 800 setje wat te koop aangeboden wordt.

Miz je eigen schuld, je vraagt er gewoon zelf om, om opgelicht te worden als je verondersteld een origineel product te kopen voor minder dan de helft van de nieuwprijs terwijl het product als nieuw wordt aangeboden

Ik dacht trouwens ook altijd dat de FFWD wielen een alu remrand hadden en niet een carbon remrand.

Leuk en aardig allemaal maar als je zo gaat redeneren dan is 90% van de criminaliteit de schuld van het slachtoffer. Bijna ieder geval van inbraak, diefstal of oplichting kan met een aantal eenvoudige handelingen of aanpassingen voorkomen worden. Helaas (of gelukkig?) zijn er altijd van die naïeve mensen die nog vertrouwen in de mens hebben...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mar 2014 07:46

Het is gewoon niet slim om wielen op MP te gaan kopen als je weinig tot niets van wielen weet...

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 24 mar 2014 12:30

thestudent schreef:Kees, ik begin me trouwens nu wel te irriteren aan je aversie tegen alles wat met modern, carbon, snelheid en gewicht te maken heeft. Je mening kennen we nu wel.
Uit dit lijstje moet je snelheid en carbon weglaten.
Het enige wat me echt interesseert is snelheid en over carbon laat ik me eigenlijk nooit uit.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6079
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 mar 2014 12:39

http://link.marktplaats.nl/m791742962

Niet INTRAPPEN !! Ik heb ze net gebeld in Emmen en ze weten van geen advertentie af..... Wellicht hun account gehackt om geld binnen te vissen...
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 24 mar 2014 14:21

rene schreef:http://link.marktplaats.nl/m791742962

Niet INTRAPPEN !! Ik heb ze net gebeld in Emmen en ze weten van geen advertentie af..... Wellicht hun account gehackt om geld binnen te vissen...
Klopt, ben er tussen de middag geweest en ze weten van niets.
Gisteren naar deze adverteerder gemaild en binnen een minuut antwoord op mijn vraag waarom hij zo goedkoop was. Hij vertelde dat de verpakking nat was geworden. Op mijn volgende mail, waarin ik aangaf langs te willen komen omdat ik in Emmen woon, nog geen antwoord gehad.
Was het ritje wel waard :D

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 24 mar 2014 16:05

joko schreef:
rene schreef:http://link.marktplaats.nl/m791742962

Niet INTRAPPEN !! Ik heb ze net gebeld in Emmen en ze weten van geen advertentie af..... Wellicht hun account gehackt om geld binnen te vissen...
Op mijn volgende mail, waarin ik aangaf langs te willen komen omdat ik in Emmen woon, nog geen antwoord gehad.
Was het ritje wel waard :D
Dat pas ik ook als "trucje" toe als ik het niet vertrouw.
Dan zeg ik dat ik chauffeur ben en ik heel nederland kom en van de week in de buurt kom van zijn woonplaats :roll:
100% zeker dat je daar vervolgens niets op hoort.


Al moet ik zeggen dat er onder de fietsen(onderdelen)aanbieders getalsmatig, veel rotzakken er tussen zitten.
Met mijn andere hobby(oudere audio) en cd's(LP's) heb ikpas 1xmeegemaakt dat ik ben bedonderd.100-den keren wat gekocht via mp en ebay en nooit geen gedonder.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 mar 2014 19:47

feddek schreef:ook geschikt voor mensen van 1,90 m... succes :?
http://link.marktplaats.nl/m760780658
die moet mij net passen dan denk ik, 1m89+bbl 82 cm

:roll: :lol: :roll: :lol: :roll:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 24 mar 2014 20:40

Geen probleem. Je krijgt er een trappetje bij om op te kunnen stappen. :lol:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 mar 2014 20:51

razenderoeland schreef:Geen probleem. Je krijgt er een trappetje bij om op te kunnen stappen. :lol:
Dankjewel Roeland voor je hulp :D

Ik kan ook hier schoenplaatjes onder monteren.....

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie