Ik ben het voor de verandering eens een keer met je eens.kees0251 schreef:Ik zal je niet missen.
Een forum is een soort prikbord waar mensen wat eieren kwijt kunnen enzo.
Beutje keuvelen over de hobby die we kennelijk delen.
Niet iets waar Onze Lieve Heer een hoger doel mee nastreeft.
Lowbudget racefiets en beginnersvragen
Veni. Vidi. Fietsie.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Als je conform jouw redenering verder gaat is eigenlijk het hele onderwijjs overbodig: in de lesboeken (lees forum FAQ) staat alle stof, dus waarom heb je nog docenten (lees medeforumleden) nodig?GoldenRatio schreef:Ik schrijf over het hele forum heen zinnige dingen waar anderen baat bij hebben. Dat foto topic is niets meer dan een bijkomstigheid. Je probeert de kern van het probleem te verdoezelen.daniel1975 schreef:
Wwaarschijnlijk tijd om dan een ander forum op te gaan zoeken. Aangezien jouw belangrijkste bijdrage vooral bestaat uit het plaatsen van fotos in het Schone Dames topic, zijn er vast wel andere webstekjes te vinden die je wel prettig vindt.
Als ik uitspraken als bovenstaande lees, dan kom je hier blijkbaar met zware tegenzin op dit bedroevende forum. Niemand die je verplicht om elke dag toch weer in te loggen hoor
Het probleem hier is dat jullie kennelijk geen goede voorstelling kunnen maken hoe een goed functionerend forum er zou moeten uitzien en komen vervolgens met waardeloze interpretaties die kant noch wal raken. Men ziet hier niet wat er hier in de basis fout gaat en al breng je het onder woorden dan nog willen mensen het hier niet zien.
Dit forum bestaat al tig jaar en nog praten jullie in het zoveelste individuele topic over pompjes. Dat is de "evolutie" van dit forum . Vooral niet over nadenken hoor. . . .
Jullie soort mensen zijn de oorzaak dat er hier nauwelijks mensen zitten met enige know-how. Ipv dat jullie aan ontwikkeling werken, houden jullie het lage niveau in stand.
Misschien dat ik nog eens inlog, maar ik stop verder met mijn energie hier te verpesten aan een community die niet wil. Van mij zul je geen bijdragen meer zien.
Wat is er mooier dan een 19 jarige die vol enthousiasme aan het fietsen gaat?
Zal je gezemel niet missen, wel je soms nuttige bijdragen. Au revoir (want ons missen ga je toch wel weer)
+1monsieurpinot schreef: Zal je gezemel niet missen, wel je soms nuttige bijdragen. Au revoir (want ons missen ga je toch wel weer)
Altijd jammer als mensen zichzelf in de weg zitten..........
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Prachtig, iedereen maakt zich druk over de kwaliteit van het Forum, en de TS die zal het lekker worst zijn want die is aan het genieten op haar nieuwe fiets, haha.
Wel weer wat opgepikt uit deze discussie, ik pompte mijn bandjes altijd op tot 6 bar en ben ongeveer 105 kg, dus denk dat ik hiermee eens wat ga spelen om te kijken of dat echt zo'n verschil maakt.
Zo zie je maar weer......
Wel weer wat opgepikt uit deze discussie, ik pompte mijn bandjes altijd op tot 6 bar en ben ongeveer 105 kg, dus denk dat ik hiermee eens wat ga spelen om te kijken of dat echt zo'n verschil maakt.
Hahaha, nou ik waardeer alle adviezen heel erg, maar dat het topic omsloeg in een plaats om te klagen vind ik jammer. Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten. Vandaag zijn m`n 'nieuwe' schoenen en helm binnen gekomen.story schreef:Prachtig, iedereen maakt zich druk over de kwaliteit van het Forum, en de TS die zal het lekker worst zijn want die is aan het genieten op haar nieuwe fiets, haha.

Dit zijn ze. De schoenen zijn Dames Shimano SPD SL in maat 40. (heb normaal schoenmaat 39). De helm is van Bell, type Solar. Samen voor 65 euro kunnen overnemen van iemand op Marktplaats. Zowel de schoenen als helm zijn amper gebruikt en zien er nog erg mooi uit.
