Blijf maar uit de supermarkten dan. Hoeveel gewicht in grammen je daar ziet!53x11 schreef:DC rainmaker bijvoorbeeld
Overigens krijg ik acute jeuk bij de term "wattage meter". Het ding meet vermogen
Trainen met vermogen
zolang je het gewicht maar bepaalt met een weegschaal en niet met een kilogrammage meter zul je mij niet horen..bve schreef:Blijf maar uit de supermarkten dan. Hoeveel gewicht in grammen je daar ziet!53x11 schreef:DC rainmaker bijvoorbeeld
Overigens krijg ik acute jeuk bij de term "wattage meter". Het ding meet vermogen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Laatste paar dagen om de enquete nog in te vullen. Ik heb tot nu toe 32 mensen die m hebben ingevuld waarvoor dank. Ergens eind volgende week zal ik de uitkomsten wel posten.
Enquete is te vinden onder:
http://laymanpowermeter.blogspot.nl/
En dan rechtsboven zie je de link
Enquete is te vinden onder:
http://laymanpowermeter.blogspot.nl/
En dan rechtsboven zie je de link
- Coulthard1984
- Forum-lid
Ik heb hem ook ingevuld
Trainen op vermogen is geen sinecure.
Wat je vooral in het begin moet doen is het gebruiken als dataverzameling en daarna als een soort van controle middel (dit laatste is overigens ook aan te raden met een hartslagmeter).
Je bent geen robot, de ene dag kan je meer vermogen trappen dan de ander: dat geldt natuurlijk helemaal als je beter getraind raakt (lees in vorm komt).
Het voordeel van vermogen: het liegt nooit en is altijd nauwkeurig (tenzij je apparaat kapot is
).
Daardoor kan je exactere data verzamelen en ook exacter trainen.
Vooral op individuele onderdelen als bergop rijden en uiteraard de tijdrit is dit zeer zinvol.
Maar ook bij interval is het erg ''motiverend''; kijk wat je in de eerste 2 intervallen aan vermogen aan kan en probeer deze waarden ook bij de volgende herhalingen te bereiken. Zo kan je ultiem diep gaan en jezelf tot de limiet pushen.
Maar luisteren naar je lichaam is nog altijd de belangrijkste regel!
Zoals Amclassic al aangaf moet je niet teveel uitgaan van inspanningstesten; die zijn immers maar een moment opname en niet onder natuurlijke omstandigheden.
Als je een vermogens meter langere tijd hebt krijg je van zelf meer data, waarbij er enkele testtijden belangrijk zijn, zoals je piekvermogen in de sprint, kortstondige vermogen (+/-1 minuten), je verzurende vermogen (+/- 5 min.), je vermogen rond omslagpunt (20 a 30 min.) en je duurvermogen (+90 min.). Deze data zorgt ervoor dat je steeds beter in de gaten krijgt wat jou ''vermogenspunten'' zijn. En dan komt het moment dat je er ook gericht op kunt trainen om bepaalde punten te verbeteren; wil je meer kortstondig vermogen om een demarrage te kunnen forceren, of mis je juist duurvermogen, etc.
Overigens het huren van een vermogens meters zou bijv. wel kunnen met een dicht achterwiel (voor de tijdrit) waar een powertap in zit.
Trainen op vermogen is geen sinecure.
Wat je vooral in het begin moet doen is het gebruiken als dataverzameling en daarna als een soort van controle middel (dit laatste is overigens ook aan te raden met een hartslagmeter).
Je bent geen robot, de ene dag kan je meer vermogen trappen dan de ander: dat geldt natuurlijk helemaal als je beter getraind raakt (lees in vorm komt).
Het voordeel van vermogen: het liegt nooit en is altijd nauwkeurig (tenzij je apparaat kapot is
Daardoor kan je exactere data verzamelen en ook exacter trainen.
Vooral op individuele onderdelen als bergop rijden en uiteraard de tijdrit is dit zeer zinvol.
Maar ook bij interval is het erg ''motiverend''; kijk wat je in de eerste 2 intervallen aan vermogen aan kan en probeer deze waarden ook bij de volgende herhalingen te bereiken. Zo kan je ultiem diep gaan en jezelf tot de limiet pushen.
Maar luisteren naar je lichaam is nog altijd de belangrijkste regel!
Zoals Amclassic al aangaf moet je niet teveel uitgaan van inspanningstesten; die zijn immers maar een moment opname en niet onder natuurlijke omstandigheden.
Als je een vermogens meter langere tijd hebt krijg je van zelf meer data, waarbij er enkele testtijden belangrijk zijn, zoals je piekvermogen in de sprint, kortstondige vermogen (+/-1 minuten), je verzurende vermogen (+/- 5 min.), je vermogen rond omslagpunt (20 a 30 min.) en je duurvermogen (+90 min.). Deze data zorgt ervoor dat je steeds beter in de gaten krijgt wat jou ''vermogenspunten'' zijn. En dan komt het moment dat je er ook gericht op kunt trainen om bepaalde punten te verbeteren; wil je meer kortstondig vermogen om een demarrage te kunnen forceren, of mis je juist duurvermogen, etc.
Overigens het huren van een vermogens meters zou bijv. wel kunnen met een dicht achterwiel (voor de tijdrit) waar een powertap in zit.
Yup. Ben overigens wel eens benieuwd naar een (goed) vergelijk tussen Verve en SRM. Ondanks dat ze het niet continu hardop roepen, zou het wat zijn als Verve (net zo of zelfs) preciezer zou zijn als SRM: en dat met links/rechts. SRM voelt de hete adem van andere merken ook wel in de nek want laatste tijd zie je echt meer acties van SRM dan in het verleden. Lijkt beetje Hi-Low retail strategie te worden 
Ik zie geen link in je post van een paar dagen geleden? Misschien zit het hem daarin?
Edit: http://laymanpowermeter.blogspot.nl/
Edit: http://laymanpowermeter.blogspot.nl/