Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Banden voor Paris-Roubaix Challenge

jlodder
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2013 08:31

jlodder 11 dec 2013 17:25

Komend voorjaar ga ik meedoen aan de Paris-Roubaix challenge.
Ik heb me ingeschreven voor de macho-afstand van 166 km met 52km kasseien.
Nu wil natuurlijk dat mn fiets en ik beiden zo goed mogelijk aan de finish komen, daarom een vraag of jullie tips hebben qua banden die ik het beste kan monteren.

Ik twijfel tussen de volgende banden:
- Conitinental Gator Hardshell
- Conitinental GatorSkin
- Schwalbe Durano Plus Performance

Allen zijn ze ongeveer zelfde prijs denk ik, maar welke ik dan het beste kan kiezen voor deze race... ??? En welke blijven lekker rijden, ook na het flinke werk op de kasseien?

Tips? Ervaringen?
Bij voorbaat dank!!

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 11 dec 2013 18:11

Minimaal 25mm als het past 27mm
Die jij noemt zijn niet mijn eerste keus
Ik rij PR zelf met 27mm conti 4 seasons
Misschien met de nieuwe 4000s 27mm
Latex binnen banden
Je moet ook handig worden in ontwijken van te grote gaten, bij twijfel wegsturen
Een flinke dosis geluk zit er ook bij

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 11 dec 2013 18:28

Ik heb de Gator skin gebruikt (28mm!). Beviel uitstekend op de kasseien van de Vlaamse Ardennen. Een groot voordeel: Ik heb ze daarna nog erg lang kunnen gebruiken (met name op mijn winterfiets).

Maar ik denk eerlijk gezegd, dat je voor een éénmalig avontuur nou ook weer niet te dol hoeft te doen. Het belangrijkste is in ieder geval dat je bredere banden pakt dan normaal. Hooguit 5 bar erin!

Ons medeforumlid GastheerG heeft erg veel verstand van PR

Kijk maar eens op zijn blog:

Bijvoorbeeld:

http://parijsroubaix.blogspot.nl/2013/02/banden.html

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 dec 2013 19:55

Wordt m'n eerste lange kasseitocht, zal een 25mm voor en 28mm achter worden. In GP 4 seasons bestaan die maar ik heb er nog niet met gereden, denk dat ik wacht tot de nieuwe 28mm GP4000SII uitkomt, wegens de goeie ervaringen met de GP4000S

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 11 dec 2013 20:59

Met wat voor wielen wil je rijden? Lijkt me minstens zo belangrijk als de banden.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 dec 2013 11:51

In volgorde van belangrijkheid, voor mij tenminste

1 brede banden, minimaal 27mm, voorop ook
2 27,mm carbon zadelpen. Ik heb zelf de veerblad pen van canyon gekocht
3 zadel moet passen
4 dubbel of driedubbel stuurlint
5 een stalen voorvork met een grote voorsprong
Het voelbare verschil tussen wielen is naar mijn mening bijna altijd terug te brengen op de breedte en spanning van de banden.
Veel kilometers maken want het is een flink stuk
Je kunt je bijna niet voorbereiden op het weer. Het is een geweldig evenement als het weer meezit. Als het weer zo is als een paar jaar geleden is het een ramp. Ik heb daarna een jaar overgeslagen

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 dec 2013 12:29

Mijn advies:
Banddikte is belangrijkst, en dan natuurlijk in combinatie met de goede bandendruk. Ik rij 27mm en 5 bar.
Vooraan 27mm en geen 25mm. En zeker niet meer dan 5.5 bar.

Als je het allerbeste wil in banden, kijk niet langer rond en koop deze:
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-pave-c ... road-tyre/

Leg ze een maand van tevoren op je wielen, zo zijn ze al een beetje ingereden.
Ik kan nog uren uitwijden over alle andere opties, maar uiteindelijk blijf ik hameren op bandbreedte en druk. Voor een 30-tal euro vind je al een setje goedkope 28mm banden, dat gaat gewoon prima.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 13 dec 2013 10:01

de zwarten schreef: Als je het allerbeste wil in banden, kijk niet langer rond en koop deze:
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-pave-c ... road-tyre/
Of het de allerbeste zijn weet ik niet maar ben het er wel over eens dat het voor deze omstandigheden superbanden zijn en ik er in ieder geval heel tevreden mee ben geweest.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 13 dec 2013 12:38

flores schreef:
de zwarten schreef: Als je het allerbeste wil in banden, kijk niet langer rond en koop deze:
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-pave-c ... road-tyre/
Of het de allerbeste zijn weet ik niet maar ben het er wel over eens dat het voor deze omstandigheden superbanden zijn en ik er in ieder geval heel tevreden mee ben geweest.
Je leest nochtans heel vaak over deze clinchers dat ze snel kappen vertonen in de band en niet zo lekbestendig zijn, toch niet aangewezen voor Roubaix ondanks de naam?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 13 dec 2013 21:45

Ik kan je vertellen dat ik van lekrijden geen last heb gehad in de twee/drie jaar dat ik diverse sets gebruikt heb. En met de verscheidenheid 8-) en staat van de Belgische wegen hier wil dat voor mij wel wat zeggen. Soepele banden die ook op kasseien betrouwbaar waren. (Mijn gewicht, geluk en onderhoud spreken ook wel in mijn voordeel) Als ik me niet vergis zijn de Pavé's speciaal voor desbetreffende wegen/situaties ontwikkeld. Wat je met "kappen" bedoelt weet ik niet :oops:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 dec 2013 08:40

alpdhuez53:15 schreef:Met wat voor wielen wil je rijden? Lijkt me minstens zo belangrijk als de banden.
Dat lijkt me ook wel ja. Ik zou zeker gewoon een soepele band pakken. Je rijd ze op kasseien niet vanaf de buitenkant lek, dus om een stugge band te pakken lijkt me de verkeerde keuze.

Als je toch geld uit moet geven koop een tubeless velg en band, dan maak je sprongen qua comfort, met biba,s klooien gaat nooit brengen wat je wilt. Dwz je blijft altijd zoeken naar de spanning wat net geen stootlek opleverd

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 15 dec 2013 09:27

Challenge maakt een mooie Paris-Roubaix band, in 27 mm.

Plaats reactie