Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 20 nov 2013 15:53

brekson schreef:DDX rijdt dus in korte mouwen in zijn gabba shirt, maar alleen als het weerbericht voorspelt dat het wel eens kan regenen
Zo begrijp ik het,
Ik gebruik mijn gabba shirt ook bij 10 a 15 °C , maar alleen als het ZEKER gaat regenen, anders is het te warm
De stof ademt te weinig om aan een hoog tempo te presteren, gewone solotochtjes geen probleem
Ik draag 'm tot 18 graden, een beetje afhankelijk van het weertype. 18 graden en zon is te warm. 18 graden met regen niet. Ik heb er ook al eens mee gekoerst in stromende regen, toen was het ook zo tussen de 15 en 20 graden en heb ik het geen moment koud gehad.

Vandaag had ik het volgende aan: Gabba korte mouw en Nanoflex armstukken, met daaronder een Craft Pro Zero lange mouw en gewoon fietsshirt. Op m'n kop een helmmuts en niet al te dikke handschoenen. Beenstukken, warme sokken en oversokken. Heb het geen moment koud of warm gehad. Helemaal perfect, maar het was nu ook mooi zonnig weer. Met regenachtig of guur weer zou ik toch een Gabba lange mouw willen, maar ik heb nog zoveel jacks liggen, dat ik die eerst maar eens af moet gaan dragen ;)

DDX
Forum-lid HC

DDX 20 nov 2013 17:16

dickw schreef:Sorry DDX maar ik kan geen touw aan je antwoord vastknopen. 53x11 stelt 3 vragen, op welke antwoord je nu?
Goed misschien iets te onduidelijk ;)
Ik heb de convertibile versie.
Met temperaturen rond de 15 graden of hoger kan je dan armstukken eraf ritsen en mocht het weer omslaan makkelijk armstukken eraan zetten.
Koop je de versie met lange armestukken dan moet je al andere oplossing hebben om met temperaturen van 15-20 graden in de regen te kunnen fietsen. (of een 2e gabba hebben met korte mouwen)

En te warm heb ik geen last van, gewoon alleen simpel zweershirtje eronder dragen.
Vanmorgen had ik wel een Castelli Flanders LS shirt eronder aan aangezien het rond de 5 graden was.

timken
Forum-lid

timken 20 nov 2013 20:21

Zelf ben ik begonnen met de korte mouw versie en wegens enorme tevredenheid hed ik de lange mouw versie ook gekocht voor in de winter. Vandaag bij gietende regen en temperaturen van maar 3 graden geen greintje kou gehad en vooral droog gebleven. Op deze mannier kan ik 2/3 van het jaar de gabba dragen en dit vind ik zeker niet erg hoor.

shota
Forum-lid

shota 24 nov 2013 14:34

Ik heb zelf de gabba met korte mouw. Hij bevalt erg goed. Nu wil ik voor de winter nog een jack kopen wat lekker warm is. Zou de gabba met lange mouw aan te raden zijn? Ik beoel zit er verschil tussen de variant met korte en lange mouw? Wie kan mij met de vraag helpen!

Gr arjan

timken
Forum-lid

timken 25 nov 2013 09:28

shota schreef:Ik heb zelf de gabba met korte mouw. Hij bevalt erg goed. Nu wil ik voor de winter nog een jack kopen wat lekker warm is. Zou de gabba met lange mouw aan te raden zijn? Ik beoel zit er verschil tussen de variant met korte en lange mouw? Wie kan mij met de vraag helpen!

Gr arjan
geen verschil enkel iets ruimer zodanig dat je er nog een jasje met lange mouwen kunt onder aan doen.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 26 nov 2013 19:11

De uitvoering met lange mouw heeft ook nog zijritsjes ter verkoeling.
Afbeelding

geer
Forum-lid

geer 26 nov 2013 21:52

Sinds kort de bezitter van een Gabba korte mouw. Na lang twijfelen tussen maat L en M gekozen voor de L. Hij zit overal gewoon goed, alleen bij de schouders had ie wel M mogen zijn. Ik ben nou eenmaal een smal ventje, maar redelijk lang.

Na een rit helemaal overtuigd. Tussen de 0 en 8 graden voldoet een Gabba met eronder een koersshirt en thermoshirt en armstukken (craft) prima. Hij is echt waterdicht. Ik zweet normaal als een otter met iets van een regenjack en dat viel Bin de Gabba reuzen mee. Mocht het echt kouder worden, gaat er gewoon een shirt lange mouw over de Gabba. Misschien niet zo als het hoort, maar ik heb bewust voor de Gabba korte mouw gekozen. Shirts met knage mouw vind ik eigenlijk nooit lekker zitten. Ik probeer zo lang mogelijk met armstukken te fietsen. Alleen als het echt koud wordt gaat er dus iets langs bij aan.

Nu afwachten hoe lang die Gabba waterdicht blijft?

i-mac

i-mac 26 nov 2013 22:04

Deze namiddag onder een schraal winterzonnetje vertrokken voor de wekelijkse dinsdagrit met de collega's. Ook deze keer getest hoe de Gabba was (Castelli Feroce onderhemd, samen met Nanoflex armwarmers). temperatuur was op mijn Garmin tussen 4° en 7°.

Wel, ik heb geen seconde koud gehad, wel integendeel. Na iets meer dan 2 uur begon het licht te druppelen, maar niet voldoende om door nat te worden. Ik verwacht een Gabba jas (met afneembare mouwen), en ben benieuwd om deze te proberen. Deze zal waarschijnlijk ideaal zijn op de koudste winterdagen.

Als broek had ik een Castelli Nanoflex Fluido. Topper!!!!

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 27 nov 2013 08:06

i-mac schreef:
Toevallig tip waar deze te koop is? Online kan ik weinig leverbaar meer vinden helaas...
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

i-mac

i-mac 27 nov 2013 08:24

Soap schreef:
i-mac schreef:
Toevallig tip waar deze te koop is? Online kan ik weinig leverbaar meer vinden helaas...
http://www.triathlonaccessoires.nl/prod ... oek-zwart/

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... zwart.html

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 27 nov 2013 10:20

Klopt, enige waar ik hem ook kon vinden.
Maar zij vragen er wel een stevige prijs voor volgens mij?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

i-mac

i-mac 27 nov 2013 11:09

Soap schreef:Klopt, enige waar ik hem ook kon vinden.
Maar zij vragen er wel een stevige prijs voor volgens mij?
idd, maar ik vrees dat deze broek nog moeilijk te bekomen is aan een lage prijs.

Plaats reactie