Hoeveel zwaarder is de ronde van Vlaanderen?
Gewoon doen. Heb hem 3 jaar geleden ook gereden met 140km trainingskilometers, en standaard bandjes op 10 bar. Beetje moeten wennen aan het gestuiter en rondvliegende bidons, maar wel een leuke dag gehad. Bleek wel wat blaren op mijn handen te hebben bij binnenkomst.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik heb beide tochten al gereden, zowel de kleinere 135km als grote 250km versie. Je maakt elke rit zo zwaar als je zelf wil en veel hangt af van de trainingskilometers en het moment zelf. Bij ideale (weers)omstandigheden vind ik de RVV zeker niet zwaarder dan de AGR. Als de kasseien nat liggen zijn Koppenberg en Patersberg wel iets moeilijker om op te rijden. Gewoon naar toe gaan en rijden zoals een andere toertocht.
-
i-mac
Ik heb de kleine en de grote RVV al gereden.
De druk in de banden best ietsje minder dan gewoonlijk. Anders voel je elke kassei. Voor de rest gewoon met genoeg kilometers aan de start komen. En ofwel heel vroeg, ofwel laat vertrekken, want als je midden de grote massa zit, weet dan dat je op de Koppenberg te voet naar boven "mag". De Paterberg lukt meestal nog goed. En vergeet vooral niet te genieten van de sfeer die er die dag heerst. Er zijn die dag al veel supporters op post.
De druk in de banden best ietsje minder dan gewoonlijk. Anders voel je elke kassei. Voor de rest gewoon met genoeg kilometers aan de start komen. En ofwel heel vroeg, ofwel laat vertrekken, want als je midden de grote massa zit, weet dan dat je op de Koppenberg te voet naar boven "mag". De Paterberg lukt meestal nog goed. En vergeet vooral niet te genieten van de sfeer die er die dag heerst. Er zijn die dag al veel supporters op post.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
10 bar vind ik wel heul veel!JoostG schreef:Heb hem 3 jaar geleden ook gereden met 140km trainingskilometers, en standaard bandjes op 10 bar. Beetje moeten wennen aan het gestuiter en rondvliegende bidons, maar wel een leuke dag gehad.
Zelf twee maal meegedaan in Vlaanderen en 'n keer of 6 heb ik de AGR gereden. Beide de midden afstand +/- 150km.
Ik kan niet echt zeggen dat ik de één zwaarder vind dan de ander. Zoals de meeste al zeggen… zorgen dat je tegen die tijd al een paar keer 'n ritje van ongeveer 120km (met heuvels) in de benen hebt. Heb je geen heuvels voorhanden in je trainingsgebied, maak dan dat je zeker 'n keer dezelfde afstand hebt gereden die je die dag wilt rijden.
Om je een idee te geven. De eerste maal dat ik Vlaanderen fietste had ik krap 600km gereden in de wintermaanden en kwam nog behoorlijk fris over de finish. Zorg gewoon dat je niet te hard van start gaat en geniet vooral van het evenement. Vlaanderen vindt ik qua sfeer wel mooier dan AGR. Druk is het bij beide...
Ik kan niet echt zeggen dat ik de één zwaarder vind dan de ander. Zoals de meeste al zeggen… zorgen dat je tegen die tijd al een paar keer 'n ritje van ongeveer 120km (met heuvels) in de benen hebt. Heb je geen heuvels voorhanden in je trainingsgebied, maak dan dat je zeker 'n keer dezelfde afstand hebt gereden die je die dag wilt rijden.
Om je een idee te geven. De eerste maal dat ik Vlaanderen fietste had ik krap 600km gereden in de wintermaanden en kwam nog behoorlijk fris over de finish. Zorg gewoon dat je niet te hard van start gaat en geniet vooral van het evenement. Vlaanderen vindt ik qua sfeer wel mooier dan AGR. Druk is het bij beide...
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorig jaar mee gedaan de 1e keer. Het klimwerk was op zich goed te doen. Ben dan ook wat gewent als Zuid-Limburger.
Grootste tegenvaller was het koude weer op de dag zelf. En de periode daarvoor.
