Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bikediscount.de ervaringen

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 05 mar 2014 21:23

Medicbiker schreef:

De fietsenmaker om de hoek rekent bijna altijd de hoofdprijs ... Laat je fiets maar eens een uurtje in de werkplaats vertoeven, schandalig wat hiervoor gerekend wordt.
Wat vind jij dan een schandalig uurtarief voor een fietsenmaker?

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 05 mar 2014 21:32

Dan moet je de lokale FM ook niet gebruiken als pashok.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mar 2014 21:45

Medicbiker schreef:Geld is geld ... En als bv Salden een fiets voor een paar honderd (!!!) minder in zijn winkel heeft staan, dan is voor mij de keus heel snel gemaakt.

De fietsenmaker om de hoek rekent bijna altijd de hoofdprijs ... Laat je fiets maar eens een uurtje in de werkplaats vertoeven, schandalig wat hiervoor gerekend wordt.

Nu niet allemaal doen alsof we fietsenmaker om de hoek steunen ...
Vos, Salden, hopmans (enz enz) zijn erg druk bezocht, en. De mensen die hier kopen komen meestal niet daar uit de buurt.

Laten we niet vergeten dat de fietsenhandel zichzelf de das heeft omgedaan. Prijsafspraken maken en de consument het geld uit de broekzak kloppen ...

De fietsenzaak om de hoek is echt geen liefdadigheidsinstelling
Dat wordt hier ook nergens beweerd.

Het gaat er hem om dat het, om het vriendelijk te zeggen, niet netjes is om bij de fm om de hoek te passen en info te vragen en dan op het net of bij de goedkoopste te kopen.

Als je bij Salden binnengaat, past, info vraagt, nog eens iets anders past, en dan bij Salden koop is er imo niets mis
I know myself like no one else
Nothing to defend

Medicbiker
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:13

Medicbiker 05 mar 2014 21:46

Tarief van ongeveer 55-60 euro per uur ... (Schijnen normale prijzen te zijn in Nederland ... Ook volgens het internet)

@ Pelep,
Of de fietsenmaker om de hoek moet niet de hoofdprijs vragen (kip-ei verhaal).

Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet gaat shoppen en vergelijken ... Service mag geld kosten (mee eens) maar de vraag is, hoeveel mag het kosten ...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mar 2014 21:50

Medicbiker schreef:Tarief van ongeveer 55-60 euro per uur ... (Schijnen normale prijzen te zijn in Nederland ... Ook volgens het internet)

..
Mijn fm rekent ongeveer 25 Euro/uur en soms werkt hij zelfs gratis als het iets kleins is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 mar 2014 21:58

Nogmaals, als je wilt shoppen wees dan ook een vent en bestel die fiets op de gok (als je kunt vergelijken moet je ook zelf kunnen meten).
Ken er voldoende die zich laten opmeten en een pas sessie doen bij de lokale fm en vervolgens vrolijk hun fiets elders bestellen (en achteraf ook nog zeiken dat diezelfde fm. de hoofdprijs voor een reparatie rekent aan diezelfde fiets (dan is die plaat voor je hoofd ook wel erg groot/dik).
De fietsenmaker om de hoek rekent bijna altijd de hoofdprijs ... Laat je fiets maar eens een uurtje in de werkplaats vertoeven, schandalig wat hiervoor gerekend wordt.
Geen idee wat jij verdient en of je werkgever je weleens verhuurt (neem aan dat je ook niet gratis wil werken) maar een fm rekent vele malen minder dan de gemiddelde z.z.p'er in de witte boorden branche (en dan heb het nog niet eens over iemand die echt iets kan waar vraag naar is want dan is 120 Euro+ helemaal niets.
(zal een gezellige discussie met de garagehouder worden die je auto onderhoudt want die rekenen per kwartier en reken dat eens om naar een uurtarief (bij een bmw dealer zit je dan al snel richting de 120-140 Euro).

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 05 mar 2014 22:00

Medicbiker schreef:Tarief van ongeveer 55-60 euro per uur ... (Schijnen normale prijzen te zijn in Nederland ... Ook volgens het internet)
Dat vind ik idd ook aan de hoge kant! Gelukkig rekent mij FM minder. Het hier eerder genoemde tarief van €25,00 per uur gaat trouwens ook nergens over... Daar kan een ondernemer toch niet van leven?

