Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 okt 2013 09:31

jsprbcn schreef:Vandaag weg geweest met de Gabba Jersey, Nano flex armwarmers, Nano flex bib en lycra been warmers.
Het was fris vanochtend met veel wind (16 graden) en de windstopper doet goed zijn werk, de arm warmers blijven super goed zitten (de lycra arm warmers die moet je nog eens op de plaats schuiven).
Je hebt je wel goed aangepast aan de Spaanse gewoontes. :lol: Hier was het gister 12 graden en nog wat kans op miezer, ik mijn Gabba voor het 1e aangetrokken met Nanoflex armstukken. Standaard zweet shirtje eronder en voor de rest gewoon beenstukken, koersbroek, overschoenen en Sealskinz lange handschoenen. Mijn conditie is op het moment vrij belabberd, dus ik heb het niet snel koud. Maar deze combi was voor mij nu toch echt te warm.

Ik ben overigens 1m87, nu 72-73 kg en ik heb de Gabba in maat M. Dat zit bij mij uitstekend, trekt nergens en sluit wel netjes aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 15 okt 2013 10:39

@ Tommeke

Inderdaad een spray. Nikwax of Grangers.. Verkrijgbaar bij de buitensport speciaalzaak.
Stel je er niet te veel van voor. Een paar wasbeurten en je kan het opnieuw doen..

Het stretchen van de kleding heeft geen invloed op de wind/waterdichtheid, maar wel op het isolerend vermogen. Strakke kleding gaat eerder koud aanvoelen in wind en regen dan kleding waar een beetje meer lucht tussen zit.

tommeke15
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 aug 2011 23:03

tommeke15 23 okt 2013 10:33

Martin Swinkels schreef:@ Tommeke

Inderdaad een spray. Nikwax of Grangers.. Verkrijgbaar bij de buitensport speciaalzaak.
Stel je er niet te veel van voor. Een paar wasbeurten en je kan het opnieuw doen..

Het stretchen van de kleding heeft geen invloed op de wind/waterdichtheid, maar wel op het isolerend vermogen. Strakke kleding gaat eerder koud aanvoelen in wind en regen dan kleding waar een beetje meer lucht tussen zit.
Thnx. Kan het een keer gaan proberen. Ben namelijk niet heel enthousiast over die armstukken. Had trouwens nog een M gepast laatst, zit wel iets mooier eigenlijk.
Voorheen Tommeke14

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 okt 2013 22:21

Lijkt mij ook wel wat, dat Gabba spul. Twijfel wel over welke dan. Zowel de long sleeve, als de short sleeve, als het vest hebben zo hun voordelen. Maatvoering is ook nog zo'n dingetje. Ik ben 1m78 en 77 kg (geen buik, meer de overblijfselen van een roei-verleden op schouders, armen zeg maar ;-) ). Ik zou zeggen M; mensen hier met een vergelijkbaar postuur en Castelli kleding?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

tommeke15
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 aug 2011 23:03

tommeke15 24 okt 2013 22:54

Het vest is achterop van andere stof he? Niet waterdicht!
Voorheen Tommeke14

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 24 okt 2013 23:59

53x11 schreef:Lijkt mij ook wel wat, dat Gabba spul. Twijfel wel over welke dan. Zowel de long sleeve, als de short sleeve, als het vest hebben zo hun voordelen. Maatvoering is ook nog zo'n dingetje. Ik ben 1m78 en 77 kg (geen buik, meer de overblijfselen van een roei-verleden op schouders, armen zeg maar ;-) ). Ik zou zeggen M; mensen hier met een vergelijkbaar postuur en Castelli kleding?
Ik ben 1.79 en 73 Kg en heb al L nodig van Castelli. Met een M ga jij het zeker niet redden als je, zoals je aangeeft, stevige armen hebt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 25 okt 2013 09:14

1.81, 76 KG, maat L, long sleeve versie.

Zit op zich goed, met name door de "fietshouding" van het jack. Het rompgedeelte van het jack sluit overal goed aan en wappert niet bij wind. Klein minpuntje vind ik de net iets te korte en te wijde mouwen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2013 14:37

Ik ben op 't moment 72 kg en 1m88 en ik heb een M. Dat zit zoals ik wil dat 't zit, strak, maar niet zo strak dat aantrekken een probleem wordt (rijdend tijdens koers) of dat er niet eens een koersshirt meer onder kan. Als ik wat lichter ben moet dit ook nog wel goed zitten. Ik denk dat je dus beter af bent met een L.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 25 okt 2013 14:43

OP dit moment ben ik 82 kg en 190 cm; maat L. Ik denk dat je precies tussen M en L inzit. Heb zowel de versie met korte als lange mouwen. De eerste zit iets strakker, maar beiden hebben nog iets ruimte bij de schouders/bovenarm overgang voor mij.
Afbeelding

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 01 nov 2013 20:36

Maat XL zit goed aangesloten (75kg, 1.91m). Ik heb de Jersey.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 02 nov 2013 08:29

Ik ben gisteren bij Hopmans geweest en heb daar de korte mouw met nanoflex armstukken gekocht.
Ik ben 1.84m 75 kg en de L zit als gegoten met een korte mouw shirt eronder.

Ook die met lange afristbare mouwen aangehad daar zat de L wat ruimer vooral rond de hals, iets te ruim en een M weer net iets te strak op het lijf.

De pasvorm van de korte en lange mouw wijkt dus onderling ook nog af!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 02 nov 2013 18:22

Vandaag mijn Gabba/Nano-Flex kit aangehad en is mij super goed bevallen.
Enkel op een klim moest ik het een en ander uit doen gezien het warmer was dan voorzien, maar verder de Gabba jersey als windstopper voor de afdalingen: super!

Plaats reactie