Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 14 nov 2013 12:12

Bestelde het FM099 frame met V1 spuitschema (zonder specialized s-works venge mclaren decalls) precies zoals ook op website wordt afgebeeld. Krijg ik precies 10 dagen na betaling de boel keurig netjes verpakt thuis bezorgd. Moest nog wel 61 euro belasting+inklaringskosten bij betalen bij aflevering door tnt post. Pak ik de boel uit en er verschijnt een volledig bestickerd frame met bovenstaande opdrukken. Ik bouwde al eens een Pina replica (en rij daar nog steeds met veel plezier op). Toen koos ik bewust voor de mooi opdrukken. Nu bewust zonder decalls om er een eigen 'draai' aan te kunnen geven (Berlusconi Bunga Bunga, DD30). Voorlopig laat ik het maar zo want erover heen schilderen of plakken is ook overdreven en maakt de zaak er niet mooier op. Zo kan het je dus ook vergaan! Mogelijk dat men bewust niet met frames adverteert waarop de decalls zichtbaar zijn, maar dat er een zekere kans is dat je een frame ontvangt met de decalls erop. Het is nu ook weer niet zo dat ik zit te janken dat het zo gelopen is, maar deze onverwachte uitkomst had ik ook niet verwacht.

Intussen op gemak gaan optuigen met SRAM force 22 (Press-fit BB30 1-A versie, 675 bij Hopmans) en C-bear pressfit BB30 adaptercups+ceramische lagers voor het specialized OSBB 46mm-61mm bracket, en 60mm carbon wielen (Woom). Kon nog een ongebruikte oude versie van de spacialized toupe carbon zadel op de kop tikken via ebay, die vind ik erg mooi, benieuwd hoe dat zit. De zwarte met grijstinten Sram Force 22 groep past mooi bij de kleur van de S-Works belettering op de framebuis. Wel wat gepriegel met de interne kabelgeleiding, maar dat los ik wel op. Benieuwd of dit nou veel anders gaat rijden dan het geliefde pina replica fietsje.
Laatst gewijzigd door groenewold op 16 nov 2013 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 nov 2013 12:17

Tja, het blijven Chinezen….. Heb mijn frame R-002 frame volledig mat carbon afgewerkt besteld en heb dat zeker 10x herhaald en laten bevestigen. Hopelijk geen verrassing bij het openen van de doos over 2 maandjes.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 16 nov 2013 09:14

Ik ben er voorlopig wel klaar mee! heb een eigen crosser opgebouwd en heb lang met de remmen gestoeid.
na goed kijken bleek het wiel er scheef in te staan. wiel is 2 keer gecontroleerd door FM en staat in overige fietsen netjes gecentreerd, behalve bij het chinese frame. kort gezegd, de hele achterbrug is scheef. welk wiel je er ook in zet, hij zal altijd scheef staan en dat remt niet prettig!

wielen van farsports bevallen overigens nog steeds erg goed!
Racefietsblog.nl

m0217585
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 16 nov 2013 10:54

JoostG schreef:Ik zie ook grote verschillen tussen de kosten die Belgen maken voor het importeren en de Hollanders. Heb zelf net een frame besteld, dus zal over een maandje of 2 merken hoe de Hollandse douane hier mee om gaat. Is het niet een idee dat Belgen hun 'China' spullen naar meer forumleden in Nederland laten sturen? We delen dezelfde passie en kunnen elkaar mooi helpen. Het kan naar mij gestuurd worden, alleen denk ik niet dat Hilversum de meest logische locatie is voor de zuiderburen.
Zijn er Nederlanders die aan de grens wonen en een centje willen verdienen? ;)

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 16 nov 2013 12:13

CoenT86 schreef:Ik ben er voorlopig wel klaar mee! heb een eigen crosser opgebouwd en heb lang met de remmen gestoeid.
na goed kijken bleek het wiel er scheef in te staan. wiel is 2 keer gecontroleerd door FM en staat in overige fietsen netjes gecentreerd, behalve bij het chinese frame. kort gezegd, de hele achterbrug is scheef. welk wiel je er ook in zet, hij zal altijd scheef staan en dat remt niet prettig!

wielen van farsports bevallen overigens nog steeds erg goed!

Dat is echt zwaar @#$te, zo'n ervaring. Ik las op dit forum dat er wel mensen zijn met vergelijkbare ervaringen die dan gewoon reclameren bij de afzender (foto's als bewijs meesturen), en daarna gewoon een nieuw frame of wiel toegezonden kregen terwijl ze het oude in de prullebak mochten gooien. Zou dit ook doen in jou geval. Dit soort klachten komen gelukkig niet zoveel voor (ervan uitgaand dat in het algemeen klagers op forums vaker van zich laten horen dan niet-klagers). Ik had ook iets, welliswaar onbenulligs. Op de liggende buis, vlak voor het balhoofd, van de pinarello dogma 60.1 2010 nepper stond niet Dogma geprint....maar Ogma. Achteraf kan ik er ook wel om lachen. Dat hoort er een beetje bij als je wilt experimenteren.

