Lowbudget racefiets en beginnersvragen
haha vandaar dat ik al zei even leren is niet overbodig.
Heb je in Frankrijk die luxe ook ? anders is het leren nu natuurlijk beter dan over enkele maanden als je met lek staat.
Op een racefiets kan je best wat pech hebben met lek rijden en kan het dus vrij vaak voorkomen.
Niet dat je straks in Frankrijk ergens 50km verder staat en je kan lopend terug want dan is het ergeren
Heb je in Frankrijk die luxe ook ? anders is het leren nu natuurlijk beter dan over enkele maanden als je met lek staat.
Op een racefiets kan je best wat pech hebben met lek rijden en kan het dus vrij vaak voorkomen.
Niet dat je straks in Frankrijk ergens 50km verder staat en je kan lopend terug want dan is het ergeren
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Nee, dat is inderdaad niet praktisch... Dan pomp je je een ongeluk. Ik bedoelde zo'n dingetje...Susannee schreef:Suntoro schreef:Bedoel je nu voor thuis of voor tijdens het fietsen mee te nemen.... Die band kun je gewoon met de meeste pompen oppompen. Met een gewone ouderwetse pomp heb je een verloopje nodig, die bijna niets kosten.
http://cyclewear.eu/fietspompen-c-28_12 ... tt77l27jk2
Gebruik zelf overigens een Lezyne pompje voor onderweg en thuis een SKS Rennkompresser (zo noemen ze die dan)... Daarnaast nog een echte compressor met een 25L vat, maar die heb je niet echt nodig (tenzij je ooit misschien tubeless banden zou willen monteren met je wielen, maar laat ik daar maar niet verder op in gaan...)
Zou je een pompje voor onderweg niet ook kunnen gebruiken voor thuis? Of is dat niet praktisch?

Maar als je geen gewone pomp hebt, dan zou sowieso een pomp met manometer wel handig zijn (al heb ik ook jaren de druk op gevoel bepaald zonder metertje). Ook zijn niet alle manometers even nauwkeurig bij voordeligere pompen...
En wat Peter al zegt. Het is toch wel makkelijk zelf een binnenbandje te kunnen wisselen of plakken...
Nog even in de budget-proof trend:
http://www.halfords.nl/product/105989-f ... -beto.html
Of kan ik beter naar een bekender merk gaan kijken?
http://www.halfords.nl/product/105989-f ... -beto.html
Of kan ik beter naar een bekender merk gaan kijken?
ik heb die BETO pompen ook verkocht en vond ze vrij zwaar pompen met name boven de 5 bar.
Ik weet niet hoe die van Suntoro is anders denk ik dat je voor die 18euro beter die kan kopen.
Lezyne is trouwens heel erg licht maar natuurlijk ook vrij prijzig
Ik weet niet hoe die van Suntoro is anders denk ik dat je voor die 18euro beter die kan kopen.
Lezyne is trouwens heel erg licht maar natuurlijk ook vrij prijzig
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik ken die pompen van Cyclewear overigens niet... SKS Rennkompressor kost 50,- tot 60,- euro, de basisversie die ik toendertijd kocht... Inmiddels bestaan er veel meer soorten. http://www.fietspunt.nl/nl/pomp-sks-air ... t=default1 Heb alleen onlangs op mijn oude pomp ook zo'n slang gemonteerd, maar ben daar niet zo happy mee. Dus of ik deze SKS pomp moet aanraden weet ik niet.
Lezyne pompen zijn ook mooi, maar vaak ook duur (ook de voor onderweg versies).
V.w.b. die Beto pomp. 10,- euro is geen geld natuurlijk en een racefietsband zit zo vol. Misschien lukt het je met de Beto pomp tot 6 bar te pompen en vindt je dat hard genoeg, want er staat dat hij tot 10 bar kan. Hoe zwaar dat gaat weet Peter dus beter dan ik, maar het huis is ook gewoon van metaal. Goede hoge druk pompen zijn vaak van metaal/aluminium en wat slanker om makkelijker meer druk mee op te bouwen. Volume van een racefietsband is vaak toch niet groot.
Lezyne pompen zijn ook mooi, maar vaak ook duur (ook de voor onderweg versies).
V.w.b. die Beto pomp. 10,- euro is geen geld natuurlijk en een racefietsband zit zo vol. Misschien lukt het je met de Beto pomp tot 6 bar te pompen en vindt je dat hard genoeg, want er staat dat hij tot 10 bar kan. Hoe zwaar dat gaat weet Peter dus beter dan ik, maar het huis is ook gewoon van metaal. Goede hoge druk pompen zijn vaak van metaal/aluminium en wat slanker om makkelijker meer druk mee op te bouwen. Volume van een racefietsband is vaak toch niet groot.
