Snap niet wat je bedoeld hiermee trouwens?wgoedhard schreef:@Nijkie/Flores: helder, kon zelf ook geen echt verschil ontdekken tussen CX en SC.
OT: als je alleen de laatste posts zou lezen, zou je de Vittoria SC/CX als één vd beste winterbanden kunnen zien
Beste " winterband"
Weet ook niet helemaal waar je op doeltwgoedhard schreef: OT: als je alleen de laatste posts zou lezen, zou je de Vittoria SC/CX als één vd beste winterbanden kunnen zien
Maar wat betreft de vele testen en reviews, tsja... dan zou je spontaan de Vittoria's SC/CX beter links laten liggen voor een nat wegdek en lekbestendigheid. Dan zou ik een frame "moeten" kopen met een stijfheid van een Canyon en mijn Mavicwielen beter bij het Goed aanbieden en direct met Fulcrim R3's gaan rijden. Mijn eigen ervaring(en) telt voor mijzelf als leidraad en als er iets mis is met een product dan heb ik daar zelf voor gekozen
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
@soap: allereerst beterschap met je blessure want dat is balen.
En zoals jezelf al hebt ervaren tijdens je ongeluk. Al zou je toen de "beste winterband" gebruikt hebben, onderuit was je toch gegaan.
En zoals jezelf al hebt ervaren tijdens je ongeluk. Al zou je toen de "beste winterband" gebruikt hebben, onderuit was je toch gegaan.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Dank je.flores schreef:@soap: allereerst beterschap met je blessure want dat is balen.
En zoals jezelf al hebt ervaren tijdens je ongeluk. Al zou je toen de "beste winterband" gebruikt hebben, onderuit was je toch gegaan.
Vermoedelijk wel gebeurd inderdaad, maar betergeschikt materiaal (deze 25mm bandjes en minder druk) had misschien wel kunnn helpen om het eventueel te voorkomen?
Soap schreef: Eigen domme fout, net toch over staal randje van een beton plaat de wijk uit....sjees...
Misschien... Misschien was je 5 minuten eerder/later vertrokken en moest je eerder misschien uitwijken voor iets en misschien was je die betonplaat dan wel niet tegengekomen. Misschien stak er dan wel een poes over en moest je uitwijken. Of het nu voorkomen wordt met andere 2mm bredere, slappere 25mm bandjes? Misschien kun je sommige dingen domweg niet voorkomen...Soap schreef: Vermoedelijk wel gebeurd inderdaad, maar betergeschikt materiaal (deze 25mm bandjes en minder druk) had misschien wel kunnn helpen om het eventueel te voorkomen?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Tja, misschien hadden die 2mm, lagere bandenspanning, betere grip,etc. mij dan wel net genoeg over het beton gehouden ipv het staal? Maar snap wat je zegt hoorflores schreef:Soap schreef: Eigen domme fout, net toch over staal randje van een beton plaat de wijk uit....sjees...Misschien... Misschien was je 5 minuten eerder/later vertrokken en moest je eerder misschien uitwijken voor iets en misschien was je die betonplaat dan wel niet tegengekomen. Misschien stak er dan wel een poes over en moest je uitwijken. Of het nu voorkomen wordt met andere 2mm bredere, slappere 25mm bandjes? Misschien kun je sommige dingen domweg niet voorkomen...Soap schreef: Vermoedelijk wel gebeurd inderdaad, maar betergeschikt materiaal (deze 25mm bandjes en minder druk) had misschien wel kunnn helpen om het eventueel te voorkomen?
-
zohardmogelijk
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 17 okt 2013 20:43
Komt me heel bekend voor.ophetkantje schreef:Voor mij zou er echter op de Durano het opschrift: ' Verboden bochten mee te maken" moeten staan. Bij glad wegdek had ik steeds de neiging om te controleren of het echt niet vroor. Echt een grip van 0,0 niks. Iets wat ik niet zo kan waarderen bij een "winterband".
Ik bedoel eigenlijk precies wat je hierboven beschrijft.flores schreef:Weet ook niet helemaal waar je op doeltwgoedhard schreef: OT: als je alleen de laatste posts zou lezen, zou je de Vittoria SC/CX als één vd beste winterbanden kunnen zien![]()
Maar wat betreft de vele testen en reviews, tsja... dan zou je spontaan de Vittoria's SC/CX beter links laten liggen voor een nat wegdek en lekbestendigheid. Dan zou ik een frame "moeten" kopen met een stijfheid van een Canyon en mijn Mavicwielen beter bij het Goed aanbieden en direct met Fulcrim R3's gaan rijden. Mijn eigen ervaring(en) telt voor mijzelf als leidraad en als er iets mis is met een product dan heb ik daar zelf voor gekozen
Als je de testen zou aanhouden zou de Vittoria geen geschikte keuze zijn, maar als je dan de laatste berichten in dit topic leest komt daar een heel ander oordeel uit. Dat vind ik wel geinig
En ben er blij mee want dacht even (na het lekrijden) een verkeerde keuze te hebben gemaakt.
