Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Gaatjes aluminium frame dichten

LievensBikes
Forum-lid

LievensBikes 11 nov 2013 14:19

dat bison spul werkt opzich goed. ik heb het wel eens gebruikt om een membraam op een carter te bouwen voor een automaten motorblok. het wordt hard, maar is te broos om bijvoorbeeld echt schroefdraad in de tappen. bovendien heeft et niet dezelfde kleur als alu. ik zou er denk ik een strip overheen lijmen. in een mooi patroon knippen/graveren, en het valt echt niet op.

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 11 nov 2013 20:02

Ik heb het wel een gebruikt voor een boot omdat er in de bodem een gat zat. Is minimaal 15 jaar mooi blijven zitten zonder te lekken.
Maar zelf zou ik voor de gaatjes in een framebuis twee-componenten plamuur gebruiken. Is het goedkoopst bij de Action.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2013 20:37

Wordt het frame gespoten of blijft het kaal?

Ik weet niet of zo'n frame geanodiseerd is maar ik neem aan van wel. Dan kun je alle behandelingen waar je voor moet schuren sowieso vergeten tenzij je de anodisatielaag verwijderd...
Campagnolo Ultra Dork

VNEuros
Forum-lid

Gebruikersavatar VNEuros 12 nov 2013 14:06

ik gisteren Bison kombi stick gehaald bij de bouwmarkt en gebruikt. Is 2 componenten met epoxy. Moet snel verwerkt worden, binnen 5 minuten anders wordt het al hard. Na strijken met een natte vinger.
20 uur laten drogen. Is steenhard geworden en goed bij te werken met schuurpapier.
Zo net de overige gaatjes gedicht en ook het gat in de voorvork (waar de schroef van de voorrem door heen ging) dicht gemaakt. Ben benieuwd hoe dat er morgen er uit ziet.

Frame wordt zwart gespoten, m.u.v. de lugs uiteraard.

Plaats reactie