Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

trevio carbon slimline

Willier
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jan 2014 23:22

Willier 14 feb 2014 19:52

http://www.trivio.eu/nl/webshop/mountai ... imline/38/

heeft iemand ervaring met de treviio bidonhouder... Ik heb een mat zwart/rode fiets en vind deze wel erg mooi. weet alleen niet of het functioneel is.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 feb 2014 00:45

Functioneel is een bidonhouder waarin je bidon goed vast zit. Als dat je uitgangspunt is kan je beter geen carbon bidonhouder nemen. Ik kan je geen enkele goede reden geven om een carbon bidonhouder te kopen. Ik heb iemand een keer zwaar uitgelachen om twee afgebroken carbon bidonhouders a 45 euro per stuk, bij het eerste stuk kasseien dat hij reed. Het is echt de meest nutteloze gewichtsbesparing die mogelijk is op een fiets. Je bidon zal hij allicht gewoon vasthouden, maar het is vaak de combinatie bidon/houder die het hem doet. Meestal kan je wel een bidon bij je houder vinden die hem echt goed vast heeft. Maar daar zijn ook gradaties in.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 15 feb 2014 01:14

Mijn idee, ik heb gewoon deze op m'n Wilier geschroefd, waarvan er 1 na 4 maanden al een scheurtje vertoonde (de meest gebruikte van de 2). Maar die vervang je dan weer voor € 9,00

http://www.trivio.eu/nl/webshop/mountai ... decal/231/

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 16 feb 2014 21:10

Ook carbon bidonhouders gehad. Geen dure maar twee stuks uit China. Na twee jaar gewoon stuk. Zelfde gezien bij Campagnolo Record bidonhouders. Ik zet er gewoon PVC houders op van Elite. Die doen het al jaren prima en wegen volgens mij niet veel meer dan Carbon houders.
De profs zie je bij Parijs-Roubaix en RvV ook niet voor niks rijden met stevige RVS kooien en dergelijke.

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 17 feb 2014 08:47

Ik heb jaren met carbon bidonhouders van Prorace gereden. Deze zijn niet kapot gegaan, maar ik vond dat de bidon zo smerig werd; door water en zand schuurde de bidons in de houders, waardoor ze erg zwart werden (ik had witte bidons). De bidons zijn er ook wel eens uitgevallen. Nu heb ik de houders van Elite en daar ben ik heel tevreden mee.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 feb 2014 09:53

Heb andere ervaringen met carbon-houders: Rij al een jaar of 7 met dezelfde Elite Patao Carbon houders op mijn (nu) winterfiets. Beste houders die ik ooit gehad heb. Licht, stevig, goede klemming (wel duur! Maar als je ze afschrijft in 10 jaar valt dat ook wel mee ;-) ).
Op mijn nieuwe fiets heb ik Arundel Mandibles. Ervaringen to nu zijn vergelijkbaar aan die van de Elites.
Ik heb al een aantal keer afbrekende alu-houders gehad (oa Elite Patao), dus die hoef ik niet meer
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie