Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized of Bianchi

hitcher
Forum-lid

hitcher 30 jul 2010 21:38

Hallo,

Ik ben op zoek naar een eerste goede racefiets met als doel 2 tot 3 keer per week een klein uur te gaan fietsen om wat meer conditie op te bouwen. Mijn gewicht is 88 kg. Dit zou belangrijk zijn voor de stijfheid van de wielen.

Mijn oog is gevallen op twee modellen:

Merk Bianchi
Model Via Nirone 7 Veloce Compact
Prijs 1299
Kleur Celeste-Black
Maten 44, 46, 50, 53, 55, 57, 59, 61, 63 cm
Materiaal alu
Gewicht 8.9
Versnellingen compact
Crankstel FSA Omega MegaExo
Derailleurs Campagnolo Veloce
Shifters Campagnolo Veloce
Remmen Campagnolo Veloce
Naven Campagnolo Veloce
Velgen Fac Michelin Racing 28H
Banden Ambrosio WS23 black
Bal Hoofdstel Vittoria Zaffiro
Stuur/Stuurpen FSA ZS4-Custom

en

Specialized Allez Comp Int

FRAMESpecialized Allez E5 aluminum, fully manipulated tubing, smooth weld compact race design, FACT carbon seatstays, integrated headset
ACHTERVERINGVORKAllez carbon, carbon fiber legs, aluminum crown and steerer
BALHOOFDSTELCage bearings integrated w/ headset, 20mm of spacers w/ top cap
STUURNOKSpecialized Comp-Set, 3D forged alloy, 4-position adjustable, 4-bolt 31.8mm clamp
STUURSpecialized Comp Ergo, 6061 alloy
TAPESpecialized S-Wrap, cork ribbon w/ gel
VOORREMShimano caliper brake with cartridge pads
ACHTERREMShimano caliper brake with cartridge pads
REMHENDELSShimano 105 STI, flight deck compatible
VOORDERAILLEURShimano 105
ACHTERDERAILLEURShimano 105
SCHAKELHENDELSShimano 105 STI, flight deck compatible
CASSETTEShimano 105, 10-speed, 12-27t
KETTINGKMC X10 CP
CRANKSTELShimano FC-R600
TANDWIELEN50 x 34T
TRAP-ASWith Crankset
PEDALENSilver cage/black body, w/ black toe clips and strap
FRONT WHEELREAR WHEELVELGENMavic CXP-22 S, aluminum triple-wall, sleeve joint, CNC machined sidewalls, w/ eyelets
VOORNAAFShimano Tiagra
ACHTERNAAFShimano Tiagra
SPAKENStainless 14g
VOORBANDSpecialized Mondo Pro II, 700x23c, aramid bead, 120TPI, w/ Flak Jacket protection
ACHTERBANDSpecialized Mondo Pro II, 700x23c, aramid bead, 120TPI, w/ Flak Jacket protection
INNER TUBESStandard presta valve
ZADELBody Geometry Rival road, w/ Cr-Mo rails
SEATPOSTCarbon wrapped, two-bolt clamp, 27.2mm
ZADELPENKLEMAlloy, 31.8mm
OPMERKINGENChain stay protector, chain catcher, derailleur hanger, clear coat, owners manual

Persoonlijk vind ik de Bianchi veel mooier. Beide FM die ik heb bezocht hebben een goede reputatie en beide fietsen kosten 1300 euro.

Een alternatief zou een Koga Miyata Roadwinner 105 kunnen zijn. Vroeger heb ik Koga gereden.

Graag jullie reacties hierop.

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 30 jul 2010 22:37

Hitcher schreef: Persoonlijk vind ik de Bianchi veel mooier.

Dan is de keus toch makkelijk? Je gaat toch niet iets kopen wat eigenlijk niet zo mooi vind maar waarvan anderen vinden dat je die kopen moet?
Eenvoud kenmerkt het ware.

farelli
Forum-lid

farelli 30 jul 2010 22:56

+1 De Ambrosio velgen doen het bij mij prima en gebruik ze vooral in de winter. Ben weliswaar 6 kilo lichter, dat wel.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

hitcher
Forum-lid

hitcher 30 jul 2010 23:06

De keuze is niet alleen gebaseerd op het uiterlijk van de fiets maar ook kwaliteit. Aangezien ik daar niet veel verstand van heb leek het mij zinnig de vraag te stellen. Wellicht dat het elkaar niet veel ontloopt. Het gaat niet om de enkele discussie tussen campagnolo en shimano maar de combinatie van alle onderdelen.

chillian
Forum-lid

Gebruikersavatar chillian 30 jul 2010 23:18

Ik heb de Bianchi met precies dezelfde specs als jij opnoemt. Ben er zeer tevreden over! Heb er wel iets minder voor betaald bij mijn fietsenmaker. Over de Specialized kan ik weinig zeggen, maar zal ook een prima fiets zijn. Dan is het denk ik belangrijk dat je een goed gevoel bij een bepaalde fiets hebt (een beetje moraal doet wonderen als je er doorheen zit).

Succes met de keuze!

hitcher
Forum-lid

hitcher 30 jul 2010 23:45

Is de prijs van de Bianchi veel lager geweest chillian? Als ik voor de Bianchi kies wil ik wel een reële prijs betalen. Op zich wil ik best iets meer betalen voor een betrouwbare FM maar het verschil moet niet al te groot zijn.

gijs01
Forum-lid

gijs01 31 jul 2010 00:25

Neem die bianchi en ga lekker genieten!
Camerig is prachtig!

altarf
Forum-lid

altarf 31 jul 2010 01:11

De genoemde Bianchi kost bij Math Salden 982 euro (met Kaaymankorting). Wellicht valt er bij je lokale FM nog wat te onderhandelen.
What doesn\'t kill you, makes you stronger

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 31 jul 2010 01:31

bianchi!!

erg mooie fiets en als jezelf daar toch al een goed gevoel bij hebt dan is het toch al voor 80% rond lijkt mij
Afbeelding

hitcher
Forum-lid

hitcher 31 jul 2010 13:29

Er is kennelijk een voorkeur voor Bianchi op dit forum. Ik vind het prijsverschil met Math Salden vrij groot. Ruim 300 euro op een fiets van 1300 euro! Een probleem is mogelijk wel de service. Het is natuurlijk makkelijk als je een goede FM in de buurt hebt waar je de fiets gekocht hebt en voor vragen terecht kunt. De FM waar ik de fiets gezien heb is een vrij kleine winkel zodat ik vrees dat de marge bij onderhandelen niet erg groot is.

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 31 jul 2010 13:59

Natuurlijk wordt het prijsverschil voor een deel verklaard door evt. service. Voor een eerste racefiets vind ik het belangrijk om een goede fm op korte afstand te hebben. Advies en service zijn dan extra belangrijk. Waarschijnlijk kan die prijs nog wel wat omlaag of kan je extra accessoires in de deal betrekken (computertje, kleding, schoenen, helm!).

P.S.twee basis-regels voor een bianchi adept:
- afmontage= campa
- kleur= celeste
- foto in bianchi-topic is verplicht ;)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 31 jul 2010 14:02

denk niet dat er een voorkeur is op dit forum voor Bianchi tov Speci. Alleen in dit geval wel. Ruim 300 euro is een groot verschil. de moeite waard om naar salden te gaan wellicht. De eerste 2 jaar zul je toch weinig onderhoud hebben met een nieuwe fiets! en anders is er vast wel ergens een FM die er wat aan wil verdienen!
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

Plaats reactie