Kwam deze advertentie tegen op internet. Ben dus op zoek naar een racefiets.
Kan iemand mij vertellen of dit wat is?
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... 52FQEjN0iD
groetjes,
Mandy:D:D
help!
Een erg kleine fiets, maar mocht die goed passen, lijkt het een goede koop. Red Bull staat (erg) goed bekend. Afmontage is prima. Let wel even op de afstelling, met al die spacers en de stuurpen die omhoog wijst.
Eenvoud kenmerkt het ware.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Ik zit met mijn 1.73m (korte benen) op een 52cm. maar deze RB lijkt mij kleiner.
Of je met 1.76 naar een 56 moet kijken....???
Is afhankelijk van je beenlengte en hoe sportief je wilt rijden.
Een Contador, Evans, Sastre of Cavendish (1.72/1.76) rijden volgens mij ook een maatje 52.
Leipie Eigenheimer zelfs nog kleiner.
Een maatje groter is soms net wat relaxter. Laat je eens goed opmeten.
Bovendien verschillen de bovenbuis- en de headtubelengten nogal qua merk.
Of je met 1.76 naar een 56 moet kijken....???
Is afhankelijk van je beenlengte en hoe sportief je wilt rijden.
Een Contador, Evans, Sastre of Cavendish (1.72/1.76) rijden volgens mij ook een maatje 52.
Leipie Eigenheimer zelfs nog kleiner.
Een maatje groter is soms net wat relaxter. Laat je eens goed opmeten.
Bovendien verschillen de bovenbuis- en de headtubelengten nogal qua merk.
Frame heeft zo te zien veel slooping. Dan heb je weinig aan de center-top maat.
De lengte van de bovenbuis is veel belangrijker om te weten.
Ik meet 1,86m. en één van mijn fietsen heeft een zitbuis van 54 cm. De bovenbuis is 57 cm. Hier zit ik prettig op.
Er wordt mijn inziens teveel op de lengte vd. zitbuis gefocust terwijl deze niet bepalend is.
De lengte van de bovenbuis is veel belangrijker om te weten.
Ik meet 1,86m. en één van mijn fietsen heeft een zitbuis van 54 cm. De bovenbuis is 57 cm. Hier zit ik prettig op.
Er wordt mijn inziens teveel op de lengte vd. zitbuis gefocust terwijl deze niet bepalend is.
BeOne Rosso
@ jeroen kuiper, Heb op internet een berekening gedaan en kom uit op frame 55-57. binnenbeenlengte is 83. Het wordt mijn eerste racefiets, ben dus nog lang geen ervaren fietser. Ben van plan om zo'n 2x per week te gaan fietsen. Het budget ligt rond de 500 euro. Denk dat het wijsheid is om voor dit bedrag een tweedehands fiets te kopen en geen nieuwe.
@Cdale en cmc24, ben geen kenner op fietsgebied. De fiets die aangeboden wordt is een maatje S. Denk zelf ook dat ie te klein is. Echt veeleisend ben ik (nog) niet aangezien het mijn eerste fiets wordt.
@Cdale en cmc24, ben geen kenner op fietsgebied. De fiets die aangeboden wordt is een maatje S. Denk zelf ook dat ie te klein is. Echt veeleisend ben ik (nog) niet aangezien het mijn eerste fiets wordt.