Ik vind het achterwiel niet lekker lopen en wil op de kogellagers wat nieuw vet aanbrengen.
Is dat moeilijk om zelf te doen? Zijn er ook handleidingen voor.
PS Wielen zijn vrij nieuw, maar vorig week op een weggetje door een geweldige drek gereden.
Fulcrum Racing 4 lagers smeren
Er zitten in deze wielen afstelbare industrielagers, er valt dus niets te smeren, alleen lagers vervangen is een optie.
Afstellen luisters inderdaad vrij nauw, soepel draaien lukt alleen met een lichte speling op het wiel. Ik doe het met het wiel inde fiets, klein inbusje losdraaien en ring afstellen zodat wiel soepel loopt, daarna inbus vast zetten.
Afstellen luisters inderdaad vrij nauw, soepel draaien lukt alleen met een lichte speling op het wiel. Ik doe het met het wiel inde fiets, klein inbusje losdraaien en ring afstellen zodat wiel soepel loopt, daarna inbus vast zetten.
Het zijn afgedichte lagers en het lijkt me vrij sterk dat er na een paar maanden al zoveel shit in zit dat er gewisseld moet worden.
Over het algemeen maakt men zich veel te druk over lagers van fietswielen.
Zolang het draait zonder veel speling > doorrijden.
Over het algemeen maakt men zich veel te druk over lagers van fietswielen.
Zolang het draait zonder veel speling > doorrijden.
Cheap light strong, choose two
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38305
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Van crankstellagers zeggen ze ook dat ze afgedicht zijn, maar in praktijk...
Ik doe vaak preventief wat extra vet over de seals.
Ik doe vaak preventief wat extra vet over de seals.
Less is bore
Niet helemaal waar. Als je het seal voorzichtig verwijderd kun je het oude vet er uit "wassen" en het lager van nieuw vet voorzien.dream schreef:Er zitten in deze wielen afstelbare industrielagers, er valt dus niets te smeren, alleen lagers vervangen is een optie.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
gewoon de seal van het lager er met de punt van een mes uitwippen. Als ze daadwerkelijk droogstaan (wat ik betwijfel) kan je er nieuw vet in doen. Daarna de seal er terug in drukken.
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.