Dan nog even oefenen met in- en uitklikken en dan hoop ik morgenmiddag 'echt' van start te kunnen. Hoogstwaarschijnlijk wordt het eerste ritje rechtstreeks naar de fietsenmaker: op zoek naar een ander zadel. Had in andere topics gelezen dat het belangrijk is, om een zadel een paar ritten uit te proberen, maar dat zie ik morgen wel.
Zou eerst eens lekker het bestaande zadel uitproberen. Zeker als je begint zal ieder zadel na verloop van tijd niet fijn aanvoelen. Eerst zitvlees kweken! Een zeem kan ook een wereld van verschil zijn. Recent, na vele lovende kritieken hier op het forum, een assos broek gekocht. Zelfs na 5 uur in het zadel geen moment het gevoel gehad dat iets afgekneld werd.
Enne, beetje oppassen morgen: er staat een behoorlijk windje!
Enne, beetje oppassen morgen: er staat een behoorlijk windje!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dat is een mooie aankoop.
Heb je touwens een binnenband in je banden of is het tubeless(zonder binnen band?)
En weet je ook de formaat van de wielen(26 of 28 inch).
Anders zijn er wel kenners hier die dat voor je weten.
Verder in ieder geval een paar inbussleutels meenemen,Kun je onderweg wat verstellen.(zadel/stuur).Tot je alles goed hebt staan.Dat duurt wel even een rit of wat.
Met de stand van het zadel beginnen.
je kunt met een kleine inbussleutel ook de spanning van je pedalen instellen, zodat je eerst wat gemakkelijker in kan klikken en het niet zo strak gaat.Later als je goed bent gewend aan uit en inklikken dan kun je ze weer wat strakker afstellen.
Het gaat zo de goede kant op
En vraag eerst om een proef-testzadel! bij de fietswinkel.Niet direct een zadel kopen.
Er is niets wat zo zinnig en persoonlijk is als een zadel
en een goede fietsbroek met goed zeem is heel belangrijk.Die 2 dingen geven het zitcomfort.
kijk maar eens op de zoekfunctie hier naar (vrouwen)zadels.
Heb je touwens een binnenband in je banden of is het tubeless(zonder binnen band?)
En weet je ook de formaat van de wielen(26 of 28 inch).
Anders zijn er wel kenners hier die dat voor je weten.
Verder in ieder geval een paar inbussleutels meenemen,Kun je onderweg wat verstellen.(zadel/stuur).Tot je alles goed hebt staan.Dat duurt wel even een rit of wat.
Met de stand van het zadel beginnen.
je kunt met een kleine inbussleutel ook de spanning van je pedalen instellen, zodat je eerst wat gemakkelijker in kan klikken en het niet zo strak gaat.Later als je goed bent gewend aan uit en inklikken dan kun je ze weer wat strakker afstellen.
Het gaat zo de goede kant op
En vraag eerst om een proef-testzadel! bij de fietswinkel.Niet direct een zadel kopen.
Er is niets wat zo zinnig en persoonlijk is als een zadel
en een goede fietsbroek met goed zeem is heel belangrijk.Die 2 dingen geven het zitcomfort.
kijk maar eens op de zoekfunctie hier naar (vrouwen)zadels.
Ik weet dat het 28inch wielen zijn. Verder heb ik even gekeken:
Op het wiel staat het volgende:
Road Tubeless, Shimano Wheel Technology, 622 x 15C via, ALLOY, MALAYSIA, Ultegra
Op de band staat dit:
Vittoria, Inflate to min 7 bar and max 10 bar, mount only on hooked rims, '' Vittoria Diamante Pro 23-622 700x23c, Kelvar Carbon, 3D compound.
Dit is allemaal nog net zo onduidelijk als Mandarijn... zou iemand me willen uitleggen wat het betekent?
Op het wiel staat het volgende:
Road Tubeless, Shimano Wheel Technology, 622 x 15C via, ALLOY, MALAYSIA, Ultegra
Op de band staat dit:
Vittoria, Inflate to min 7 bar and max 10 bar, mount only on hooked rims, '' Vittoria Diamante Pro 23-622 700x23c, Kelvar Carbon, 3D compound.
Dit is allemaal nog net zo onduidelijk als Mandarijn... zou iemand me willen uitleggen wat het betekent?
Road tubeless=Er kan eventueel een tubeless band gemonteerd worden met extra spullen.
622=Wielmaat (28 inch)
15C-Binnenbreedte velg is 15 mm (standaard)
Alloy -alulegering
Vitt Diamante Pro-Vittoria vouwband
23-622 en 700x23C = 28 inch, breedte 23 mm
Hooked rim=velg met haak (standaard)
De rest is marketingpraat.
