Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Afstellen Centaur derailleur

ronaldo
Forum-lid

ronaldo 29 jul 2010 12:38

Goededag,

Ik heb onlangs mijn ergopower shifters op een centaur 2008 vervangen met de 2010 shifters. Ook heb ik op dat moment de ketting vervangen voor een kms ketting. Nu lukt het op de een of andere manier niet om de boel goed afgesteld te krijgen. Vooral in het middendeel van de cassette slaat de ketting een kransje over. Als ik dan de spanning in de kabel iets aanpas doet dit weer op een andere plek van de cassette.

Iemand een idee? Kan het zijn dat de derailleur wieltjes aan vervangen toe zijn (3000km)? Of dat de veer het derailleur zelf niet goed meer is (lijkt mij sterk na 3000km).

Alvast bedankt voor de reakties!

fredkarsten
Forum-lid

fredkarsten 29 jul 2010 14:16

zijn de kransjes niet versleten?
overigens moet een nieuwe ketting altijd even "inlopen".
gaat niet, bestaat niet!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 29 jul 2010 14:21

Ronaldo schreef:Goededag,

Ik heb onlangs mijn ergopower shifters op een centaur 2008 vervangen met de 2010 shifters. Ook heb ik op dat moment de ketting vervangen voor een kms ketting. Nu lukt het op de een of andere manier niet om de boel goed afgesteld te krijgen. Vooral in het middendeel van de cassette slaat de ketting een kransje over. Als ik dan de spanning in de kabel iets aanpas doet dit weer op een andere plek van de cassette.

Iemand een idee? Kan het zijn dat de derailleur wieltjes aan vervangen toe zijn (3000km)? Of dat de veer het derailleur zelf niet goed meer is (lijkt mij sterk na 3000km).

Alvast bedankt voor de reakties!

Mijn zoon had onlangs hetzelfde probleem. Reden: De nieuwe ketting liep niet lekker op de 2 meest gebruikte kransjes (als hij aanzette) die behoorlijk versleten waren. Nieuwe kransjes gemonteerd en de ketting ( ook een KMC) liep weer prima! Het betreft hier een Campa Chorus groep.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 03 aug 2010 22:08

heb je de derr.kabel op de juiste manier vastgezet?
wanneer je m per ongeluk achter het palletje dat daar zit "omleidt", is de kabel eigenlijk net te kort waardoor de indexering vanaf kransje 5,6 ofzo niet correct werkt.

Plaats reactie