Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Lowbudget racefiets en beginnersvragen

Susannee
Forum-lid

Susannee 09 feb 2014 17:52

Sebo schreef:
Susannee schreef:

Ah, dat kan natuurlijk ook! Ik zat alleen maar naar Shimano schoenen te kijken. Maar voor 35 nieuwe schoenen, klinkt eigenlijk wel beter ja. Nu nog erachter komen of Agu gemiddeld ook een maat kleiner valt. :D Bedankt voor de tip Sebo.
Staat een review bij.....

http://cyclewear.eu/agu-rs560-fietsscho ... ws_id=2700

Erg handig bij cyclewear.

Ik had de review gezien ja. Kan me alleen maar moeilijk voorstellen dat ik maat 41 (!) nodig heb. :shock: Weet je misschien hoe het zit met retourneren bij cyclewear? Misschien zelfs uit eigen ervaring? Op de site kan ik zo snel geen voorwaarden vinden..

peter1981
Forum-lid

peter1981 09 feb 2014 17:56

Je kan retouneren zag ik maar ik heb bij Futurumshop laatst gewoon even een mail gestuurd of ze terug konden als ze niet passen.
2 maten vond ik ook al erg veel maargoed als je normaal schoenen draagt die groot uitvallen dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Maar 1 maat groter is heel normaal zeggen ze , ik heb trouwens tot nu toe nog altijd gewoon de maat nodig gehad die ik ook in m`n normale schoenen heb vandaar dat ik 2 maten groter wel veel vind
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

fietsnewbie
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsnewbie 09 feb 2014 18:07

Normaal heb ik maat 41-42. Met mijn raceschoenen maat 44 en nog vind ik ze net aan.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2014 18:18

Ik heb maat 42 en ik hen mijn voeten nog nooit in fietsschoenen van maat 43 gepast, bij mij scheelt het ook 2 maten.

Met Cyclewear heb ik prima ervaringen, terugsturen kan gewoon. Ook kleding en de helmen zijn er goed en goedkoop te krijgen. De schoenplaatjes zijn bij Mantel goedkoper.
Campagnolo Ultra Dork

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 09 feb 2014 18:27

Gefeliciteerd, prachtig fietsje!
Ik denk echt dat je de schoenen 2 maten groter nodig hebt.

Nog iets: een zadel is heel persoonlijk. En vrouwen hebben vaak zitbotten die verder uit elkaar staan. Als je last krijgt, snel naar een ander zadel uitkijken (dat kan prima via marktplaats), anders wordt het een marteling.
Afbeelding

fred404
Forum-lid

Gebruikersavatar fred404 09 feb 2014 18:33

Zowel Shimano als Sidi vallen bij mij (normaal mt42) ook 2 maten groter uit. Prettig als het heel warm is en je voeten uitzetten. 's Winters kun je er dan extra dikke sok in kwijt (bijv Sealskinz).

kees0251
Forum-lid

kees0251 09 feb 2014 18:38

fietsnewbie schreef:Normaal heb ik maat 41-42. Met mijn raceschoenen maat 44 en nog vind ik ze net aan.
Hangt van het merk af.
Shimano valt erg klein, AGU is spot on.....(voorbeeld)
Waarom men zich niet gewoon aan de normen houdt is me een raadsel.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald

Susannee
Forum-lid

Susannee 09 feb 2014 18:42

loos schreef: Nog iets: een zadel is heel persoonlijk. En vrouwen hebben vaak zitbotten die verder uit elkaar staan. Als je last krijgt, snel naar een ander zadel uitkijken (dat kan prima via marktplaats), anders wordt het een marteling.
Daar ben ik gisteren ook achter gekomen ja. Heb al even op het vrouwenforum rond gekeken wat er wordt geadviseerd. Maar het zadel wat er nu op zit is echt een marteling ja.. kan nooit goed voor je zijn als vrouw. :shock:

Ohja nog een puntje waar ik vandaag achter kwam.. Ik heb nog helemaal geen fietspomp.Is er een bepaald soort pomp(je) wat jullie me kunnen adviseren?

Afbeelding Dit is het ventiel (voor als dat nog kan verschillen per fiets.. :D

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 09 feb 2014 18:54

Bedoel je nu voor thuis of voor tijdens het fietsen mee te nemen.... Die band kun je gewoon met de meeste pompen oppompen. Met een gewone ouderwetse pomp heb je een verloopje nodig, die bijna niets kosten.
http://cyclewear.eu/fietspompen-c-28_12 ... tt77l27jk2

Gebruik zelf overigens een Lezyne pompje voor onderweg en thuis een SKS Rennkompresser (zo noemen ze die dan)... Daarnaast nog een echte compressor met een 25L vat, maar die heb je niet echt nodig (tenzij je ooit misschien tubeless banden zou willen monteren met je wielen, maar laat ik daar maar niet verder op in gaan... :lol:)
Laatst gewijzigd door Suntoro op 09 feb 2014 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

peter1981
Forum-lid

peter1981 09 feb 2014 18:55

Een pompje om mee te nemen is niet overbodig en leren hoe je een binnenband vervangt is ook niet iets wat overbodig is.
Wellicht staat er een filmpje op youtube over.
En een vloerpomp heb je denk ik ook wel nodig.
Ik gebruik zelf alles van het merk Lezyne en die hebben vloerpompen vanaf een euro of 45 en m`n pompje voor op de fiets is een road drive M en kost ook ergens rond de 35.
CO2 patronen is ook wel fijn want dan hoef je niet te pompen maar beide hebben hun nadeel natuurlijk.
Maar CO2 is wel makkelijk om te bedienen vind ik zelf.
Ik pomp meestal een stuk en duw er dan een lucht patroon in :)

Je moet trouwens ergens tussen de 6,5 en 9 bar hebben afhankelijk van je gewicht en wat je prettig vind.
Ik vind het bijvoorbeeld prettig om op 9 bar te rijden dat rolt lekker en ik hou wel van een beetje stugheid :)
Giant Ease e-bike

Susannee
Forum-lid

Susannee 09 feb 2014 18:56

Suntoro schreef:Bedoel je nu voor thuis of voor tijdens het fietsen mee te nemen.... Die band kun je gewoon met de meeste pompen oppompen. Met een gewone ouderwetse pomp heb je een verloopje nodig, die bijna niets kosten.
http://cyclewear.eu/fietspompen-c-28_12 ... tt77l27jk2

Gebruik zelf overigens een Lezyne pompje voor onderweg en thuis een SKS Rennkompresser (zo noemen ze die dan)... Daarnaast nog een echte compressor met een 25L vat, maar die heb je niet echt nodig (tenzij je ooit misschien tubeless banden zou willen monteren met je wielen, maar laat ik daar maar niet verder op in gaan... :lol:)

Zou je een pompje voor onderweg niet ook kunnen gebruiken voor thuis? Of is dat niet praktisch? :?

peter1981
Forum-lid

peter1981 09 feb 2014 18:57

je wilt dagelijks echt geen 8 bar in je band pompen want z`n pompje pompt over het algemeen erg zwaar en zit natuurlijk geen meter op om te zien of je wel genoeg druk hebt
Giant Ease e-bike

Plaats reactie