Mountainbike Giant (oudje) (3x8 versnellingen)
- Cassette Shimano CS-HG41-8 (8-speed)(vernieuwd)
- Derailleur Shimano LX RD-M570 (9-speed)
- Ketting Shimano CN-HG70 (8-speed)(vernieuwd)
- Derailleur wieltjes Shimano (vernieuwd)
Wanneer ik de ketting op het middelste voorblad heb liggen en ik ga een drempel over waarbij de fiets dus trilt, trapt mijn ketting over op de cassette achter. Dit had ik bij mijn oude onderdelen niet. Het begon toen ik er een nieuwe ketting op heb gemonteerd.
Cassette vervangen-- Daarna dacht ik dat mijn cassette ook mee vervangen moest worden. Daarna bleef alleen het probleem optreden.
Derailleur wieltjes vervangen -- Nu zelfs de derailleur wieltjes vervangen en zelfs dat maakt geen verschil.
Ketting spanning --- Ik dacht dat het misschien nog aan de spanning in de ketting kon liggen. Misschien dat dit er voor zorgde dat de ketting dan vrij spel krijgt om over te slaan. Maar dit heb ik volgens mij ook kunnen uitsluiten doordat ik de lengte exact hetzelfde heb gelaten als de oude ketting die er af kwam. En daarnaast heb ik nog voor de zekerheid 2 schakels uit de ketting verwijderd en heb ik de arm van mijn achter-derailleur opnieuw op spanning gezet (voor zover dat kon).
Gek genoeg heb ik het probleem niet op het moment dat ik het grootste (3e) voorblad gebruik. Vorige week een toertocht uit kunnen fietsen op deze manier.
- Waardoor ontstaat dit probleem?
- Wat kan ik er aan doen?