Had wel de korte versie gereden. En op de kasseien je fiets het werk laten doen. En goede Lijn zoeken. Enige nadeel kan zijn dat je door andere deelnemers niet boven komt.
Hopelijk dit jaar een goed voorjaar
Grootste tegenvaller was het koude weer op de dag zelf. En de periode daarvoor.
Had wel de korte versie gereden. En op de kasseien je fiets het werk laten doen. En goede Lijn zoeken. Enige nadeel kan zijn dat je door andere deelnemers niet boven komt.
Hopelijk dit jaar een goed voorjaar
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft
MTB: Merida Big Nine 700 tft
Ik heb me opgegeven en door de zachte winter al aardig kilometers gemaakt.
Zoals ik van de meeste hoor, moet je hopen op droge kasseien.
We zullen het zien, maar heb er wel zin in. Als ik het haal, staat het toch weer mooi op mijn "CV".
Zoals ik van de meeste hoor, moet je hopen op droge kasseien.
We zullen het zien, maar heb er wel zin in. Als ik het haal, staat het toch weer mooi op mijn "CV".
- BikerHaarlem
- Forum-lid
Succes bierfles, goeie naam voor een fietsforum trouwens!
Ik doe ook de 135, voor eerste keer. Ken wel een aantal hellingen zoals Koppenberg, kasseien lagen er toen nat bij waardoor ik bleef wegslippen, kon toen niet blijven fietsen hoewel het zeer rustig was die dag. Kwaremont was wel goed te doen, Paterberg vond ik wel erg pittig.
Ik verwacht dat deze 135 ongeveer te vergelijken zijn met bijv. 150 AGR.
Ik doe ook de 135, voor eerste keer. Ken wel een aantal hellingen zoals Koppenberg, kasseien lagen er toen nat bij waardoor ik bleef wegslippen, kon toen niet blijven fietsen hoewel het zeer rustig was die dag. Kwaremont was wel goed te doen, Paterberg vond ik wel erg pittig.
Ik verwacht dat deze 135 ongeveer te vergelijken zijn met bijv. 150 AGR.
Daar kwam ik ook snel achterwalterg schreef:10 bar vind ik wel heul veel!JoostG schreef:Heb hem 3 jaar geleden ook gereden met 140km trainingskilometers, en standaard bandjes op 10 bar. Beetje moeten wennen aan het gestuiter en rondvliegende bidons, maar wel een leuke dag gehad.
Momenteel rijd ik rond met 7 bar.
insta #gravelgremmen
7 bar vind ik nog steeds veel te veel voor de Ronde. 5,5 is wat beter voor je gestel en het getril.JoostG schreef:walterg schreef:JoostG schreef:
Momenteel rijd ik rond met 7 bar.
De Ronde 133 km is trouwens prima te doen hoor, veel kilometers van te voren zijn toch wel aan te raden.
- BikerHaarlem
- Forum-lid
Ik heb de 135 gereden en erg genoten, was gezellig druk maar niet te druk, aardig weertje. Kon overal fietsend boven komen behalve op Koppenberg waar ze vlak voor me gingen lopen, toen kon ik ook niet anders meer. Vond het erg leuk al die monumenten weer eens te rijden in een mooie entourage, met dranghekken, feesttenten vlak naast het parcours, supporters die al langs de kant staan of daar staan om familie aan te moedigen etc. etc.
Over kasseien rijden blijft iets speciaals en was voor mij lang geleden.
Ik kom wel terug op wat ik eerder schreef: deze RVV 135 was minder zwaar dan 150 Amstel Gold Race, al zou ik dat misschien anders ervaren als het koud en nat was geweest.
Al met al erg leuke ervaring helemaal omdat je de dag erna de profs ziet gaan over alle hellingen en kasseistroken, alleen ietsje sneller.....
Over kasseien rijden blijft iets speciaals en was voor mij lang geleden.
Ik kom wel terug op wat ik eerder schreef: deze RVV 135 was minder zwaar dan 150 Amstel Gold Race, al zou ik dat misschien anders ervaren als het koud en nat was geweest.
Al met al erg leuke ervaring helemaal omdat je de dag erna de profs ziet gaan over alle hellingen en kasseistroken, alleen ietsje sneller.....