Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike Show Your Stuff

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 24 nov 2013 10:58

rhino7 schreef:Vers van de pers;
KOGA BeachracerAfbeelding
Gave bak! Speciaal voor t strand gekocht? En is hij met aangepaste bandjes eigenlijk ook goed inzetbaar als bos crosser?
Do not CROSS the road!

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 24 nov 2013 15:05

Ik weet alleen niet wat de achterliggende gedachte is van de vorm van het stuur en de scheve shifters. En ook weet ik niet @zorba of de combinatie van breedte stuur-shifterswel zo prettig zal zijn in het bos met takken e.d. Weet niet veel :oops: maar wat ik wel weet is dat voor mij die Koga ook een "gave bak" is :!:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 24 nov 2013 15:27

flores schreef:Ik weet alleen niet wat de achterliggende gedachte is van de vorm van het stuur en de scheve shifters. En ook weet ik niet @zorba of de combinatie van breedte stuur-shifterswel zo prettig zal zijn in het bos met takken e.d. Weet niet veel :oops: maar wat ik wel weet is dat voor mij die Koga ook een "gave bak" is :!:
Het is echt een hele fijne fiets om mee te rijden, vanmorgen voor het eerst 40 km (op de slicks)mee door het bos gereden en dat was boven mijn verwachting. En de weg terug weer heerlijk plankgas over het strand. :D
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 24 nov 2013 15:40

Dat zal inderdaad wel genieten zijn geweest met zo'n omgeving en fiets. Bossen heb ik ook voor de deur maar een strand... Bofbips :!:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 24 nov 2013 16:14

flores schreef:Ik weet alleen niet wat de achterliggende gedachte is van de vorm van het stuur en de scheve shifters. En ook weet ik niet @zorba of de combinatie van breedte stuur-shifterswel zo prettig zal zijn in het bos met takken e.d. Weet niet veel :oops: maar wat ik wel weet is dat voor mij die Koga ook een "gave bak" is :!:
Tegenwoordig is dat niets vreemd meer, veel 29ers worden voorzien van sturen van bijna 70cm breed. Met een kleine noppenband lijkt het me ook wel een ideale bos crosser, eentje voor de Brabantse veldtoertochten zeg maar. Op het strand kom ik nooit, daar zou ik hem niet voor kopen.
Do not CROSS the road!

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 24 nov 2013 18:02

Dat gebogen stuur is inderdaad meer een voorkeur voor sommigen. Volgens mij heeft Ramses Bekkenk het een beetje geïntroduceerd in het beachbiken... En daarom heeft Koga deze fiets op markt gezet. Maar o.a. Sebastian Langeveld (die gister dus won op de RBC) rijdt gewoon met normaal mtb stuur op zijn Scott. Zo zijn er gewoon nog velen die met een normaal mountainbike stuur (al dan wel of niet met bar-ends) beachbiken op een gewone 29er met starre vork. Terwijl er toch veel wielrenners meedoen aan die strandraces en een gebogen stuur gewend zijn. Het ging vooraan erg hard overigens heb ik van horen zeggen.

Begin jaren 90 reed John Tomac ook met een gebogen stuur MTB World Cups, en pas jaren later ging hij met een flatbar en bar-ends rijden. Nu is alles sowieso weer anders...

Maar kwam gister Scheveningen toch aardig wat van die Koga's tegen, want het verkoopt schijnbaar toch wel...

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 24 nov 2013 18:43

Dat is wat duidelijker voor mij. Niet dat het direct voor mij van toepassing is want het zou niks voor mij zijn zo met die harde wind en mulle ondergrond. Ben meer van klimwerk ;) Ik las btw in een ander topic van je beachavontuur, heel knap hoor.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

onno1990
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 jan 2012 19:16

onno1990 29 nov 2013 10:38

Memento_Mori schreef:Afbeelding
Wat zit daar bij de ketting? Werkt dat tegen chainsuck (ketting vast tussen grote blad en frame)?
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.

Gebruikersavatar
k.dongen
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2013 13:45

Gebruikersavatar k.dongen 29 nov 2013 11:36

Ik heb zelf een witte mountainbike, maar zo'n zwarte vind ik eigenlijk ook wel wat hebben

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 nov 2013 12:12

zorba schreef:Tegenwoordig is dat niets vreemd meer, veel 29ers worden voorzien van sturen van bijna 70cm breed.
70 is tegenwoordig al smal!

theo duijf
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2012 13:48

theo duijf 01 dec 2013 07:28

Weet iemand waar je die beach racer stuurtjes kan kopen?

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 01 dec 2013 19:45

theo duijf schreef:Weet iemand waar je die beach racer stuurtjes kan kopen?
Heb ze nog niet ergens gezien.
Op het eerste oog lijkt het een beetje op een Salsa Woodchipper.

http://salsacycles.com/components/categ ... handlebars
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Plaats reactie