Ik lees hier gelukkig veelal mooie en leerzame ervaringen van forum leden (met af en toe een beetje gezeik over en weer, maar dat is natuurlijk wel o.k.)

arnocross
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2013 15:01

arnocross 17 nov 2013 09:04

CoenT86 schreef:Ik ben er voorlopig wel klaar mee! heb een eigen crosser opgebouwd en heb lang met de remmen gestoeid.
na goed kijken bleek het wiel er scheef in te staan. wiel is 2 keer gecontroleerd door FM en staat in overige fietsen netjes gecentreerd, behalve bij het chinese frame. kort gezegd, de hele achterbrug is scheef. welk wiel je er ook in zet, hij zal altijd scheef staan en dat remt niet prettig!

wielen van farsports bevallen overigens nog steeds erg goed!

Welke frame heb jij gekocht en waar?

stokje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 12:00

stokje 17 nov 2013 13:03

frederiek schreef:Geachte heren en dames,

graag had ik jullie mening geweten.
Ik meet 1.94 meter met een binnenbeenlengte van 79 cm.
is een 20 inch bike van Flyxxi een optie of is deze te klein.
Welke verende voorvork past er goed in?

Alvast bedankt,
Frederiek
Ik zou dan voor een 21 inch of zelfs een 22" gaan.
Zelf 198 met lengte 98 en rij op een 22". Het liefst zou ik een 21,5 hebben maarja die hebben ze niet van het merk.

stokje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 12:00

stokje 17 nov 2013 13:05

frederiek schreef:Geachte heren en dames,

graag had ik jullie mening geweten.
Ik meet 1.94 meter met een binnenbeenlengte van 79 cm.
is een 20 inch bike van Flyxxi een optie of is deze te klein.
Welke verende voorvork past er goed in?

Alvast bedankt,
Frederiek
Ik zou dan voor een 21 inch of zelfs een 22" gaan.
Zelf 198 met lengte 98 en rij op een 22". Het liefst zou ik een 21,5 hebben maarja die hebben ze niet van het merk.

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 17 nov 2013 15:29

CoenT86 schreef:Ik ben er voorlopig wel klaar mee! heb een eigen crosser opgebouwd en heb lang met de remmen gestoeid.
na goed kijken bleek het wiel er scheef in te staan. wiel is 2 keer gecontroleerd door FM en staat in overige fietsen netjes gecentreerd, behalve bij het chinese frame. kort gezegd, de hele achterbrug is scheef. welk wiel je er ook in zet, hij zal altijd scheef staan en dat remt niet prettig!
Ik heb het ook gehad met een voorvork. Bij mij was het een kwestie van niet gelijk uitgefreeste dropouts... Ik heb het uiteindelijk op weten te lossen door één van de dropouts ietsje verder in te schuren met een fijn schuurpapiertje gewikkeld om de steel van een pollepel (die toevallig exact past) :)

Mn wiel staat er nu recht in, heb er nu een jaartje in alle tevredenheid mee gefietst.

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 17 nov 2013 17:54

het gaat om een cross frame van Yishun, ze hebben daar maar 1 model van. de CX01.
ik heb al een klachtenformulier ingevuld, maar op foto's is het amper te doen en het engels bij mevrouw Fiona is schijnbaar niet goed genoeg want een nieuwe derailleur hanger werd aangeraden!
ik heb (moeizaam) lopend mailcontact met ze...
Racefietsblog.nl

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 18 nov 2013 20:27

Snuf schreef:
CoenT86 schreef:Ik ben er voorlopig wel klaar mee! heb een eigen crosser opgebouwd en heb lang met de remmen gestoeid.
na goed kijken bleek het wiel er scheef in te staan. wiel is 2 keer gecontroleerd door FM en staat in overige fietsen netjes gecentreerd, behalve bij het chinese frame. kort gezegd, de hele achterbrug is scheef. welk wiel je er ook in zet, hij zal altijd scheef staan en dat remt niet prettig!
Ik heb het ook gehad met een voorvork. Bij mij was het een kwestie van niet gelijk uitgefreeste dropouts... Ik heb het uiteindelijk op weten te lossen door één van de dropouts ietsje verder in te schuren met een fijn schuurpapiertje gewikkeld om de steel van een pollepel (die toevallig exact past) :)

Mn wiel staat er nu recht in, heb er nu een jaartje in alle tevredenheid mee gefietst.

Betalen jullie dan niet met paypal dan? Ik had bij m'n frame een stuur besteld wat scheef was. Na 4 mails zonder antwoord een claim ingediend bij paypal en binnen een week was er een nieuw stuur op de post gegaan zonder dat de oude terug moest.
Canyon Ultimate SLX

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 18 nov 2013 20:29

m0217585 schreef:
JoostG schreef:Ik zie ook grote verschillen tussen de kosten die Belgen maken voor het importeren en de Hollanders. Heb zelf net een frame besteld, dus zal over een maandje of 2 merken hoe de Hollandse douane hier mee om gaat. Is het niet een idee dat Belgen hun 'China' spullen naar meer forumleden in Nederland laten sturen? We delen dezelfde passie en kunnen elkaar mooi helpen. Het kan naar mij gestuurd worden, alleen denk ik niet dat Hilversum de meest logische locatie is voor de zuiderburen.
Zijn er Nederlanders die aan de grens wonen en een centje willen verdienen? ;)

Ik woon in Oss, half uur van Eindhoven af. Stuur maar een pb.
Canyon Ultimate SLX

Plaats reactie