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 05 mar 2014 23:07

Medicbiker schreef: @ Pelep,
Of de fietsenmaker om de hoek moet niet de hoofdprijs vragen (kip-ei verhaal).

Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet gaat shoppen en vergelijken ... Service mag geld kosten (mee eens) maar de vraag is, hoeveel mag het kosten ...
Of de FM moet dergelijke prijzen hanteren om nog te kunnen overleven omdat er zoveel oelewappers zijn die zijn materiaal komen testen en passen om dan online te kopen, waar men niet investeert in die service.

Niks tegen online kopen integendeel, noch tegen shoppen en vergelijken maar wel tegen het misbruik maken van een lokale FM om enkel te passen, en dan maar janken dat ze te duur zijn. Wees dan zelf ook rechtlijnig, al de rest is opportunisme.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12635
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 mar 2014 19:49

55-60 euro lijkt veel, maar dat rekent de kapper ook. En als je naar de garage gaat ook.

ik vind ook als je gaat proefrijden of evenredig lang of vaak advies vraagt, die heb je ook nog. Je deze fm eerst een kans moet geven. Ik kan je zeggen, betaal echt niet veel meer, soms zelf minder als via internet.

Tuurlijk zijn er ook slechte fm, s die je de hoofdprijs laten betalen en slechte service leveren.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mar 2014 20:00

koos1978 schreef:
Medicbiker schreef:Tarief van ongeveer 55-60 euro per uur ... (Schijnen normale prijzen te zijn in Nederland ... Ook volgens het internet)
Dat vind ik idd ook aan de hoge kant! Gelukkig rekent mij FM minder. Het hier eerder genoemde tarief van €25,00 per uur gaat trouwens ook nergens over... Daar kan een ondernemer toch niet van leven?
Ik heb een fm die zonder personeel werkt.
Ik ben er al heel veel jaren klant en mogelijk speelt dit mee.

Ik heb me enige tijd geleden bij hem een wielset (V - + A - wiel) laten maken en moest 50 Euro aan werkuren betalen.

Bij mijn garagist betaal ik wel veel meer ondanks dat ik daar ook al enige tijd klant ben :(
I know myself like no one else
Nothing to defend

bacoro79
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2014 00:15

bacoro79 07 mar 2014 09:38

sharkman113 schreef:
Nou ben benieuwd naar de fiets. heb hem nog niet in het echt gezien, wel even proef gereden bij de fietsenmaker op een soortgelijk model (foil 40).
En weer een blije fietsenmaker, zijn er nog forumleden die het gek vinden dat er steeds minder plekken zijn waar je een fiets ook even kan testen.
Naar mijn mening is de enige eerlijke volgorde dat als een fiets na een test bevalt je degene die je die kans biedt ook de verkoop gunt (en niet na de test naar het goedkoopste adres rent, waar ze en geen winkel hoeven te financieren en een elke andere service (die geld kost) ook uitgesloten is......


Door de fiets in Duitsland te kopen, heeft mij dit een voordeel opgeleverd van 2100€. Wie gaat daar niet voor!

Dat ik goed kan vergelijken en meten wil nog niet zeggen dat ik dan direct een fiets voor veel geld (voor mij tenminste) vanuit het buitenland laat komen om er vervolgens achter te komen dat het toch niet de juiste is. Dan kies ik ervoor om te kijken of de fiets in de omgeving beschikbaar is.

De fiets waarop ik testte was trouwens niet de fiets die ik zocht. Ik was geïnteresseerd in één uit 2013 die de fm niet meer had staan of kon leveren. We hebben nog andere opties bekeken maar qua prijs/kwaliteit verhouding konden ze niet op tegen deze aanbieding van het internet.
Ik heb dat laatste natuurlijk niet hardop gezegd, maar bedankt voor de moeite.

Nou begrijp ik ook wel de onvrede van sommige, omdat deze manier van shoppen ten koste gaat van de tijd en service van de fm. Die verdient hier niets op.
Ik weet niet waarom de nederlandse fm of fietswebwinkels vaak duurder zijn, maar daardoor ben ik vaker geneigd in duitse webwinkels te kopen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12635
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 mar 2014 10:36

2100 euro is inderdaad heel veel geld.

De nederlandse FM,s en webshops zijn tegenwoordig niet meer duurder de de duitse, eerder andersom.
Kijk maar eens bij Mantel, sommige dingen nu ook bij 12go

Plaats reactie