Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

janjanssen-parijsnice
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 jul 2010 19:47

janjanssen-parijsnice 16 feb 2014 11:03

Mooie fiets Feskens, best aardig valentijnskadootje dacht ik zo :)

Komen er nog stickers op de velgen of laat je ze zo(vind zonder wel erg strak staan)?

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 16 feb 2014 20:00

@Feskens Mooie bike! Ik vind de wielen wat saai zo. Zou de stickers zeker overwegen!

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 16 feb 2014 20:07

Haha jullie maken het er wel gemakkelijker op hoor, maar niet heus...ik vind hem wel strak zo eigenlijk, als ik nieuwe looks wil ga ik het zeker doen.

Eerste kilometers zijn gemaakt. Ondanks windkracht 5 op kop heerlijk genoten. Was echt een geweldig weertje en aan de fiets gaat het niet liggen dit seizoen.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 16 feb 2014 20:28

Wel een aparte FM, die fiets op de achtergrond zonder achterwiel haha. Zou ik voor de foto toch even netjes neer zetten.

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 16 feb 2014 21:50

Hoe comfortabel rijdt de Blade?
Volgens fm is hij minder hard zonder de hoge FFW wielen, maar wil (budgettair) de wielen toch vervangen door Fulcrum Racing Quattro wielen.
Daar ik hem niet kan testen, vraag ik me af hoe comfortabel deze fiets is.
Vaste zadelpen is wel mooi maar baart me wel zorgen dat mijn rug alle schokken zal voelen.
Graag had ik een eerlijke mening van een Blade-rijder gehad, en niet de verkooppraatjes van een fm die mijn euro's graag in zijn kassa ziet verdwijnen.
Jan Janssen Blade & Tdf

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 16 feb 2014 22:05

@Peet ik vind het een heerlijke fiets! Lekker stevig maar niet over de top. Was zelf ook eerst bang voor de vaste pen maar het is prima te doen. Heb zelf de Mavic Cosmic wielen er onder en een beetje spelen met de barretjes doet wonderen. Ik ervaar de fiets als super fiets vond mijn vorige (magic) harder. Woon je in de buurt van Zwolle en ben je >1.90 dan mag je op de mijne proefrijden.

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 17 feb 2014 14:08

bladejanjmagic schreef:@Peet ik vind het een heerlijke fiets! Lekker stevig maar niet over de top. Was zelf ook eerst bang voor de vaste pen maar het is prima te doen. Heb zelf de Mavic Cosmic wielen er onder en een beetje spelen met de barretjes doet wonderen. Ik ervaar de fiets als super fiets vond mijn vorige (magic) harder. Woon je in de buurt van Zwolle en ben je >1.90 dan mag je op de mijne proefrijden.
Hallo bladejanjmagic.
Bedankt voor je info en de uitnodiging voor een testrit. Ben spijtig genoeg niet van jou kant afkomstig, maar van uit het zuiden van Nederland.
Ga jou info zeker laten meespelen in mijn keuze.
Vind het alleen zo spijtig dat ik zo weinig reviews lees over deze fiets. Ook op deze site weinig voor-en nadelen gelezen die bruikbaar zijn.
Kan je met de blade 150 km rijden zonder dat je geradbraakt bent?
Ik vind hem ongelooflijk stoer, maar hecht ook veel belang aan comfortabel rijden...dus als je zegt dat jou vorige (JJ Magic) "harder" was, krijg ik al het idee dat de Blade wel hard is, snap je. :roll:
Jan Janssen Blade & Tdf

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 17 feb 2014 14:15

Wellicht kun je bij Marc Guns (te Putte) een testritje maken? Die heeft alle varianten staan, kun je meteen vergelijken...

nog een paar picas van de mijne trouwens (foto van telefoon dus nog steeds niet al te scherp maar zo kun je wel ook de rode lijn die in het frame zit zien, daarom vind ik die rode kabels toch wel prima staan!) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 17 feb 2014 14:27

feskens schreef:Wellicht kun je bij Marc Guns (te Putte) een testritje maken? Die heeft alle varianten staan, kun je meteen vergelijken...

nog een paar picas van de mijne trouwens (foto van telefoon dus nog steeds niet al te scherp maar zo kun je wel ook de rode lijn die in het frame zit zien, daarom vind ik die rode kabels toch wel prima staan!) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben ik al geweest en er staat idd een Blade, maar door de vaste zadelpen (die nog afgezaagd moet worden) kan ik er zelfs niet gewoon op zitten. Begrijpelijk dat hij deze pas op maat maakt als je hem zeker koopt...dus kan hem alleen maar zien staan en voortgaan op de kennis (cq verkoopspraat) van de fm. Het is toch een hele investering waar ik achteraf niet meer op terug kan komen...vandaar de twijfel.
Over jou fiets kan ik nu wel zeggen dat de rode kabels idd bij de rode accenten van het kader staan. De velgen vind ik ook tof. Welk merk is dit en zijn het carbonnen of alu-velgen?
Jan Janssen Blade & Tdf

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 17 feb 2014 14:34

het is een vrij custom jan janssen apparaat :) :

een jan janssen sonic gespoten in de venom kleurstyle. de wielen zijn cosmic SL S M11 wielen (carbon) waar de stickers van zijn verwijderd,

Ik heb juist voor deze fiets gekozen om het uiterlijk (dikke driehoekige framebuis en het dikke uiterlijk van het frame richting de achterderailleur.)

Ik heb ook getwijfeld tussen een aantal varianten van jan janssen. Ik ben voor deze gegaan omdat het uiterlijk voor mij ook belangrijk is, hoge carbon velgen was ik al gewend en was dus een vereiste, en het beetje gewicht dat het scheelt met de overige fietsen... daar kan ik beter mee bij mezelf aan de slag gaan. (had voor dit budget ook een "uitgeklede" versie van de blade kunnen kiezen, maar wilde sowieso hoge velgen en dan gaat het hard met de centjes)

Ik rijd zowel lange toertochten als snelle clubritten, de lange toertochten vergen wel wat comfort dus ook dat is een reden waarom ik deze heb gekozen. Kortom: als ik zo terug lees een wel overwogen beslissing :)

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 17 feb 2014 14:42

Feskens, je voorrem kabel, staat die niet erg strak? Of lijkt dat maar zo op de foto? Veel plezier nog met je dikke fiets! Vandaag prima weer voor een rondje.

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 17 feb 2014 14:43

zie het nu op de foto ook :) dat is toch iets wat a fabriek zo gedaan is lijkt me? Neem aan dat het dan wel goed moet zijn....) had er gister tijdens mijn ritje geen problemen mee eigenlijk....

Plaats reactie