Laatst gewijzigd door Suntoro op 09 feb 2014 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Met pompen is het zo:
De toe te passen kracht voor een bepaalde druk is recht evenredig met het oppervlak van de zuiger.
Kleine diameter=kleine kracht.
Met een minipomp kan je een band kapotpompen als je maar genoeg geduld hebt....
De gewone huis tuin en keukenpompen zijn te volumineus om makkelijk 7/8 bar mee te bereiken.
Ik heb al jaren een Cannondale Airport Nitro (futurumshop toen 25€), solide en niet te prijzig.
De toe te passen kracht voor een bepaalde druk is recht evenredig met het oppervlak van de zuiger.
Kleine diameter=kleine kracht.
Met een minipomp kan je een band kapotpompen als je maar genoeg geduld hebt....
De gewone huis tuin en keukenpompen zijn te volumineus om makkelijk 7/8 bar mee te bereiken.
Ik heb al jaren een Cannondale Airport Nitro (futurumshop toen 25€), solide en niet te prijzig.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
-
GoldenRatio
- Forum-lid
Misschien kun je beter op het forum zoeken wat je moet hebben ipv je individuele topic te vullen met al je basic vragen.
Naast een goede pomp voor thuis met een ingebouwde drukmeter heb je ook nog voor onderweg een minipompje nodig en/of co2 patronen en andere spullen zoals bandenlichters etc en een reserveband is handig etc etc etc.
Allemaal al uitvoerig bediscussieerd in talloze topics lekker versplinterd op het forum.
(En zie hier weer hoe onhandig dit forum is ingedeeld)
Naast een goede pomp voor thuis met een ingebouwde drukmeter heb je ook nog voor onderweg een minipompje nodig en/of co2 patronen en andere spullen zoals bandenlichters etc en een reserveband is handig etc etc etc.
Allemaal al uitvoerig bediscussieerd in talloze topics lekker versplinterd op het forum.
(En zie hier weer hoe onhandig dit forum is ingedeeld)
Waar is 9 bar nou weer voor nodig...peter1981 schreef:En makkelijk om bijv 9 bar mee te halen ?
Ik weet natuurlijk niet wat deze dame in de armen heeft maar de meeste zijn iets minder in de armen dan de gemiddelde kerel
Of je hernoemt dit topic "Nieuwe racefiets & Andere Spullen nodig voor beginner". Probleem, dat er niet is, opgelost.GoldenRatio schreef:Misschien kun je beter op het forum zoeken wat je moet hebben ipv je individuele topic te vullen met al je basic vragen.
Veni. Vidi. Fietsie.
Met een relatief volumineuze staande pomp kan je makkelijk 9 bar bereiken omdat het lichaamsgewicht meehelpt.
Ik houdt 9 Bar overigens ten allen tijde op de weg voor nutteloos.....
Bij 60 kg is 6,5/6 bar zat.
Ik houdt 9 Bar overigens ten allen tijde op de weg voor nutteloos.....
Bij 60 kg is 6,5/6 bar zat.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
-
GoldenRatio
- Forum-lid
JIJ ziet geen probleem, ik wel en als je nadenkt dan zou je het ook zien.TumTumTum schreef:.
Of je hernoemt dit topic "Nieuwe racefiets & Andere Spullen nodig voor beginner". Probleem, dat er niet is, opgelost.GoldenRatio schreef:Misschien kun je beter op het forum zoeken wat je moet hebben ipv je individuele topic te vullen met al je basic vragen.
Zulke topics zijn er al meer dan genoeg.
Geheel ongewenst om vervolgens voor ieder individu een topic gaan zitten vullen met basic antwoorden op de vele basic vragen die elke beginner heeft.
Zo heb je straks talloze topics met basic vragen. . . . o verhip dat hebben we hier al. . . .
Deze sectie zou voorbehouden moeten zijn voor ADVIES voor DE AANSCHAF van een fiets. Al het overige hoort hier niet .
Al deze basic vragen zijn al ruimschoots beantwoord, dus het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden toch?
Dit forum is al ernstig lowlevel en jullie maken het alleen maar erger.
Alsof dit de eerste vraag is over een pomp hier op het forum . . .
Jullie praten kennelijk graag elke week over precies hetzelfde.
Van enige normale organisatie is geen sprake.
Bedroevend.