Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

cx wielset

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 12 feb 2014 08:51

Ja zeker met geweld je achtervork uiteenhouden om je wiel ertussen te prutsen. Beter neem je gewoon een wiel dat past.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 12 feb 2014 11:18

thestudent schreef:Ja zeker met geweld je achtervork uiteenhouden om je wiel ertussen te prutsen. Beter neem je gewoon een wiel dat past.
+1

Natuurlijk kun je achtervork uit elkaar trekken (of naar elkaar toetrekken), maar dat lijkt me geen goed plan om je frame te verbuigen. Zeker bij een sportfiets als race, CX of mtb niet. Gewoon de juiste maat monteren lijkt me verstandiger wat thestudent ook al zegt... Dus die 130mm naafbreedte in je frame monteren...

ebleek
Forum-lid

ebleek 14 feb 2014 20:01

Ik ben op zoek naar een paar carbon tubewielen met alu remrand voor mijn cyclocrosser. Het liefst met een wat hogere velg (35/38mm)
Nu zie ik wel full carbon of geheel aluminium wielen maar een combinatie van beiden is heel moeilijk te vinden.In het verleden had FFWD de tube control wielen met alu remrand maar deze zijn volgens mij nu ook full carbon .
Iemand tips voor mij?

yurley
Forum-lid

yurley 15 feb 2014 17:05

Alle geintjes op en bij elkaar, ik stelde de vraag omdat ik het me dat al langer afvroeg (29ner)
Maar omdat ik versneld een nieuwe stevige cx'jes wilde en via marktplaats zo'n setje aangeboden werd ,nota bene in mijn wijk, heb ik 't hier de gevraagd gesteld.
Heb natuurlijk daarna ffkes aangebeld bij de beste man. Gepast, blijkt gewoon te passen ,strak maar het past. Kon ook gewoon de Cantilevers gebruiken. Helaas had'ie ze al verkocht.
Hij had ze zelf samengesteld en gebouwd.

Dus maar achter nieuwe setje aangegaan, Fulcrum R4 Blijkt nergens in voorraad te zijn ,lange levertijd. Dus maar Scirocco's cx besteld, de shimaas versie. Dus binnenkort iedereen opgepast! Ik ga weer roussen

peter1981
Forum-lid

peter1981 15 feb 2014 17:31

Niet goed gekeken dan want bikecomponents heeft ze gewoon op voorraad.
Maargoed de scirocco`s zijn natuurlijk ook mooi , wel apart dat je die wel gevonden hebt op voorraad want campa wielen met Shimano body zijn meestal niet vlug voorradig.
Mooie wielen iig en met `n G3 spaakpatroon wellicht nog wel stukje mooier dan de R4
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

yurley
Forum-lid

yurley 15 feb 2014 22:32

Ik had ook verwacht dat Quattro's makkelijker te koop zijn dan
de Scirocco´s met shimaas
Heb o.a. ook bij Duitesers gekeken.
Ik ben uiteindelijk ook maar een import chauvinist (zat fietsboeren hier) en zin om zsm de modder in te duiken
Het uiterlijk van de Campa's vindt ik niet zo heel belangrijk. Hoop dat ze aan de verwachting voldoen

Plaats reactie