Verder niks kopen, maar ERVARING opdoen met wat je hebt.
622=Wielmaat (28 inch)
15C-Binnenbreedte velg is 15 mm (standaard)
Alloy -alulegering
Vitt Diamante Pro-Vittoria vouwband
23-622 en 700x23C = 28 inch, breedte 23 mm
Hooked rim=velg met haak (standaard)
De rest is marketingpraat.
Verder niks kopen, maar ERVARING opdoen met wat je hebt.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
Goed bezig! Dat zijn gewoon maataanduidingen. Je hebt gewoon de wielmaat die elke standaard racefiets heeft, dus je hoeft niet naar speciale banden te zoeken. gewoon de 700x23c met de daarbij behorende binnenband. Die verkoopt elke fietsenzaak. Eventueel kan je in de toekomst een breder bandje monteren voor meer comfort 700x25c. Echter zijn jouw wielen ook geschikt voor tubeless gebruik, maar dan moet je wel een buitenband kopen die geschikt is voor tubeless gebruik (en evt, vloeistof in je band). Vooralsnog zou ik daar niet aan beginnen als beginner. Gewoon nu zo gaan fietsen en toch maar wel even een reserve binnenbandje meenemen.
10 bar in je banden zou ik zeker niet doen. 6.5 - 7 bar is meer dan genoeg. Daar rijd ik zelf ook mee, terwijl ik er tot een jaar geleden nog 8 tot 9 bar in stopte... Maar je kan natuurlijk even uitproberen wat je fijn vindt.
Misschien kun je inderdaad eerst een testzadel uitproberen. Al weet ik niet of dat mogelijk is bij alle zadels. Een racefietszadel mag op zich wat harder zijn, maar een vrouwenzadel is vaak wel iets breder. Maar je huidige zadel eerst eens goed uit te proberen is misschien ook wel een idee. Dan weet je ieder geval wat je niet of wel wil...
Indien je zelf de plaatjes onder je schoenen gaat monteren dan kunnen er wellicht wat tips op Youtube staan voor de juiste montage. Want je ben nogal vrij om ze onder je schoen te plaatsen, maar als je ze niet op de juiste plek monteert gaat het misschien ergens irriteren.
10 bar in je banden zou ik zeker niet doen. 6.5 - 7 bar is meer dan genoeg. Daar rijd ik zelf ook mee, terwijl ik er tot een jaar geleden nog 8 tot 9 bar in stopte... Maar je kan natuurlijk even uitproberen wat je fijn vindt.
Misschien kun je inderdaad eerst een testzadel uitproberen. Al weet ik niet of dat mogelijk is bij alle zadels. Een racefietszadel mag op zich wat harder zijn, maar een vrouwenzadel is vaak wel iets breder. Maar je huidige zadel eerst eens goed uit te proberen is misschien ook wel een idee. Dan weet je ieder geval wat je niet of wel wil...
Indien je zelf de plaatjes onder je schoenen gaat monteren dan kunnen er wellicht wat tips op Youtube staan voor de juiste montage. Want je ben nogal vrij om ze onder je schoen te plaatsen, maar als je ze niet op de juiste plek monteert gaat het misschien ergens irriteren.
Ah Kees, super bedankt voor het uitleggen! En Suntoro, jij ook bedankt voor de toelichting.
Ik weet nu in ieder geval wat voor binnenband ik moet aanschaffen als reserve. Ik ben blij dat het standaard maten zijn. Het was namelijk niet de bedoeling ''regelmatig'' super dure (binnen)banden te moeten kopen.
Ik ben in ieder geval weer veel wijzer geworden. Bedankt allemaal.
Wat het zadel betreft ga ik het zeker nog wel even proberen met wat ik nu heb. Ik merk alleen wel dat deze wat te smal en te lang is. Uit andere forum-topics over vrouwenzadels ben ik al veel te weten gekomen over de mogelijkheden, dus ik zal nog even afwachten hoe het morgen gaat.
Wat het zadel betreft ga ik het zeker nog wel even proberen met wat ik nu heb. Ik merk alleen wel dat deze wat te smal en te lang is. Uit andere forum-topics over vrouwenzadels ben ik al veel te weten gekomen over de mogelijkheden, dus ik zal nog even afwachten hoe het morgen gaat.